רכבת מהירה בחדשות - עמוד 2

סוכן חדשות
 
עמירם ברקת / איור: גיל ג'יבלי
עמירם ברקת
חיזוק הפריפריה - למראית עין בלבד
נתניהו מאוהב בתוכנית להקמת רכבת מהירה לאילת. בחוגים המקצועיים דווקא מלגלגים
ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה ונשמע כמעט מאוהב כשהוא מדבר על התוכניות להקמת רכבת מהירה לאילת. בהתלהבות כמעט רומנטית הוא מתאר כיצד ...המשך
  
 
הסינים באים: הרכבת המהירה לאילת מתקדמת
‎‎ההצעה שתוגש לאישור הממשלה כוללת חוק שיזרז את הליכי התכנון ‏‎‎‏ ■ עלות הפרויקט הבסיסית עשויה להגיע ל-7 מיליארד שקל‏
  
 
צפו: סיור ראשון בתוואי הרכבת המהירה מת"א לירושלים
"גלובס TV" הצטרף לשר התחבורה ישראל כץ לסיור בפרויקט התשתית הגדול ביותר בהסטוריה של מדינת ישראל, שעלותו מוערכת בכ-7 מיליארד שקל
  
 
פרויקט קו הרכבת החשמלית עכו-כרמיאל יוצא לדרך
חברת טר ארמה זכתה במכרז הראשון שפרסמה החברה הלאומית הדרכים במסגרת הפרוייקט ■ כולל הכנת תוואי להנחת מסילת ברזל באורך של 6.5 קילומטרים
  
 
תתכוננו; דיווח: הרכבת המהירה תעבור בגדה המערבית
כך מדווחת "איי.פי" ■ משרד התחבורה, כפי שצוטט בסוכנות הידיעות, נכתב כי ההחלטה נועדה להבטיח שבעתיד גם האוכלוסייה הפלסטינית תוכל להרוויח מהיתרונות של הרכבת המהירה
  
 
סין חנכה הרכבת המהירה בעולם: עוברת 1,100 ק"מ ב-3 שעות
ממשלת סין השקיעה 17 מיליארד דולר בבניית קו הרמוני ■ מרבית הנוסעים בנסיעת הבכורה היו בני המעמד הבינוני שהתפתו לקסם החדשנות של הרכבת ויצאו ליום כיף
  
 
חופרי השרון תקים את הקטע האחרון בקו המהיר לירושלים - זכתה במכרז רכבת ישראל
העבודות כוללות מנהרות באורך 3.8 ק"מ בפרויקט של 640 מיליון שקל
  
 
הרכבת ביטלה את ההתקשרות עם רמט להקמת תחנת בנייני האומה
רמט הפסיקה העבודות לאור הקשיים שנקלעה אליהם ■ הגישה היום לביהמ"ש בקשה להקפאת הליכים
  
 
"צריך לבחור: או רכבת לאילת, או רכבת קלה בגוש דן"
הצמד המוביל את תוכנית ההאצה בתחום התשתיות, עמית לנג ואבי דור, מודע היטב למשמעות ההשקעה בתשתיות לדחיפה של כל המשק, אבל גם למגבלות התקציביות; בראיון בלעדי ל"גלובס" הם דוחים את הטענות שניתן להשקיע יותר, מזהירים ממקסם השווא של שיתוף הסקטור הפרטי ומודאגים מהתקציב לשנים הבאות
  
 
הפסד לארגונים הירוקים: קו הרכבת המהיר לירושלים יעבור בגשר ולא במנהרה
גלובס tv ארגוני הירוקים דרשו לשנות את התוואי שהציעה ברכבת כך שמעבר בנחל יתלה יהיה במנהרה במקום בגשר תוך צמצום הנזק הסביבתי לשמורת הטבע
  
 
תדהמה בארגוני הירוקים: משרד הפנים פסל השתתפות הגופים הסביבתיים בדיון המכריע על תוואי הרכבת המהירה לירושלים
נציגי קק"ל ורשות הטבע והגנים קיבלו הודעה על פסילתם מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בנוגע למעבר המסילה בנחל יתלה ■ בכך קיבל משרד הפנים את בקשת הרכבת ■ החברה להגנת הטבע: "מההחלטה עולה ריח של סתימת פיות - נפנה לביהמ"ש"
  
 
עזרא סדן: "אם תתקבל חלופת הירוקים - סביר להניח שלא תהיה רכבת מהירה מת"א לירושלים בשנים הקרובות"
סדן עמד בראש ועדה בלתי תלויה שבחנה בעבר את הנושא והמליצה להקים גשר ■ הירוקים דורשים שהרכבת תעבור במנהרה ולא על גשר ■ הולנת"ע החלה בדיון המכריע על המעבר הרכבת בנחל יתלה
  
 
רוצים רכבת מהירה? קחו 10 שנות פקקים: רכבת ישראל תקים בצמוד למחלף שער הגיא עיירה תעשייתית עם מאות עובדים ועשרות משאיות בטון מסביב לשעון
גלובס tv העיירה תשתרע על-פני 220 דונם ותפעל 24 שעות ביממה במשך 8-10 שנים ; מדי יום יגיעו עשרות משאיות של חומרי בנייה וייצאו עשרות משאיות פינוי עמוסות בחול ; באתר ימוקמו גם שתי מכונות קידוח אדירות, עם זחל מתכת באורך 200 מטר ובקוטר 10 מטרים ; לסיפור המלא
  
 

   12   

   נמצאו 29 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 2

צרו איתנו קשר *5988