חברות מזון בחדשות

סוכן חדשות
 
מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי
פורטיסימו רוכשת את סוגת מתאגיד מאן תמורת 60 מיליון דולר
מדובר במחיר הנמוך ב-40% מהמחיר אותו קיוו להשיג במקור בתאגיד המזון הבריטי מאן
  
 
מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי
אחרי עליות המחירים והצמיחה של 2018, הגיע תור הקיפאון בשוק המזון
הצמיחה בשוק המזון עמדה מתחילת השנה על 2.3% בלבד - בדומה לקצב גידול האוכלוסייה • תנובה ושטראוס ממשיכות ליהנות מעליית המחירים של מוצרי החלב שבפיקוח ורשמו גידול בהכנסותיהן גם ביולי • המכירות של סוגת ירדו בחודש יולי ב-3.2%, דבר שעשוי להשפיע על המגעים למכירתה
  
 
מדד המותגים: מזון ומשקאות / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס
קולה, במבה, קפה ותה: מה הם מותגי המזון והמשקאות המובילים בישראל ואיך ייראה עתיד הענף
כדי להישאר רלוונטיות בעיני הצרכנים, חברות המזון שהיו רגילות באופן מסורתי לייצר מוצרים בייצור המוני, עוברות לייצר מוצרים שפונים לקהלים ייעודיים - ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא לקטוז וללא בשר • אלה המותגים שהצליחו לשמור על מקום של כבוד במודעות של צרכני ישראל ב-2019
  
 
מדד המותגים: יצרניות מזון / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס
גל התייקרויות שעדיין לא הסתיים ועשר ספקיות מרכזיות: אלה יצרניות המזון המובילות בישראל
הספקיות הגדולות התחילו להעלות מחירים בקיץ שעבר, אבל גל ההתייקרויות עדיין לא הסתיים • ככל הנראה גם המחצית השנייה של 2019 צפויה לעמוד בסימן עליות מחירים
  
 
גיורא ברדעה / צילום: ענבל מרמרי
"הבנו שלא נכון להעלות מחיר כל חודשיים ולהכניס יד לכיס של הצרכן"
אמזון דופקת בדלת, רפורמת סימון המוצרים כבר בפתח, תחום הפודטק רוחש, הצרכנים רוצים לחוש אמון מצד אחד ולרכוש מוצר במחיר נמוך מצד שני, והמתחרים חוזרים להעלות מחירים • גיורא בר-דעה, מנכ"ל קבוצת שטראוס, מסביר איך מנהלים יצרנית מזון ענקית כשהעולם מסביב לא מפסיק להשתנות
  
 
מנכ"ל קבוצת נסטלה העולמית, מארק שניידר / צילום: REUTERS/Arnd Wiegmann
מנכ"ל נסטלה מארק שניידר נחת בישראל; ייפגש עם בכירי אסם
מארק שניידר, שמנהל את אחת מקבוצות המזון הציבוריות הגדולות בעולם, הגיע לארץ לביקור בן יומיים וייסר באתרי הקבוצה בישראל לצד מנכ"ל אסם אבי בן אסאייג • "אני פוגש כאן אנשים מצוינים וחדשנות מובילה; הצלחת שיתוף-הפעולה בין נסטלה ואסם עונה על כל הציפיות"
  
 
ז'יל גמון, הבעלים של סוגת / צילום: איל יצהר
לאומי פרטנרס ימכור אורז וסוכר? מונה למצוא רוכש לסוגת
ענקית המזון הבריטית ED&F Man שמחזיקה בסוגת מבקשת לצאת מהפעילות שלה בישראל
  
 
טעמי הגליל./ צילום: איציק בן שושן
יבואנית הממתקים ליימן שליסל נכנסת לייצור מזון בריא: רוכשת מחצית מחברת טעמי הגליל
ליימן שליסל, שנחשבת לאחת מעשר חברות המזון הגדולות בישראל ומזוהה עם ממתקים כמו מנטוס ולואקר, רוכשת מחצית מההחזקות ביצרנית המזון מקריית שמונה • לפי הערכות, העסקה משקפת לטעמי הגליל שווי של כ-20 מיליון שקל
  
 
קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף
פסח זז לאפריל - והמכירות של רשתות השיווק וחברות המזון והאופנה צפויות להיפגע
נתוני סטורנקסט וריס מציגים שחיקה בתחום המסחר הקמעונאי • כך, אחרי שנה וחצי של עליות בענף מוצרי הצריכה, הרבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בפגיעה בהכנסות ממכירות של החברות הציבוריות בשווקים אלה • ניתוח
  
 
מתניה שוורץ, מנכ"ל כרמית ממתקים / צילום: אלעד גוטמן
מממתקים למזון טבעי: כרמית רוכשת את השליטה בחברת רפאל'ס
זאת לפי שווי חברה של כמיליון שקל • במסגרת ההסכם תשלם כרמית בניהולו של מתניה שוורץ כ-620 אלף עבור 60% ממניות חברת רפאל'ס, המתמחה בייצור פיתוח ושיווק מוצרי מזון טבעיים
  
 
קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock
הלקח של קראפט-היינץ: קיצוצים לא מועילים בטווח הארוך
אחרי הנפילה של קראפט-היינץ נראה כי האסטרטגיה הפיננסית של קיצוצים אגרסיביים נסדקת באופן שמשנה את התפיסה עבור שוק המזון כולו • בשוק מבינים שלא יוכלו יותר לבוא ולהאשים את חברות המזון בחוסר יעילות ביחס להשקעות שלהן בפיתוח וחדשנות
  
 
קניית ירקות בסופרמרקט/ צילום: אייל פישר
משרד הבריאות לוחץ, אבל המוצרים הבריאים יקרים
מה תעשיית המזון הישראלית יכולה ללמוד מהמקרה של קראפט-היינץ? • לרבות מהחברות הגדולות שפועלות היום בארץ יש בתמהיל מוצרים שכבר לא מותאמים לצריכה של הצרכן החדש בשל גודלם או הרכבם
  
 
קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock
עתיד יותר טרי: מחיקת הענק של ענקית הקטשופ שיגרה קריאת השכמה לכל תעשיית המזון
מחיקת הענק של קראפט-היינץ, שזעזעה את המשקיעים, מסמלת נקודת מפנה ביחסים בין ענקיות המזון לצרכנים • מי שלא תתאים את עצמה במהירות לעולם שבו שולט האוכל הטרי, הבריא והמעובד פחות, תתקשה לשרוד • הפתרונות האפשריים: השקעות ענק, פנייה לקהלי נישה וסיוע מצד סטארט-אפים • ניתוח "גלובס"
  
 
אבי בן אסייאג, ענת גבריאל, יוני שסטוביץ / צילום: תמר מצפי, שלומי יוסף, יחצ
דוח האוצר על רווחי חברות המזון: למה ככה ולמה עכשיו?
הדוח שפרסם אתמול הכלכלן הראשי מנסה לכוון את האש לחברות המזון שמעלות מחירים, אולם הוא חלקי - הוא מתבסס על נתונים רק עד 2016, והוא לא בדק חברות שיש להן בתמהיל מוצרים מפוקחים • אבל בדיקה מקיפה ורלוונטית יותר הייתה מאלצת את האוצר לחכות לאחרי הבחירות
  
 
עליית מחירים / צילום: SHUTTERSTOCK
אם אין לחם, תאכלו עוגות - אבל מה עושים כששניהם מתייקרים?
בחודשים האחרונים אנו נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות שכבר מגיע לכל משק-בית בישראל • בינתיים, חברות המזון הגדולות מצאו ככל הנראה את הדרכים, בין היתר באמצעות התייעלות, לשמור ואף לשפר את התוצאות שלהן • פרשנות
  
 
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
המחירים במשק עולים, והצרכנים עומדים להרגיש את זה בכיס פעמיים
המחירים עולים בשל ההתייקרות של עלויות הייצור, אבל יותר מכך – גם בשל הסביבה העסקית שתומכת במגמת העלייה ואדישות הציבור • כך אף ספק לא מסתכן באובדן נתחי שוק, וגם רשתות השיווק גוזרות קופון מהמחיר שעלה • הבשורות הרעות: גל ההתייקרויות יימשך • ניתוח
  
 

   12345    >

   נמצאו 69 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5

צרו איתנו קשר *5988