אגרת גודש בחדשות

סוכן חדשות
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
  
 
שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף
מרידור: "ברור שעלינו להחזיר את הגירעון לממדים הנכונים שלו"
"תהא הממשלה שתקום אשר תהא, היא תהיה מחויבת להתאמות בבואה לאשר תקציב", אמר הממונה על התקציבים על הקשיים בהרכבת ממשלה, ורמז כי באוצר לא ויתרו על התוכניות להטלת אגרת גודש בכניסות לערים הגדולות
  
 
בצלאל סמוטריץ'/ צילום: דוד וייל
סמוטריץ': בולם אגרת גודש בכניסות לת"א "כל עוד אין אלטרנטיבה ראויה"
סמוטריץ' ממשיך בכך את הקו שבו נקט שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ שהתנגד על הסף להטלת אגרת גודש בנימוק שאין לדון באמצעי ענישה על הנהגים, כל עוד אין להם אלטרנטיבה ראויה להיכנס לתל אביב
  
 
מאץ' בחירות / צילום: אפרת לוי, גלובס
עייפים מהספינים ואין לכם למי להצביע? משחק מאץ' הבחירות חוזר למועד ב'
מרוב השמצות הדדיות, בוטים משוגעים ומסרונים בלתי פוסקים, כמעט שכחנו שהבחירות עוסקות גם בחיים עצמם • מאץ' הבחירות מנקה את הרעש מסביב וחושף את העמדות של המפלגות בסוגיות הכלכליות שמשפיעות על היומיום של כולנו • בואו למצוא את המאץ' הכלכלי שלכם
  
 
סתיו שפיר / צילום: שלומי יוסף
אגרות גודש ותחבורה ירוקה: המחנה הדמוקרטי מציג תוכנית "גרין ניו דיל" ישראלית
תוכנית "כלכלה ירוקה לישראל": הפלסטיק בחוץ, אגרות גודש יוטלו, התחבורה הציבורית תהפוך ירוקה, והתעשיות המזהמות ייאלצו לשלם • את התוכנית מובילות חברות התנועה הירוקה סתיו שפיר ויעל כהן-פראן
  
 
פקק / צלם: תמר מצפי
ישראל עומדת על סף משבר תחבורתי. זה מה שצריך לעשות – ועכשיו
אם שום דבר לא ישתנה - בתחילת העשור הבא המצב בכבישים ייצא משליטה • מחיר הפקקים לא יהיה רק אובדן שעות עבודה, אלא שיתוק צירי מפתח, החמרת מצבי חירום וסכנה לגישה לנתב"ג • תוכניות לטווח ארוך מתעכבות, וזה הזמן לחמישה צעדים מיידיים אפשריים
  
 
שר האוצר, משה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
סגירת הגירעון יורדת לכביש: ההיברידיות שוב בסכנה, ואגרת הגודש יוצאת מהמקפיא
הדרג המקצועי באוצר לא מחכה ליום שאחרי הבחירות, והחל לגבש שתי רפורמות אסטרטגיות שימתינו לאישורו של השר הבא • התוכנית הראשונה היא צמצום הטבות המס על הרכבים ההיברידיים כבר בינואר הקרוב, והשנייה היא הטלת מס גודש שיקוזז מאגרות הרכב
  
 
קלפיות בבחירות / צילום: Shutterstock
מי בעד? 20 שאלות על עמדות - וגם כמה טעויות
מי בעד היטל גודש, מי נגד הגדלת תקציב הביטחון, ואיזו מפלגה הכריזה חד-משמעית: "לא נעלה את גיל הפרישה"? • התשובות לא תמיד ברורות מאליהן
  
 
לוקסמבורג- סע בחינם/ צילום:   Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מכת פקקי התנועה: מלונדון ועד לוקסמבורג, כך נלחמים האירופאים בעומסים בכבישים
ביום רביעי הקרוב יפרסם מבקר המדינה דוח חמור בנוגע למצב התחבורה בישראל • רגע לפני שהכשלים נחשפים, "גלובס" מציג את הפתרונות האפשריים - הערים שמצאו את הדרכים היצירתיות להתמודד עם בעיית הפקקים וגודש התנועה • מתחבורה חינמית בלוקסמבורג, מערכת ציבורית מרושתת וזולה בברלין ועד היטלי גודש בשטוקהולם ובלונדון • כתבה ראשונה בסדרה
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
עתיד התחבורה? "כדאי לשקול אמצעי כפייה, כמו אגרת גודש"
הוועידה של פורום התחבורה העולמי עסקה בעיקר בבטיחות אבל גם בנושאים נוספים: "אגרת גודש נתפסת כמס נוסף, ולכן חשוב שתהיה הסכמה מלאה על צעד כפייתי כזה"
  
 
עומר מואב / צילום: שלומי יוסף
עומר מואב: "בישראל יהיו אגרות גודש, אין פתרון אחר"
פרופ' מואב בוועידת ישראל לעסקים: "בשטוקהולם הטילו אגרות גודש, וזה חיסל מידית את הפקקים. 40% תמכו באגרות גודש בהתחלה, ותוך שנה-שנתיים שיעור התומכים באגרות הגודש עלה ל-70%" ■ "כבר היום אתם משלמים אגרות גודש, רק שהן לא יעילות"
  
 
פקקים דובי בן גדליהו / איור: גיל ג'יבלי
דובי בן גדליהו
משרד התחבורה נוסע לשום מקום
על "שיטת הממטרה" שמונעת שיפור בתחבורה בישראל
בשנתיים האחרונות בלבד עלו על כבישי הארץ כ-560 אלף כלי רכב חדשים. מספר שמקביל ברמתו לזה של מדינות עם שטח גיאוגרפי גדול פי כמה מישרא...המשך
  
 
משרד התחבורה: לא נטיל אגרות בכניסה לערים הגדולות
שר התחבורה כץ הודיע כי למשרדו אין כל כוונה להטיל בעתיד אגרות גודש על ציבור הנהגים
  
 
חולדאי: "לו יכולתי להטיל אגרת גודש על הנכנסים לת"א הייתי עושה זאת"
ראש עיריית ת"א-יפו ל"גלובס" נדל"ן: "אנחנו המדינה היחידה בעולם שעדיין משלמים בה לאוטובוס בתוך האוטובוס, שמגיעים לתחנה ולא יודעים מתי יגיע האוטובוס, ואין התחייבות לרמת שירות" ■ "אם ניתן יהיה לבוא מכפר-סבא ב-15 דקות אל מרכז ת"א, זה ישטח גם את מחירי הדירות"
  
 
שלם יותר - סע מהר: פיילוט בכביש 1 להטלת אגרת גודש על נהגים בנתיבים בודדים בכבישים מהירים
העיקרון בתקנות שיוגשו השבוע: עמוס יותר ואיטי יותר - יקר יותר ■ הגודש יימדד לפי מספר המכוניות, מהירות נסיעתן ומשך ההמתנה בכניסה לנתיב וביציאה ממנו ■ שינוי למעלה או למטה מהתעריף הבסיסי יבוצע בהדרגה - והמשמעות: נהגים יידעו עלות הנסיעה רק קילומטר לפני הכניסה לנתיב
  
 

   1    >

   נמצאו 16 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 1

צרו איתנו קשר *5988