פקקי תנועה בחדשות

סוכן חדשות
 
כיצד תיראה תל אביב  בסוף העשור / איור: איל אונגר, גלובס
מהירה יותר, גבוהה יותר ועשירה יותר: איך תיראה תל אביב ב-2030
הפרויקטים הגדולים שמתוכננים בעשור הקרוב בת"א צפויים לשנות אותה לגמרי - הרבה יותר תחבורה ציבורית על חשבון רכבים פרטיים; הרבה יותר מגדלים ופרויקטי תמ"א 38; ופחות תושבים שלא נמנים עם העשירונים העליונים • "גלובס" ממפה את העתיד של העיר העברית הראשונה • פרויקט מיוחד
  
 
פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיבעופר ברקוביץ / איור גיל ג'יבלי
עופר ברקוביץ
דעה: המפתח לפתרון משבר התחבורה: הקמת אזורי תעסוקה בתוך השכונות
תכנון עירוני נכון ושילוב שטחי תעסוקה בתוך השכונות יכול להציל את ערי ישראל, ואת ירושלים בפרט, מהמשבר התחבורתי הקשה • דעה
זה לא סוד. מדינת ישראל עומדת בפקק. אנחנו בעיצומה של קטסטרופה תחבורתית. עליית מספר כלי הרכב מדי שנה הביאה אותנו ל-3.4 מיליון רכבים,...המשך
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסףמיטל להבי / איור: גיל ג'יבלי
מיטל להבי
דעה: איך הופכים אתגר תחבורתי להזדמנות?
שר התחבורה החליט להעלות הילוך בעבודות על פיתוח הרכבת, וזו הזדמנות מצוינת לנצל את הכאוס שייווצר כדי לקדם מספר פתרונות תחבורתיים נוספים במטרופולין • דעה
עבודות הפיתוח ברכבת ישראל נכנסו לאחרונה להילוך גבוה, ולאחרונה, בצעד חריג ויוצא דופן, נסגרה מסילה אחת מבין שלוש המסילות במבואות האי...המשך
  
 
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Viaיוני גרייפמן  / איור: גיל ג'יבלי
יוני גרייפמן
דעה: הפתרון למצב התחבורה הוא הוליסטי – תחבורה שיתופית היא חלק בלתי נפרד
אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה
בעשורים הקודמים קיבל הרכב הפרטי עדיפות תחבורתית עליונה, שהתבטאה בעיקר בפיתוח תשתיות. אך גידול האוכלוסייה והבעלות ההולכת וגוברת על ...המשך
  
 
פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר
באוצר לא מסתפקים באגרת גודש: מתכננים להטיל מס על חניה בעבודה ולהכניס את אובר
"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם
  
 
פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר
התוכנית של האוצר נחשפת: אגרת גודש ביד האחת, עידוד מכוניות פרטיות ביד האחרת
לפי התוכנית, ההכנסות מאגרת הגודש, שיעמדו על 1.5 מיליארד שקל בשנה, ישמשו להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים ולהעלאת התקציבים לתחבורה הציבורית • באוצר שוקלים גם למסות שווי השימוש בחניה
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
  
 
חלל עבודה משותף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מדעי החלל המשותף: לאן צפוי להגיע ענף שטחי העבודה, ואיך זה קשור לפקקים
בתוך חמש שנים בלבד הגיע היקף השטחים בחללי העבודה המשותפים ל–1.5% משטח המשרדים בארץ • לפי מחקר של צ'מנסקי בן שחר, כ–80 אלף איש בארץ כבר עובדים בחללים כאלו, ומשבר התחבורה צפוי להזניק את מספר החללים המשותפים גם בפריפריה
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל
  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרעופר ויתקון / איור גיל ג'יבלי
עופר ויתקון
להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים
אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?
תכנית "נתיב פלוס" שהשיק לאחרונה משרד התחבורה מסתמנת כהצלחה קטנה ביותר, בלשון המעטה, ומדינת ישראל תקועה בפקק שמחירו יקר ומכאיב. תוכ...המשך
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסףגילה אורן / אייר: גיל ג'יבלי
ד"ר גילה אורן
אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל
אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו
השאלה אינה אם אנחנו מעדיפים פקקים או תנועה זורמת, כי התשובה ברורה: אין מי שמעדיף פקקים. הם גוזלים זמן, מגבירים את זיהום האוויר, מע...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרניצן יוצר / איור גיל ג'יבלי
ניצן יוצר
תנו למחירים לנהל את התחבורה בישראל
יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת
מעשה בשיחת טלפון שהתקבלה במשרדי עיריית לונדון סמוך להתפרקות ברית-המועצות. פקיד בכיר בעיריית מוסקבה ביקש לדבר עם הממונה על אספקת הל...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב
הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
  
 
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס
מחשבים מסלול מחדש למשרד, והזינוק של בית שמש. כותרות הנדל"ן
למה הפקקים בדרך לתל אביב טובים לראשי הערים רמי גרינברג ומוטי ששון? • ראשת עיריית פריז ומלחמתה במשבר האקלים • למה חייכו השבוע בעיריית כפר סבא ולמה באשדוד תפסו את הראש • וגם: תשובות לכל השאלות (כמעט) על המשך דרכה של תמ"א 38
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 343 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 22

צרו איתנו קשר *5988