נסיעה שיתופית (קארפול) בחדשות

סוכן חדשות
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל
  
 
מונית של אובר. העיר המארחת של משרדיה טרם נקבעה / צילום: shutterstock
הסוד המלוכלך של אובר: חאפרים מתחזים לנהגים מוסמכים
לאחר שבלונדון הוחלט לשלול את רישיון התפעול של אובר נחשף סוד גלוי: נהגים ברחבי העולם המשתמשים באפליקציות כמו אובר מעבירים או משכירים את חשבונותיהם באפליקציות לנהגים ללא רישיון מתאים • "התחלקות בחשבונות נהגים היא סוד מלוכלך קטן"
  
 
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: איתמר סיידא
סמוטריץ' על הפעלת אוטובוסים בשבת: "מחטף בתקופת דמדומים"
שר התחבורה הוסיף באותו הנושא כי למרות שהוא מתנגד למציאות החדשה שבה רשויות מקומיות מפעילות תחבורה ציבורית,"פורמלית אין לי מה לעשות עם זה" • כן הצהיר כי החל מ-1 לדצמבר תיסגר מסילת רכבת אחת באיילון • על נתניהו: "הוא לא מושחת"
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסףגילה אורן / אייר: גיל ג'יבלי
ד"ר גילה אורן
אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל
אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו
השאלה אינה אם אנחנו מעדיפים פקקים או תנועה זורמת, כי התשובה ברורה: אין מי שמעדיף פקקים. הם גוזלים זמן, מגבירים את זיהום האוויר, מע...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרניצן יוצר / איור גיל ג'יבלי
ניצן יוצר
תנו למחירים לנהל את התחבורה בישראל
יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת
מעשה בשיחת טלפון שהתקבלה במשרדי עיריית לונדון סמוך להתפרקות ברית-המועצות. פקיד בכיר בעיריית מוסקבה ביקש לדבר עם הממונה על אספקת הל...המשך
  
 
מונית של גט / צילום: צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גט מודיעה על סגירת ג'ונו ועל שיתוף-פעולה עם ליפט
גט הודיעה היום על סגירת הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, שנרכשה תמורת 200 מיליון דולר ב-2017 • שיתוף-הפעולה עם ליפט ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
תקועים בפקק? אתם צריכים להודות לשר התחבורה
השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו 
  
 
נועם ברדין / צילום: איל יצהר, גלובס
"ענקיות הטכנולוגיה לא הורגות את הסטארט-אפים. הם מתאבדים": מנכ"ל Waze נועם ברדין בראיון מיוחד
נועם ברדין הוביל את Waze לאחת העסקאות הבולטות בהייטק הישראלי - מכירת החברה לגוגל תמורת כמיליארד דולר • עכשיו מסביר ל"גלובס" למה הצלחה של סטארט–אפ היא נס, ומתייחס למשבר התחבורה: "הדבר היחיד שיוריד מכוניות מהכביש הוא קארפול"
  
 
בצלאל סמוטריץ'/ צילום: דוד וייל
השר סמוטריץ' עונה לביקורת: התחלנו ונמשיך בכל הכוח
שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות
  
 
קארפול / צילום: איל יצהר, גלובס
הפקקים של הקארפול לא נעימים, אבל סמוטריץ' צודק: אי אפשר להמשיך עם הרכב הפרטי
בצלאל סמוטריץ' אמנם מחזיק באופן זמני בתיק התחבורה אבל העז לצאת למהלך שקודמו, ישראל כ"ץ, נמנע מלקדם במשך עשור • למרות קיתונות הביקורת, הפקקים והלחץ של הנהגים, הקארפול הוא צעד ראשון בכיוון הנכון וצריך להמשיך להתעקש עליו, עד לשינוי בהרגלי הנהגים • פרשנות
  
 
פקק תנועה בשיקגו / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
הלקח של ראשת עיריית שיקגו: דרושה מנהיגות כדי לפתור את משבר התחבורה
לפי מחקר שיזמה העירייה, השימוש באמצעי התחבורה השיתופיים אובר וליפט מפחית נסיעות בתחבורה ציבורית ומגדיל את מספר המכוניות במרכז העיר • ראשת העיר מכריזה מלחמה על החברות ומתכננת למסות נסיעות של נוסעים בודדים
  
 
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Via
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי
השירות מבוסס על טכנולוגיה של הסטארט-אפ הסיני פוני • Via עומדת מאחורי הטכנולוגיה שמאפשרת את הנסיעה השיתופית
  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
בעקבות כאוס הקארפול: משרד התחבורה שוקל לסגור את הכניסה לנתניה מצפון בשעות הבוקר
ניסוי התחבורה הגדול גורם לנהגים רבים להיכנס לנתניה דרך רחוב איינשטיין על מנת לעקוף את פקקי התנועה • התוצאה: עומסי תנועה כבדים בעיר • "ידענו שתהיה השפעה של הקארפול גם על התנועה בתוך העיר, אבל קשה היה להעריך את זה"

 

  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
כאוס הקארפול: הפקקים מחריפים, ואפילו ווייז ממליץ לעקוף דרך נתניה
לאורך הקטע החדש של הנת"צ, בין מחלף נתניה מרכז למחלף פולג, נוצר קיר שבולם את כל התנועה מצפון ומעכב אותה לזמן ניכר • נתנייתים שלוקחים עימם טרמפיסט אולי יחסכו קצת זמן, אבל למי שמגיע מהפריפריה – בין אם לבד ובין אם במסגרת הקארפול - לא צפויים חיים קלים
  
 

   123    >

   נמצאו 43 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 3

צרו איתנו קשר *5988