תחבורה בחדשות - עמוד 13

סוכן חדשות
 
בכיר בעיריית ת"א: לא אשמים במצב התחבורה הציבורית
בהשוואה לערים כמו וינה וסיאול, מצב התחבורה הציבורית בת"א נמצא בתחתית ■ לפי גרסת ראשי הערים והרשויות המקומיות, ידיהם כבולות ■ "גלובס" מציג: מה אפשר ללמוד מהערים שהצליחו להפחית את השימוש ברכב פרטי
  
 
דובי בן גדליהו / איור: גיל ג'יבלי
דובי בן גדליהו
היצרניות לא שלפו את השטקר
הרכב החשמלי לא גווע עם בטר פלייס, הוא עדיין אלטרנטיבה
לפני מספר ימים נתקלנו במראה נוגע ללב על אחד מכבישי הצפון. מכונית רנו פלואנס חשמלית, לשעבר של "בטר פלייס", עמדה בצד הדרך עם משולש א...המשך
  
 
מדד התחבורה: הטרנד הכי חם בכבישים - חונים ונוסעים
בעוד שהשימוש באמצעי התחבורה האחרים עלה וירד במשך שבעת החודשים שבהם אנו אוספים את הנתונים, נתוני החונים ונוסעים בשאטל רשמו עלייה לאורך כל התקופה
  
 
עומדים בפקקים? בעוד 5 שנים המצב יהיה הרבה יותר גרוע
"ישראל תצטרך להשקיע 250,000,000,000 שקל כדי שתהיה לה תחבורה ציבורית כמו בעולם המפותח" ■ תיאלצו לבזבז בפקקים שעה אחת נוספת מדי יום והפסד התוצר למשק יגדל ל-25 מיליארד ש' בשנה ■ מחדל התחבורה, כתבה ראשונה בסדרה
  
 
גם בתחבורה: העניים בארץ מממנים את המרווחים הגדולים
מדינות, ובהן גם ישראל, דנות את מי שגילו, בריאותו או כיסו אינם מאפשרים להחזיק במכונית, לניתוק מתעסוקה ומשירותים. כשמוסיפים לכך גאות במחירי הנדל"ן באזורי ביקוש, מקבלים תשתית תחבורה שמגדילה פערים ומחריפה את האי שוויון החברתי
  
 
תחבורה לעשירים בלבד? נבחנת הסבת נתיב באיילון לנתיב אגרה - מצומת חולון לגלילות מזרח
חברת נתיבי איילון הזמינה חוות דעת בנידון לבקשת משרד התחבורה ■ גורם תחבורה בכיר: "אין שום אפשרות להרחיב את הכביש, כך שהפקקים לבטח יחמירו מאוד. זו מכה לעם ורווחה נוספת לעשירים" ■ משרד התחבורה: מדובר בתוספת נתיב, לא ע"ח הנתיבים הקיימים
  
 
במה נסענו יותר: במוניות, בכביש 6 או ברכבת ישראל?
כמעט כל אמצעי התחבורה במדד רשמו ירידה במספר המשתמשים בנובמבר יחסית לאוקטובר, שהיה חודש שיאי שימוש, למעט באפליקציית המוניות ונוסעי שירות המכוניות הפרטיות המשותפות ■ מקור הירידה - חג החנוכה
  
 
משפחות הורסות את העיר; מגדלים לא מביאים עסקים
פיטר ריס, אדריכל העיר לונדון, ברעיון בלעדי למדור "ביקור בית" במוסף הנדל"ן של "גלובס"
  
 
מה יעלה בגורלו של מיזם המכוניות המשותפות בישראל?
מודל השכרת מכונית לפי שעה כבר מצליח בברלין, לונדון ופריז - ותעשיית ה"car sharing" העולמית צומחת בשיעור 45% בשנה
  
 
התפלגות הנסיעות בעולם מראה: ישראל לא מפותחת
איפה הולכים יותר ברגל, איפה המונים מדוושים באופניים, ומה הפופולריות של התחבורה הציבורית? ■ דוגמה: קווי רכבת תחתית באורך של 240 קילומטרים נחפרו בבייג'ין מאז 2008; מאות קווי אוטובוס חדשים התווספו לרשת הקווים
  
 
באיזו עיר יש הכי הרבה מכוניות ומי מובילה בדו-גלגלי?
ישראל על גלגלים: מה הקשר לרמת הכנסה (חזק), והאם תחבורה ציבורית משפיעה (בקושי)? ■ ועוד: כיצד ייתכן שמשקי-הבית בת"א מצהירים על 60 אלף מכוניות פרטיות, כשהעיר משמשת "בית" לכ-200 אלף מכוניות?
  
 
עמדה: עיר ללא מכוניות - זה מה שאנחנו צריכים בת"א
5 מיתוסים על אמצעי התחבורה שאנחנו כל-כך מתקשים לוותר עליו
  
 
אוטובוס? רכבת? מכונית פרטית? הכירו את מדד התחבורה
בתוך שני עשורים (האחרון במאה ה-20 והראשון במאה ה-21), תפחה התנועה פה ב-70% - הרבה יותר ממדינות מערביות אחרות ■ אז מה האלטרנטיבות?
  
 
מקלות בגלגלים: כבישי ישראל צפופים פי 1.63 מב-OECD
ההשקעה הלאומית בכבישים כאחוז מהתמ"ג דומה לממוצע ה-OECD, אבל היא תנודתית באופן מובהק, שלא לומר מביך ■ מצב התחבורה: התמונה העגומה. מומלץ לשר התחבורה ישראל כץ ולכלבו צ'אבי לעיין בדוח של מרכז טאוב
  
 

<    2345678910111213141516    >

   נמצאו 252 כתבות   |   עמוד 13 מתוך 16

צרו איתנו קשר *5988