עיתונות מקוונת בחדשות

סוכן חדשות
 
פוסטר של פייסבוק שמתנגד לפייק ניוז / צילום: שאטרסטוק
צוקרברג רוצה להקים את סוכנות הידיעות הגדולה בעולם - וזה מדאיג
הרשת החברתית משיקה מהלך שמטרתו הבלטת תוכן עיתונאי, ועל הדרך מקווה לשקם את היחסים עם אתרי החדשות הגדולים • שיתוף הפעולה עשוי לסייע לגופי העיתונות, אך צריך לשים לב לסוגיות בעייתיות - החל מאתיקה ועד העמקת התלות בפייסבוק
  
 
לוגו המשרוקית של גלובס
"אחרי שנים כלי התקשורת החלו לבחון לעומק את העובדות"
פרויקט "המשרוקית של גלובס" זכה בשבוע שעבר בפרס DIGIT לחדשנות דיגיטלית • מנהל המיזם, בעז רקוץ', התארח ב"גלובסטוק" והציג את הדרך בה עשויה לפעול התקשורת בעתיד הקרוב • האזינו
  
 
צוות המשרוקית / צילום: המשרוקית
המשרוקית זכתה בפרס DIGIT: "עובדות הן תנאי בסיסי לקיום שלנו כבני אדם תבוניים"
צוות "המשרוקית של גלובס" קיבל היום את פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית • מנהל המשרוקית בועז רקוץ': "עמדות ודעות הן חיוניות, אבל תתעקשו שהשיח יתנהל קודם כל במישור עובדתי"
  
 
המשרוקית / איור: גיל ג'יבלי
זוכת פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית בישראל: "המשרוקית של גלובס"
מנימוקי הזכייה: "בעידן של פייק ניוז ואובדן אמון במוצר העיתונאי, הצליח מיזם 'המשרוקית' לחזור ליסודות של העבודה העיתונאית ולייצר מוצר עיתונאי רלוונטי, משפיע ואמין"
  
 
עיתונות / צילום: Shutterstock
האם חומות התשלום מוכיחות עצמן כעתיד העיתונות?
בקרב עיתונים בעולם הולכת ומחלחלת ההבנה שהישועה לא תגיע משוק הפרסום בדיגיטל • גם בארץ מודל חומת התשלום צובר תאוצה, כשרק השבוע פורסם ב"גלובס" שגם ynet שוקלים לעבור בחודשים הקרובים למודל • האם זה הפתרון האידיאלי שיחזיר את העיתונות לעידן של מודל עסקי בר-קיימא, למה הוא לא מתאים עבור כל העיתונים, ומה יקרה בארץ? • מדד המותגים
  
 
פיד בפייסבוק / צילום: shutterstock
פייסבוק מרעיבה את כלב השמירה של הדמוקרטיה | טור אישי
שינויים שפייסבוק מכניסה באלגוריתם שלה בזמן כתיבת שורות אלה, מקשים מאוד על תעשיית התוכן • מדד המותגים
  
 
לוגו ynet / צילום: יחצ
ב-ynet שוקלים מעבר חלקי למודל של "חומת תשלום"
באתר הפופולרי של קבוצת "ידיעות אחרונות" עובדים על פרויקט שעשוי לצאת לפועל כבר בחודשים הקרובים, שיגביל את הגישה לחלק מהאתר רק ללקוחות משלמים
  
 
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק
גוגל תשיק פלטפורמה חדשה שתילחם בתופעת הפייק ניוז
גוגל ניוז אינשאייטיב הוא יוזמה חדשה של ענקית הרשת שתיתן דגש על עיתונות מדויקת ■ שווי ההשקעה: 300 מיליון דולר
  
 
facebook / צילום: שאטרסטוק
העיתון הגדול בברזיל החליט להפסיק להעלות תכנים לפייסבוק
"פולהה דה סאו פאולו", יומון מהעיר סאו פאולו עם 285,000 מנויי דפוס ודיגיטל, הפסיק להעלות תכנים לפייסבוק על רקע שינוי פיד החדשות
  
 
קניות באינטרנט/ צילום:יחצ
מו"לים בחו"ל אימצו מדדי אמון למהימנות ידיעות באינטרנט
גופים בהם "וושינגטון פוסט" ו"אקונומיסט" כבר הודיעו כי יאמצו את המדדים החדשים, וגם גוגל, פייסבוק וטוויטר הביעו נכונות להשתמש בהם
  
 
מודעה דיגיטלית בטיימס סקוור / צילום: רויטרסנירית כהן / גיל ג'יבלי
נירית כהן
הכתובת על הקיר הדיגיטלי
אנשי תקשורת, מודלים חדשים משנים את הענף - חבל שנהיה מופתעים
אנחנו נפגשות רגע לפני פאנל על עולם העבודה המשתנה. היא כתבת מוכרת באחת מרשתות הטלוויזיה, וסביבנו מתנהל דיון על רשות השידור, בעד ונג...המשך
  
 
גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
גיא לרר זכה בפרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית בישראל
ועדת הפרס: "פרויקט 'החזית' שמוביל לרר יצר בית לעיתונאים עצמאיים ואיפשר להם להפוך למעצבי דעת קהל"
  
 
הפלטפורמה הדיגיטלית של הטיימס / צילום מסך
"טיימס" ו"סאנדיי טיימס" יעדכנו את האתר והאפליקציה רק 3 פעמים ביום
שני העיתונים הבריטיים ערכו סקר שממנו עלה כי לקוראים חשובה יותר איכות החדשות מאשר עדכון רציף
  
 
עיתונים בישראל / צילום: תמר מצפי
"עיתון בדיגיטל יכול להתקיים בהיקף כלכלי נמוך יותר, אך הדבר יפגע בתשתית העיתונאית"
מאחורי המעבר של העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מדפוס לדיגיטל לא נמצאות חדשנות וקידמה, אלא בעיקר מצוקה בשל מיעוט הקוראים וההכנסות ■ פרופ' רפי מן צופה: "כל העיתונים מתקרבים לכך, בין אם בעוד עשור או בעוד כמה עשורים"
  
 
עיתונות / צילום: יחצ
אינדיפנדנט הבריטי יפסיק להדפיס; יסתמך על הדיגיטל
העיתון, שחולל מהפכה במוסד העיתונות בבריטניה בשנות ה-80, זכה בימי השיא לתפוצה יומית של 400 אלף גיליונות, שירדה כיום לכ-40 אלף
  
 
ברק אובמה על שער ה "ניוזוויק" / צילום: מתוך שער ה "ניוזוויק"
המרדף אחר הקוראים: "ניוזוויק" ביטל את חומת התשלום באתר
בעבר הגביל "ניוזוויק" את הקוראים ל -5 מאמרים חינם בחודש ואז ביקש מהם לעשות מנוי
  
 

   123456    >

   נמצאו 96 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 6

צרו איתנו קשר *5988