גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רשתות אופנה

עוד כתבות

סניף של עדיקה. / צילום: צילום: ערן סלם

עדיקה רוצה לכבוש את אמריקה: תקים חנות פופ-אפ בסוהו במנהטן

אחרי שדיווחה בתחילת השנה על הקמת פעילות מקוונת בארה"ב, כעת החברה מבקשת לבצע את מהלכי ההתרחבות שלה גם באמצעות חנות פופ-אפ פיזית בשכונת הסוהו בניו יורק

הראל ויזל מנכל ובעלים קבוצת פוקס / צילום: שוקה כהן

הראל ויזל מתרחב: במו"מ לפתיחת חנויות בשיתוף עם נייקי ו-Foot Locker באירופה

הקבוצה בראשות הראל ויזל צפויה לבצע את המהלך באמצעות חברת ריטיילורס, המפעילה כבר היום רשת חנויות תחת המותג נייקי בישראל ובקנדה ורשת חנויות תחת המותג Foot Locker בישראל

פוראבר 21 / צילום: שאטרסטוק

דיווח: רשת האופנה פוראבר 21 נערכת לפשיטת רגל

כך לפי דיווח של אתר CNBC • לענקית האופנה למעלה מ-815 חנויות הפזורות ברחבי העולם

חגיגת הנחות ברשתות האופנה / צילום: שני מוזס, גלובס

ההנחות של רשתות האופנה שוברות שיאים, הצרכנים חוגגים, והדוחות מדאיגים; מי ישלם את המחיר?

פוקס, קסטרו וגולף העמיקו את ההנחות בחצי הראשון של 2019, וכעת הן מדווחות על ירידה בשיעור הרווח הגולמי • מנכ"ל גולף ברוקמאייר: "הקמעונאים מגיבים לתחרות. הם משפרים כל הזמן את הצעת הערך, לכן רואים שההנחות השנה עלו כיתה" • היועץ הכלכלי בן שחר: "הרשתות יורות לכל הכיוונים, ללא אסטרטגיה" • הצרכן הישראלי חוגג, אבל מישהו יצטרך לשלם את המחיר

אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי

קסטרו מסכמת רבעון עם שיפור בשורה התפעולית והפסד במחצית

עם זאת, שיעור הרווחיות מהמכירות ברבעון השני לא השתפר • בסיכום המחצית הראשונה של השנה קסטרו מציגה הפסד של כ-36 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד

רביב ברוקמאייר / צילום: ענבל מרמרי

קבוצת גולף צמחה במכירות במחצית הראשונה בכל מגזרי הפעילות

למרות המשבר בענף האופנה: הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות צמח ב-2.5% במחצית הראשונה של 2019 לעומת המחצית המקבילה אשתקד • מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר: "אנו ממשיכים להשקיע ולהרחיב את פעילות האון ליין של הקבוצה" • המניה עולה לאחר פרסום הדוחות בשיעור נאה של 8.5%

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

עדיקה צומחת אבל לא מצליחה להרוויח; המניה צנחה ביותר מ-50% מההנפקה

רשת האופנה עדיקה סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 29% בהכנסות לכ-31 מיליון שקל, אך גידול בהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות העביר אותה להפסד ברבעון ובמחצית הראשונה של 2019 • המנכ"ל דדי שוורצברג: "לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית"

הראל ויזל/צילום:שלומי יוסף

דוחות פוקס: רווח נקי של 58 מיליון שקל ברבעון השני

זאת לעומת רווח של 41.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד • ההכנסות ברבעון עלו ל-647 מיליון שקל, לעומת 432 מיליון שקל ברבעון המקביל

המרכז המסחרי של ביג בשכונת  נווה רבין באור יהודה צילום: יח"צ

הירידה במכירות הקניונים נמשכת; המרכזים הפתוחים דווקא מציגים עליות

הקניונים האזוריים מציגים ירידה של 1.6% במכירות המצטברות של חודש יולי 2019, זאת לעומת גידול של 2.7% במרכזים הפתוחים - כך לפי נתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס" • הפער בולט גם בהסתכלות על מכירות לפי פדיון יומי למ"ר

מדד המותגים: אופנה / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

השנה המאתגרת של מותגי האופנה המובילים בישראל

ענף האופנה סובל ממשבר עמוק: אשתקד נסגרו 12% מהעסקים בתחום, וגם הקמעונאיות הגדולות סובלות מצניחה בשווי - חוץ מקבוצת פוקס • אבל המצב לא מפריע לענקיות אופנה בינלאומיות להיכנס לארץ

 PARFOIS / צילום: יחצ

למרות המשבר בענף אופנה: רשת PARFOIS הפורטוגלית נכנסת לישראל

מדובר ברשת לאביזרי אופנה שתתחרה בשחקניות שפועלות בישראל דוגמת אקססוריז וטופ טן • החנות הראשונה תיפתח בקניון עזריאלי בת"א בהשקעה של כ-2 מיליון שקל

דיסקרט DISCREET / צילום: בר - אל

הקפאת ההליכים של דיסקרט: 13 סניפים ייסגרו, 43 עובדים יפוטרו

נאמני רשת האופנה דיסקרט מבקשים למכור כעסק חי את הרשת שייסד וניהל יעקב (ג'קו) גבאי - כך עולה מדוח שהנאמנים הגישו היום לבית המשפט

הראל ויזל מנכל ובעלים קבוצת פוקס / צילום: שוקה כהן

פוקס רוכשת 30% נוספים ממניות יאנגה תמורת 13 מיליון שקל

לפני כחמש שנים רכשה פוקס 50% ממניות רשת האופנה יאנגה, שמונה כיום 33 סניפים • עם השלמת העסקה כעת קבוצת פוקס תחזיק בכ-80% ממניות יאנגה, ושותפה ניר הורוביץ יישאר עם 20% מהמניות • העסקה משקפת שווי של 44 מיליון שקל לרשת יאנגה

סניף יוניקלו ביפן \ צילום: שאטרסטוק

לא רק לפוליטיקאים ישראלים

רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה, מפרגן ליוניקלו, שהצליח לעקוף את התחרות הצמודה באירופה ובארה"ב וגם הפך למותג הקמעונאי המוביל באסיה

בונובוס / צילום: שאטרסטוק

בלי לסחוב שקיות

ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, שואב השראה מ־Bonobos, שהצליח להפוך לאימפריה קמעונאית בזכות יצירת מודל עסקי המחבר בין אונליין ואופליין

PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך

Pretty Little Thing

דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika, בוחר במותג PrettyLittleThing, שהצליח להבין את ההשפעה של הרשתות החברתיות על שוק האופנה

ליווי'ס. קמפיינים ויראליים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שיא ג'ינס

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, מתפעלת מהקאמבק המפואר של ליווי'ס, שחזר להוביל אחרי שני עשורים של דשדוש מדאיג

חנות של גאפ בסין / צילום: Shutterstock

Mind the GAP

ד"ר תמר אלרם, מנהלת הדסה הר הצופים, בחרה במותג גאפ, שהשכיל להתפצל לשתי חברות נפרדות במטרה למקסם כל אחת מהן

המבנה בקניון עזריאלי עכו הניצב מול החנות.  / צילום:יחצ

הבוטקה שהצית סכסוך בין תמנון לעזריאלי וחושף את היחסים העכורים בין הקניונים לרשתות

רשת האופנה תמנון טוענת בתביעה שהגישה כי קניון עזריאלי עכו הציב מבנה החוסם את הגישה והנראות של החנות • מנהלת השיווק מיטל נחום: "לא ראיתי דבר כזה באף קניון, הם חצו קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל את הדורסנות והכוחניות הזו, מבחינתנו זה בל-יעבור" • קניוני עזריאלי: כמדיניות, לא מאשרים או מכחישים

רון רוטר / צילום: שחר פרידמן

המשנה למנכ"ל קסטרו: "נחזור לימים בהן המניה תראה עלייה של 40%"

בצל הירידות החדות בערכה של מניית קסטרו בחודשים האחרונים, רון רוטר, המשנה למנכ"ל החברה, רואה באמזון הזדמנות וערוץ מכירה נוסף • "חברת קסטרו עברה טלטלות וידעה לצאת מהן"