פקקי תנועה בחדשות - עמוד 5

סוכן חדשות
 
פקקים
השנה שתהיה בתחבורה: בשנה הבאה יהיה פקוק מהרגיל
מקבלי ההחלטות עסוקים בעיקר בקידום של מגה-פרויקטים בתחום התשתיות, ולא מצליחים להדביק את הפער בין סלילת כבישים לעלייה בכמות הרכבים החדשים •  כתבי "גלובס" בתחזית לשנה הקרובה
  
 
תחנת רכבל אוניברסיטת חיפה \ הדמיה: יפה נוף
ישראל רוצה לעבור לריחוף: רכבל הוא הפתרון לבעיית הפקקים?
ירושלים, נתניה, הרצליה, חיפה ונצרת עילית מקדמות תוכניות לבניית מערך רכבלים בשטחן • הסיבה הרשמית: הקלה על עומס התחבורה • המומחים מטילים ספק ביכולת של הרכבלים לספק פתרון תחבורתי יעיל, אך כשהבחירות באופק, אף אחד לא מקשיב להם
  
 
עדי כחמון/ צילום:מתן פורטנוי
"אנחנו צפוים לסבול יותר. רק המטרו יפתור את בעיית הגודש"
ישראל זכתה השנה לתואר המפוקפק "המדינה בעלת בעיית הפקקים החמורה ביותר מבין המדינות המפותחות" בדוחות שהגישו קרן המטבע הבינלאומית וארגון המדינות המפותחות • עדי חכמון (34) היא סגנית הממונה למשרדי התשתיות והיא מובילה את המאמץ לתקן את המחדל הזה • נערי האוצר מדברים / פרויקט מיוחד
  
 
פקקים
המדינה הפקוקה ב-OECD לא מסוגלת להתמודד עם הבעיה
עפ"י הדוח הדו-שנתי שפרסם הארגון בתחילת השנה, יש בישראל כמעט 2,800 כלי רכב על כל קילומטר כביש • בספרד, המדינה השנייה הכי צפופה, הנתון עומד על 1,300 כלי רכב לקילומטר, פחות ממחצית
  
 
פקקים / צילום: איל יצהריובל כרמי / איור: גיל ג'יבלי
יובל כרמי
Waze מאריך את הפקקים
השאלה הכי חשובה בהתמודדות עם עומס תנועה: כמה אנחנו מוכנים לסבול כדי להגיע ליעד
עד לפני כעשרים שנה רווחה המחשבה שניתן לפתור פקקים על ידי בניית מחלפים או הרחבת דרכים. מאז הצטברו כבר מספיק נתונים המראים כי הגורמי...המשך
  
 
פקקים
למה לא כדאי למדינה לפתור את בעיית הפקקים?
עלות המימון הנמוכה מאפשרת לכאורה למדינה להשקיע סכומים גדולים מאוד בפתרונות תחבורתיים ולהפוך את ענף התשתיות והתחבורה לכדאי מאוד להשקעה • מהן הסיבות לכך שזה לא קורה, ומתי, אם בכלל, המצב הזה ישתנה?
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
קרן המטבע: רוצים לחסל את הפקקים? תעלו את המע"מ ל-21%
"בלתי מספיק" - זה הציון שמעניקה קרן המטבע לתחבורה הציבורית בערים בישראל • לפי הדוח המלא שפורסם היום, העובדה שהתחבורה הציבורית בישראל אינה פועלת בשבתות ובחגים מייצרת תמריץ חזק לרכישת רכב פרטי • עוד נכתב כי ללא שינויים מהירים ומהותיים במדיניות, העוני ואי-השוויון יתגברו
  
 
מיפוי נדל"ן/ צילום: שאטרסטוק
5 תובנות מוועידת ישראל לנדל"ן | רוחות השינוי מחפשות כיוון
למי טוב מחיר למשתכן, האם יש סיכוי לתכנון ארוך-טווח בשוק הנדל"ן, ומה באמת יסייע למגר את תופעת התאונות באתרי בנייה? • 5 תובנות מוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס שהתקיימה השבוע
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
איך לעקוף את הפקקים (ואת משרד התחבורה)
משרד האוצר מקדם רפורמה של ביטוחי רכב בהתאם להיקף הנסועה בפועל • השיטה תוזיל את הביטוח של רוב הנהגים ותפחית את הגודש בכבישים, אבל תייקר את הביטוח של נהגי הרכב הצמוד - מקבוצות הלובי החזקות בישראל - מה שמעלה ספק לגבי סיכויי יישומה בישראל
  
 
פקקים / צילום: איל יצהר
למה גם במשרד התחבורה אין מדיניות לטווח ארוך?
למרות תשע שנים יציבות במשרד התחבורה, כבישי ישראל סובלים מהיעדר תכנון ארוך-טווח ותוכנית מקיפה • משרד התחבורה: "גם ב-7 שנים לא ניתן לפתור בעיות של 70 שנה" • ישראל 2048, פרויקט מיוחד
  
 
ערי העתיד האוטונומי / איור: עומר הופמן
לפני הסדר: הצצה לעתיד הפקקים בעידן של מכוניות אוטונומיות
רחובות ללא מכוניות החונות בצדי הכביש • חניונים מיותמים שיוסבו למחסנים • מערכת תחבורתית עם מינימום תאונות ופקקים • מהפכת התחבורה האוטונומית עתידה לשנות את תחום הנדל"ן מקצה אל קצה, בתוך הערים ומחוצה להן • ניתוח G
  
 
פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיבדרור פויר / איור: גיל ג'יבלי
דרור פויר
פקקים ופערים
שאל כל ישראלי מה יותר מפחיד אותו, איראן או הדרך לעבודה בבוקר, 70% יגידו לך ב'
א. הדוחות השנתיים של ה-OECD, בנק ישראל וקרן המטבע פורסמו בשבוע האחרון ותיארו פחות או יותר את מה שאנו רואים ומרגישים: כלכלה לא נטול...המשך
  
 
איתמר בן מאיר / צילום: יונתן בלום
האיש שאחראי על הפקק של המדינה: נטשו את הפרייבט
תושבות ותושבי גוש דן שתקועים בפקקים, למנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, יש חדשות בשבילכם: זה לא הולך להשתנות בקרוב, אלא אם תשנו את הרגלי הנסיעה ■ ראיון
  
 
פקק / צלם: תמר מצפי
בעיית המיליארדים: ההפסד שלכם, הרווח של משרד התחבורה
איך קרה שעומסי התנועה הבלתי נסבלים הפכו למקור הכנסות לא אכזב למדינה, מדוע הבעיה האחרונה של משרד התחבורה היא תקציבים לתחבורה ציבורית, ואיך אנחנו יודעים שלאוצר אין אמון בפתרונות של משרד התחבורה (שאותם הוא מתקצב)?
  
 
פקקים סטלה קורין ליבר / איור: גיל ג'יבלי
סטלה קורין-ליבר
למה תמשיכו לעמוד בפקקים?
מימון הוצאות רכב צמוד מהעבודה הוא אחד הפיתויים הגדולים ■ אז מה הפלא שממשיכים לבחור ברכב הפרטי?
להלן ההצעה שעומדת בפני עובד מדינה: קבל החזר של 3,000-1,500 שקל בחודש (תלוי בדרגה, בשכר ובגודל הרכב) ותגיע לעבודה במכונית פרטי...המשך
  
 
נתיבי איילון / צילום: אייל יצהר
הניסוי להפחתת הגודש במטרופולין גוש דן יוצא לדרך
המשתתפים שיגויסו לניסוי יקבלו תקציב וירטואלי שנתי בגובה 4,500 שקל ■ התקציב יגדל או יקטן לאורך תקופת הפרויקט בהתאם לשינוי הרגלי הנסיעה
  
 

<    123456789101112131415    >

   נמצאו 328 כתבות   |   עמוד 5 מתוך 21

צרו איתנו קשר *5988