גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פקקי תנועה

עוד כתבות

גשר יהודית / צילום: קבוצת אורון אחזקות והשקעות

אחרי שכמעט הפיל ממשלה: גשר יהודית בתל אביב נפתח היום לתנועה ושוב גורר תלונות

עשור אחרי שהתכנון החל ולאחר עיכוב בן חצי שנה, הגשר להולכי הרגל שנועד לחבר את מזרח ומערב ת"א הושלם, אך הוא לא חף מבעיות • אין הגנה ממזג האוויר, והגשר לא מתחבר לתחנת הרכבת הסמוכה • בעירייה ובנתיבי איילון מאמינים שמדובר בצעד חשוב בדרך להקלה על עומסי התנועה

כיצד תיראה תל אביב  בסוף העשור / איור: איל אונגר, גלובס

מהירה יותר, גבוהה יותר ועשירה יותר: איך תיראה תל אביב ב-2030

הפרויקטים הגדולים שמתוכננים בעשור הקרוב בת"א צפויים לשנות אותה לגמרי - הרבה יותר תחבורה ציבורית על חשבון רכבים פרטיים; הרבה יותר מגדלים ופרויקטי תמ"א 38; ופחות תושבים שלא נמנים עם העשירונים העליונים • "גלובס" ממפה את העתיד של העיר העברית הראשונה • פרויקט מיוחד

פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

דעה: המפתח לפתרון משבר התחבורה: הקמת אזורי תעסוקה בתוך השכונות

תכנון עירוני נכון ושילוב שטחי תעסוקה בתוך השכונות יכול להציל את ערי ישראל, ואת ירושלים בפרט, מהמשבר התחבורתי הקשה • דעה

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

דעה: איך הופכים אתגר תחבורתי להזדמנות?

שר התחבורה החליט להעלות הילוך בעבודות על פיתוח הרכבת, וזו הזדמנות מצוינת לנצל את הכאוס שייווצר כדי לקדם מספר פתרונות תחבורתיים נוספים במטרופולין • דעה

יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Via

דעה: הפתרון למצב התחבורה הוא הוליסטי – תחבורה שיתופית היא חלק בלתי נפרד

אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה

פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר

באוצר לא מסתפקים באגרת גודש: מתכננים להטיל מס על חניה בעבודה ולהכניס את אובר

"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם

פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר

בלעדי התוכנית של האוצר נחשפת: אגרת גודש ביד האחת, עידוד מכוניות פרטיות ביד האחרת

לפי התוכנית, ההכנסות מאגרת הגודש, שיעמדו על 1.5 מיליארד שקל בשנה, ישמשו להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים ולהעלאת התקציבים לתחבורה הציבורית • באוצר שוקלים גם למסות שווי השימוש בחניה

פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר

במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש

חלל עבודה משותף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מדעי החלל המשותף: לאן צפוי להגיע ענף שטחי העבודה, ואיך זה קשור לפקקים

בתוך חמש שנים בלבד הגיע היקף השטחים בחללי העבודה המשותפים ל–1.5% משטח המשרדים בארץ • לפי מחקר של צ'מנסקי בן שחר, כ–80 אלף איש בארץ כבר עובדים בחללים כאלו, ומשבר התחבורה צפוי להזניק את מספר החללים המשותפים גם בפריפריה

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?

לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל

פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש

ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים

אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל

אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

תנו למחירים לנהל את התחבורה בישראל

יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת

פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב

הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה

המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר

פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס

מחשבים מסלול מחדש למשרד, והזינוק של בית שמש. כותרות הנדל"ן

למה הפקקים בדרך לתל אביב טובים לראשי הערים רמי גרינברג ומוטי ששון? • ראשת עיריית פריז ומלחמתה במשבר האקלים • למה חייכו השבוע בעיריית כפר סבא ולמה באשדוד תפסו את הראש • וגם: תשובות לכל השאלות (כמעט) על המשך דרכה של תמ"א 38

פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי

תל אביב כבר לא במרכז? לעובדים נמאס להשתרך בפקקים, והחברות מתחילות לחפש אלטרנטיבות בערים אחרות

העומסים בכניסה לגוש דן מביאים עובדים רבים לחפש עבודה שקרובה יותר למקום מגוריהם • בדיקה שערכה חברת צ'מנסקי בן שחר מראה כי חברות כבר מתחילות לחפש אלטרנטיבות למשרדים בת"א, ולא רק בגלל המחיר

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

האם מתקרב הרגע שבו נוותר על הרכב הפרטי בגלל הפקקים?

עומסי התנועה מתקרבים לכשל קריטי, אבל שוק הרכב החדש ממשיך לדהור קדימה עם עלייה של יותר מ-30% • דוח מיוחד של מדרוג מעריך כי העומסים והתייקרות הרכב יביאו להתכווצות הביקוש, היבואנים וחברות הליסינג ייהנו מתנאים משופרים בטווח הקצר, ומכירות הרכבים החשמליים יזנקו באמצע העשור

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

פודקאסט תקועים בפקק? אתם צריכים להודות לשר התחבורה

השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו