דוח אמון
2019

פקקי תנועה בחדשות - עמוד 3

סוכן חדשות
 
זאב בילסקי, יו"ר מטה הדיור / צילום: שלומי יוסף
"ראשי ערים לא מוכנים לבנות דירות בגלל הפקקים"
כך לדברי ראש מטה הדיור זאב ביילסקי בכנס שמאי המקרקעין באילת, שהסביר כי המצפן בתחום התחבורה עובר מכבישים למכוניות לתשתיות של תחבורה ציבורית
  
 
פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי
הכול עומד במקום: האם גם בעוד חמש שנים מהיום ניסע בכבישים פקוקים?
ארבעת הפרויקטים הגדולים בתחבורה צפויים להסתיים בשנת 2025, אבל גם זה לא יספיק • "אם לא ייפתחו פרויקטים נוספים באזורי העומס - זמן הנסיעה במכונית יגדל ב–50% בתוך חמש שנים”, מזהיר יו”ר האגודה הישראלית למחקר תחבורה • "גלובס" ממפה את הבעיות בתחום התחבורה, ובוחן האם הפיתרונות שמציעה המדינה יחלצו אותנו מישיבה ממושכת ברכב
  
 
תחבורה ציבורית / צילום: איל יצהריעל דורי / איור גיל ג'יבלי
יעל דורי
לחייב תכנון תחב"צ בשלבי הבנייה המוקדמים
נציגי משרד התחבורה בוועדות התכנון חייבים להתעקש על תחב"צ
לפני עשר שנים נפתחה תחנת הרכבת בהוד השרון-כפר סבא ואיכות החיים שלי זינקה. ההגעה לעבודה ברכבת איפשרה לנו למכור רכב אחד ובמקום "לעבו...המשך
  
 
אילן ויצמן, אורַן דרור, ג'ון פורקרי/ צילום: יחצ
אור ירוק מניו יורק: הסטארט-אפ הישראלי שהתקדם מהמטרונית למלחמה בפקקים בשדרה החמישית
הסטארט-אפ אקסיליון הופך רמזורים רגילים לחכמים, במטרה לצמצם את הפקקים ולתעדף תחבורה ציבורית • למרות פרויקטים עם הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה, הפריצה הגדולה בוששה לבוא • כעת זה עשוי להשתנות: החברה קיבלה לידיה את ניהול הרמזורים בשדרה החמישית בניו יורק • המטרות הבאות: וושינגטון ולאס וגאס
  
 
טליה כהן וולף / צילום: איל יצהר
"תנאי מוקדם לכך שנצליח הוא להבטיח שהאוטובוס יהיה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי"
טליה כהן־וולף שעומדת בראש אחד הפרויקטים המורכבים בתחום התחבורה הציבורית בישראל, נחושה לשכנע שאל העתיד ניסע כולנו באוטובוס • "שינוי התפיסה הזו הוא האתגר הכי גדול שלנו"
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
ראשי הערים חייבים להתעקש: חניות ורכב פרטי - אאוט, תחבורה זמינה לכולם - אין
אחד הנושאים החמים במערכת הבחירות הנוכחית לרשויות המקומיות הוא התחבורה הציבורית: כולם מבטיחים לנו את השמיים בשעה שאנחנו עומדים בפקקים • אמנם לא כל ההחלטות בנושאי תחבורה נמצאות בידי ראשי הערים, אבל הם כן יכולים לעשות שינוי משמעותי ביישובים שלהם - אם ירצו ויתעקשו, ואם התושבים ידרשו ויתעקשו
  
 
אפליקציית קארפול של ווייז
עושים אמריקה: ווייז מסתערת על שוק הקארפול בארה"ב
ווייז אומרת שהיא רוצה להושיב נוסעים במושבים הריקים במכוניות, ולהביא לצמצום מספר המכוניות על הכביש • השירות הושק לראשונה ב-2016, והוא זמין למשתמשים בישראל ובשש מדינות בארה"ב
  
 
רוכב אופניים בתל אביב/ צילום: איל יצהר
חסימות ועומסים: כל הפרטים לקראת מרוץ אופניים "סובב ת"א"
כ-30 אלף רוכבים צפויים להשתתף בשישה מסלולים בשדרות העיר, נתיבי איילון ולאורך הטיילת בחוף הים, במסלול "סובב טורקי" שייערך בפעם העשירית • כבישים רבים יחסמו לסירוגין משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים
  
 
פקקים
השנה שתהיה בתחבורה: בשנה הבאה יהיה פקוק מהרגיל
מקבלי ההחלטות עסוקים בעיקר בקידום של מגה-פרויקטים בתחום התשתיות, ולא מצליחים להדביק את הפער בין סלילת כבישים לעלייה בכמות הרכבים החדשים •  כתבי "גלובס" בתחזית לשנה הקרובה
  
 
תחנת רכבל אוניברסיטת חיפה \ הדמיה: יפה נוף
ישראל רוצה לעבור לריחוף: רכבל הוא הפתרון לבעיית הפקקים?
ירושלים, נתניה, הרצליה, חיפה ונצרת עילית מקדמות תוכניות לבניית מערך רכבלים בשטחן • הסיבה הרשמית: הקלה על עומס התחבורה • המומחים מטילים ספק ביכולת של הרכבלים לספק פתרון תחבורתי יעיל, אך כשהבחירות באופק, אף אחד לא מקשיב להם
  
 
עדי כחמון/ צילום:מתן פורטנוי
"אנחנו צפוים לסבול יותר. רק המטרו יפתור את בעיית הגודש"
ישראל זכתה השנה לתואר המפוקפק "המדינה בעלת בעיית הפקקים החמורה ביותר מבין המדינות המפותחות" בדוחות שהגישו קרן המטבע הבינלאומית וארגון המדינות המפותחות • עדי חכמון (34) היא סגנית הממונה למשרדי התשתיות והיא מובילה את המאמץ לתקן את המחדל הזה • נערי האוצר מדברים / פרויקט מיוחד
  
 
פקקים
המדינה הפקוקה ב-OECD לא מסוגלת להתמודד עם הבעיה
עפ"י הדוח הדו-שנתי שפרסם הארגון בתחילת השנה, יש בישראל כמעט 2,800 כלי רכב על כל קילומטר כביש • בספרד, המדינה השנייה הכי צפופה, הנתון עומד על 1,300 כלי רכב לקילומטר, פחות ממחצית
  
 
פקקים / צילום: איל יצהריובל כרמי / איור: גיל ג'יבלי
יובל כרמי
Waze מאריך את הפקקים
השאלה הכי חשובה בהתמודדות עם עומס תנועה: כמה אנחנו מוכנים לסבול כדי להגיע ליעד
עד לפני כעשרים שנה רווחה המחשבה שניתן לפתור פקקים על ידי בניית מחלפים או הרחבת דרכים. מאז הצטברו כבר מספיק נתונים המראים כי הגורמי...המשך
  
 
פקקים
למה לא כדאי למדינה לפתור את בעיית הפקקים?
עלות המימון הנמוכה מאפשרת לכאורה למדינה להשקיע סכומים גדולים מאוד בפתרונות תחבורתיים ולהפוך את ענף התשתיות והתחבורה לכדאי מאוד להשקעה • מהן הסיבות לכך שזה לא קורה, ומתי, אם בכלל, המצב הזה ישתנה?
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
קרן המטבע: רוצים לחסל את הפקקים? תעלו את המע"מ ל-21%
"בלתי מספיק" - זה הציון שמעניקה קרן המטבע לתחבורה הציבורית בערים בישראל • לפי הדוח המלא שפורסם היום, העובדה שהתחבורה הציבורית בישראל אינה פועלת בשבתות ובחגים מייצרת תמריץ חזק לרכישת רכב פרטי • עוד נכתב כי ללא שינויים מהירים ומהותיים במדיניות, העוני ואי-השוויון יתגברו
  
 
מיפוי נדל"ן/ צילום: שאטרסטוק
5 תובנות מוועידת ישראל לנדל"ן | רוחות השינוי מחפשות כיוון
למי טוב מחיר למשתכן, האם יש סיכוי לתכנון ארוך-טווח בשוק הנדל"ן, ומה באמת יסייע למגר את תופעת התאונות באתרי בנייה? • 5 תובנות מוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס שהתקיימה השבוע
  
 

<    123456789101112131415    >

   נמצאו 304 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 19