סטורנקסט בחדשות

סוכן חדשות
 
מעדן יופליי של תנובה הקשית מחכה במכסה / צילום: שני מוזס, גלובס
מוכנים לשלם על הנוחות: הצרכנים נוטשים את האריזות המשפחתיות ונוהרים לאישיות
עפ"י סטורנקסט, בסיכום 2019 ניכרת ירידה או סטגנציה רוחבית במכירות מוצרים משפחתיים כמו בקבוקי שתייה קלה וקרטוני חלב גדולים • במקביל ניכרת צמיחה במוצרים לצריכה אישית כמו משקאות קלים בבקבוק קטן, משקאות חלב או חטיפים ומתוקים מוקטנים
  
 
מוצרי חלב על מדפי שופרסל / צילום: תמר מצפי
שוק המזון והמשקאות בסטגנציה; הטואלטיקה והניקיון בצמיחה
לפי נתוני סטורנקסט, בניכוי עליית המחירים, הצמיחה בשוק מוצרי הצריכה בעשרת החודשים הראשונים של השנה עומדת על 1.6% בלבד
  
 
מדף של מוצרי תנובה/  צלם:תמר מצפי
צורכים פחות? מכירות שוק המזון התכווצו ב-3.2% בחודש אוגוסט
לפי נתוני סטורנקסט לחודש אוגוסט 2019, תשע מתוך עשר ספקיות המזון הגדולות בישראל רשמו באוגוסט ירידה בהיקף המכירות הכספי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה • לעומתן וילי פוד הציגה עלייה של 36.5% במכירות באוגוסט, וגד עלתה ב-11% מתחילת השנה
  
 
חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב
נתח השוק של תנובה בשוק החלב ירד; שטראוס ממשיכה להתחזק
נתח השוק של חברת החלב הגדולה בישראל יורד מתחת ל-49% בחודש יולי • שטראוס נושפת בעורפה של תנובה עם גידול במכירות הכספיות מתחילת השנה, שעומד על כ-59 מיליון שקל • טרה מציגה ירידות של 6.7% מתחילת השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
  
 
מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי
אחרי עליות המחירים והצמיחה של 2018, הגיע תור הקיפאון בשוק המזון
הצמיחה בשוק המזון עמדה מתחילת השנה על 2.3% בלבד - בדומה לקצב גידול האוכלוסייה • תנובה ושטראוס ממשיכות ליהנות מעליית המחירים של מוצרי החלב שבפיקוח ורשמו גידול בהכנסותיהן גם ביולי • המכירות של סוגת ירדו בחודש יולי ב-3.2%, דבר שעשוי להשפיע על המגעים למכירתה
  
 
רשת מזון /צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
מעלות מחירים או לא: בכל מקרה ספקיות המזון ממשיכות לצמוח
שוק המזון והמשקאות מסכם את המחצית הראשונה של השנה עם צמיחה מתונה במכירות הכספיות, שחלקה הושג בזכות העלאה במחירי המוצרים • תנובה ומחלבות גד הצטיינו, ואסם־נסטלה עדיין ממתינה להזדמנות להעלאת מחירים
  
 
חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב
עיתוי חג השבועות העיב על הצמיחה של שוק המזון במאי: תנובה יורדת ב-10% במכירות
תזמון חג השבועות, שנפל השנה ביוני לעומת חודש מאי בשנה שעברה, השפיע על מכירות מוצרי החלב, שגרמו למחלבות לסכם חודש שנע בין יציבות לבין ירידות חדות • גם יצרניות המשקאות נפגעו בין היתר מעיתוי החג, כשהמכירות של יפאורה וטמפו צונחות
  
 
חומרי ניקוי בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
אחרי הירידות בחודש מרץ הציבור חזר לקנות בפסח: גידול של 20% במכירות הטואלטיקה
מנתוני סטורנקסט עולה כי המכירות הכספיות של הקמעונאיות בשוק מוצרי הצריכה גדלו בחודש שעבר ב-380 מיליון שקל, הודות לחג הפסח • מנגד, המכירות הכספיות של תנובה, יצרנית המזון הגדולה בשוק, ירדו ב-53 מיליון שקל מתחילת השנה, זאת לצד שחיקה של 5% בנתח השוק שלה
  
 
קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף
פסח זז לאפריל - והמכירות של רשתות השיווק וחברות המזון והאופנה צפויות להיפגע
נתוני סטורנקסט וריס מציגים שחיקה בתחום המסחר הקמעונאי • כך, אחרי שנה וחצי של עליות בענף מוצרי הצריכה, הרבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בפגיעה בהכנסות ממכירות של החברות הציבוריות בשווקים אלה • ניתוח
  
 
חומרי ניקוי בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
יצרניות המזון והטואלטיקה מקוות להתאוששות בחג הפסח
הירידות החדות ביותר בחודש מרץ נרשמו אצל ספקיות של מוצרי ניקיון וטואלטיקה, על רקע הדחייה בחגיגת הניקיון של פסח
  
 
מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי
בניגוד לתחזיות ולמרות עליות המחירים: שחיקה במכירות שוק המזון והמשקאות בפברואר
לראשונה מזה קרוב לשנה וחצי, שוק המזון והמשקאות ירד בחודש שעבר ב-0.4%, בין היתר על רקע תזמון החגים • שטראוס, ספקית המזון השנייה בגודלה, יורדת במכירות אחרי חודשים ארוכים • שוק הטואלטיקה, לעומת זאת, נהנה מצמיחה של 4.6% • ניתוח "גלובס"
  
 
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
טרה לא נהנתה מהמגמה בשוק: היחידה מבין המחלבות הגדולות שירדה במכירות הכספיות בינואר
טרה ירדה במכירות בכ-5% שהתבטאו באובדן של כ-4 מיליון שקל, זאת על אף שהעלתה בקיץ האחרון את מחירי המוצרים שלה שאינם בפיקוח - מהלך שאמור היה לתמוך בצמיחה • נתוני סטורנקסט מגלים כי המכירות הכספיות בשוק החלב גדלו בחודש שעבר בלמעלה מ-30 מיליון שקל • נתח השוק של תנובה ממשיך לרדת
  
 
רוני גת, יור יפאורה /  צילום: תמר מצפי
אין חסד: למה המכירות של יפאורה תבורי מצטמקות?
מכירות שוק המזון והמשקאות גדלו בינואר 2019 בכ-5% לעומת החודש המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-3.2 מיליארד שקל • בניגוד למגמה בשוק, יפאורה יורדת בכ-8% במכירות הכספיות ומאבדת 12.5% בנתח השוק • בחודש שעבר חשף "גלובס" כי החברה נמצאת בסכסוך עם רשת "יש חסד" של שופרסל
  
 
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
הספקיות מעלות מחירים? הרשתות עשו את זה עוד קודם
נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מגלים כי באוקטובר נרשמה עלייה במדד המחירים בשוק המשקאות וגידול במכירות הכספיות של 4.2% • מדובר בנתון מפתיע, שכן היצרניות הודיעו על עליית מחירים רק החל מחודש נובמבר • מתחילת השנה מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בכ-31 מיליארד שקל, ובאוקטובר לבדו ב-3.7 מיליארד שקל
  
 
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
החגים שהיו: הציבור קנה פחות מזון אבל שתה יותר
נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מגלים כי חברות המשקאות הגדולות - החברה המרכזית, טמפו ויפאורה תבורי - גדלו בנתח השוק ובמכירות הכספיות בחודש ספטמבר • מנגד, יצרניות המזון הגדולות - בעיקר תנובה, שטראוס ואסם - קטנו
  
 
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
אחרי שנות קיפאון: מחצית חזקה במזון ומוצרי הצריכה
לפי נתוני סטורנקסט למחצית הראשונה של 2018, תנובה ממשיכה לאבד נתחי שוק, ושטראוס ואסם מתחזקות • משחקי המונדיאל הובילו לעלייה בצריכת מוצרים מתכלים
  
 

   1234567    >

   נמצאו 112 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 7

צרו איתנו קשר *5988