אופניים בחדשות

סוכן חדשות
 
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר
הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת
לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה
  
 
קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסףעו
עו"ד און רונן
דעה: המחיר הכלכלי של תאונות הקורקינט
לא ניתן למצוא בשוק ביטוח חובה לרכיבה על כלים חשמליים והפוליסות שכן משווקות יקרות ומוגבלות בכיסוי שהן מעניקות • דעה
לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבתשעת החודשים הראשונים של 2019 נפגעו 1,427 רוכבי אופניים חשמליים ועוד 533 רוכבי קורקינטים....המשך
  
 
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה
נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים
  
 
משרד הבריאות מרים את הכפפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
משרד הבריאות מרים את הכפפה: משיק מערכת דיווח למעקב אחרי נפגעים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים
חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"
  
 
מתוך אתר Laka - ביטוח אונליין לאופנייםשי צפוני / איור: גיל ג'יבלי
עו"ד שי צפוני
דעה: לסגור כבישים בשבת לטובת רוכבי האופניים
נחוץ פתרון מיידי שיפחית את מספר הנפגעים מבין רוכבי אופני הכביש • דעה 
אין כמעט חודש בו לא שומעים על רוכבי אופניים שמקפחים את חייהם מפגיעת רכבים בכבישים בינעירוניים. מדי שבת עולים אלפים של רוכבי אופניי...המשך
  
 
נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - מאז 18 בנובמבר 2019
עיריית ת"א מטילה מגבלות דרמטיות על חברות הקורקינטים השיתופיים
העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר
  
 
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסףאביתר רוזן / צילום: גיל ג'יבלי
אביתר רוזן
דעה: אסור שהג'ונגל התחבורתי יהפוך לקרקס תקשורתי
היכולת של אתרי החדשות להקצות מקום לסיקור תאונות הדרכים די מוגבלת, ולפיכך הסטת השיח הציבורי בנושא רק ל"הפקרות של הרוכבים" מסתירה את התמונה הגדולה ופוגעת ביכולת לקיים דיון הכרחי בבעיית תאונות הדרכים בכללותה • דעה
לאחרונה יצא בית-החולים איכילוב, בשיתוף עיתון "גלובס", בקמפיין שבמסגרתו הוא מפרסם מדי יום את מספר הנפגעים שהובהלו לחדר המיון, בעקבו...המשך
  
 
שירי דובר קוריקינטים  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
דעה: הקורקינטים חייבים לרדת גם מהכביש וגם מהמדרכות
מניין הפצועים בתאונות קורקינטים או אופניים חשמליים שמציג "גלובס" בשבועות האחרונים חושף תמונה מפחידה ומזעזעת • מדי יום מגיעים לבית החולים איכילוב עשרות נפגעים • בהם הולכי רגל תמימים, ילדים וקשישים • שירי דובר מבקשת שנשים לב ונשים לזה סוף
  
 
קורקינטים חשמליים על מעבר החצייה בתל אביב/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
הקורקינט – יותר מזהם ממה שחושבים ולא באמת תחליף למכוניות
מחקרים בעולם מצביעים על כך שקורקינטים שיתופיים אולי מזהמים פחות ממכוניות פרטיות, אבל יותר מתחבורה ציבורית ואפילו מהאופניים החשמליים • בנוסף, הם מפחיתים את השימוש באלטרנטיבות תחבורתיות טובות יותר • את המחיר משלם מי שעדיין הולך ברגל - ילדים וקשישים
  
 
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף
המסלול לדו-קיום תחבורתי: הקטנת מהירות הנסיעה לכולם ונתיבים מיוחדים לכלים הקלים
מומחים לתכנון עירוני מסבירים כי אף אחד לא מרוויח מכך שמכוניות וקורקינטים רבים על מקום בכביש, והפתרון הוא שבילי אופניים • ואיפה שאלה לא קיימים, יש להוריד את מהירות הנסיעה לכולם - עד 30 קמ"ש
  
 
קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסף
אכיפה, קנסות והרתעה: למנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש פתרון לכאוס הקורקינטים
כדי ליצור סדר בעולם של אופניים וקורקינטים חשמליים, חייבים ליצור הרתעה • המצב שבו רוכבים מסכנים הולכי רגל חייב להיפסק • מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים משרטטת גבולות להשתוללות בכבישים
  
 
רוכבי קורקינטים בקופנהגן/ צילום:  Shutterstock
האירופים מצננים את ההתלהבות: מבול של רגולציה מגביל השימוש בקורקינטים ואופניים שיתופיים
למרות שהיבשת מאוהבת באופניים רגילים, האירופים מיהרו לאמץ את הקורקינט החשמלי • אחרי גל ההצלחה הראשוני, הגיעה תגובת הנגד בצורת זינוק במספר הנפגעים ותלונות של הולכי הרגל • בקרוב גם יגיע גנרל החורף - בואו נראה את הכלים החשמליים מתמודדים איתו
  
 
רוכב אופניים בתל אביב/ צילום: איל יצהר
רוכבים על גל הפינטק: החברה שתבטח לכם את האופניים
המהפכה הדיגיטלית שהפכה את העיתונות, הטלוויזיה, המסחר הבינ"ל ומה לא, מגיעה גם לתחום הפיננסים • במדור חדש זה נעסוק במה שקורה וחם בעולם הפינטק הצומח במהירות • והפעם: הסטארט-אפ Laka שמציע מודל מקוון מקורי לביטוח לאופניים
  
 
תאונת קורקינט/ צילום: באדיבות איחוד הצלהעו
עו"ד און רונן
הכרה, חקיקה ואכיפה: המדינה חייבת להתחיל לטפל בסכנת האופניים והקורקינטים החשמליים
מותו הטרגי של רועי אברהם, שנפגע מרכב כשנסע בקורקינט חשמלי, הוא פרוז'קטור אדום בוהק • עד מתי ייפלו חללים לכלים החשמליים הנעים בכבישים?
ערב שבת בתל-אביב. רועי אברהם, צעיר בן 25 מרמת-גן, מסיים בילוי עם חבר. השעה מאוחרת, הכבישים ריקים, האווירה קסומה. "אחרי רחוב או שני...המשך
  
 
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף
רגולציה דווקא יש, אבל מי אחראי לאכוף את חוקי הרכיבה על הקורקינטים?
הדרך לחנך את הציבור לנסוע באחריות עדיין ארוכה, ובינתיים נמשיך לראות רוכבים חוצים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה ומרכיבים חברים • כתבה שנייה בסדרה
  
 
7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון באיכילוב
לראשונה בישראל: "גלובס" ובית החולים איכילוב מפרסמים את מספר הנפגעים היומי בתאונות כלי תחבורה ממונעים
7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון איכילוב רק אתמול • בקצב הזה, במהלך השנה יגיעו 2,555 איש שייפצעו בתאונות דומות לביה"ח איכילוב בתל אביב לבדו • השנה נהרגו כבר לפחות 12 איש • מהיום ובכל יום, "גלובס" עוקב אחרי מספר הנפגעים
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 329 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 21

צרו איתנו קשר *5988