גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תעופה

עוד כתבות

רוב גורני / צילום: יח"צ

"חברות תעופה שלא יתייעלו, לא ישרדו": מה חושב מנכ"ל ברית התעופה הגדולה בעולם על מחלקות הטיסה היוקרתיות

התחרות בעולם התיירות היא כבר מזמן לא רק בין חברות התעופה לבין עצמן אלא גם בין הבריתות - מספר חברות המשתפות פעולה בנושאים מרכזיים • רוב גורני, מנכ"ל ברית הענק OneWorld, התיישב לשיחה עם "גלובס" • על הפרק: סגירת מחלקות העסקים, הפנייה לקהל צעיר וחברת הלואו קוסט הבאה שעלולה להתמוטט

עינת קליש רותם / צילום: איל יצהר

קליש רותם מסכמת שנה כראשת העיר חיפה: "יש גורמים שלא אוהבים את המעורבות שלי. לצערי, זה רק מתחיל"

המאבק במפעלים המזהמים, המלחמות בוועדת התכנון והבנייה, והקרב על הגדלת שדה התעופה בחיפה • עינת קליש רותם מסכמת שנה סוערת בראיון לגיליון 50 המשפיעות של 'ליידי גלובס', וטוענת: "אני עוסקת בעצירה לא בשביל לעצור ולהרוס, אלא בשביל לבנות משהו שצריך להיבנות מחדש"

אל על נחיתה  787 / צילום: סיון פרג'

מדד הדיוק בטיסות: מי עומדת בראש, ואיפה מדורגת אל על?

חברת התעופה הדייקנית ביותר היא LATAM Airlines הדרום-אמריקאית - כך קובע דוח של אתר Flightstats המבוסס על 1.35 מיליון טיסות שבוצעו בחודש אוגוסט, אחד העמוסים בשנה, ברחבי העולם • לפי הדוח, כ-39% מהטיסות של אל על נחתו באיחור

לאן טס דור ה-Y? / צילום: שאטרסטוק

הנתונים שענף התעופה בונה עליהם: איך, לאן וכמה טסים היום הצעירים?

סקר עולמי שערכה חברת המחקר והתוכן האמריקאית skift מנתח את הרגלי הנסיעות בקרב צעירים בגילאי 16-38 • אז איך בוחרים המיליניאלס את היעד הבא שלהם? • אילו אתרים מככבים בקרב דור ה-Z ככלי לתכנון הטיול? • ומה כוחם האמיתי של המשפיענים ברשת על בחירת הטיסות?

 מטוס של בריטיש איירוויז בשדה תעופה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

קווי התעופה הרווחיים בעולם: איזה קו תעופה מגלגל יותר ממיליארד דולר בשנה?

דוח שפירסמה חברת OAG מעלה כי התוצאות הכספיות של חברות התעופה האמריקאיות הצביעו על גידול ברווחים ומושכות את ממוצע הנתונים מעלה • באירופה, לעומת זאת, התמונה אחרת, כשחברות התעופה רשמו ירידה ברווחים

אישה עם מזוודה בשדה תעופה / צילום: איל יצהר

הפתרון לקריסת חברות הלואו קוסט טמון בהעלאת מחירי הטיסות

לשלם פחות זה נהדר, ובמיוחד על טיסות. אך האם הגענו למצב שבו אנו משלמים מעט מדי?

ג'ונתן ביילי / צילום:יחצ

"השוק בישראל הוא משוגע; הרגשתי שאני מקים חברת סטארט-אפ של תעופה"

בעוד פחות מחודש יארוז ג'ונתן ביילי, מי ששימש כמנכ"ל קתאי פסיפיק בישראל, את חפציו ויעבור לתפקיד הבא • בראיון בלעדי ל"גלובס" הוא מסביר למה מחירי הטיסות צפויים להמשיך לרדת, על מה מתלונן בעיקר הנוסע הישראלי, ואיך החברות הסיניות הגדולות שינו את השוק

הפגנה של מתנגדי הטיסות בלונדון /צילום: Stay Grounded

ענף התעופה על הכוונת של פעילי סביבה, אבל האם זה רק בגלל יחסי ציבור גרועים?

אחד ממשברי אמון הגדולים בענף התעופה הוא סביבתי, על רקע גל מחאה ותופעה המכונה "בושה לטוס" (Flygskam) - המילה האחרונה בתחום המאבק בהתחממות הגלובלית

לוגו יונייטד טק בוול סטריט / צילום: Reuters

המגה-מיזוג שייצור את ענקית האירוספייס וההגנה השנייה בעולם

החברה הממוזגת של יונייד טכנולוג'יס וריית'און, ששווייה נאמד ביותר מ-100 מיליארד דולר, תהיה חברת האירוספיס וההגנה השנייה בגודלה בעולם במונחי מכירות אחרי בואינג, והכנסותיה השנתיות יגיעו השנה לכ-74 מיליארד דולר

תוכים מאוכסנים בכלובי משא בשדה תעופה לקראת המראה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מדאיג: עלייה במספר ההברחות של בעלי חיים בטיסות

לפי ארגון התעופה יאט"א, מדי שבוע מתקבלים דיווחים על ניסיונות להברחה של בעלי חיים באמצעות התעופה האווירית - ציפורים שנוסעים מחביאים בכיסי המעילים, קופים מתחת לכובע או בעל חיים אקזוטי כזה או אחר במזוודה • ברוב המקרים בעלי החיים או איבריהם מוברחים לצורכי סחר לא חוקי

מטוס ממריא בנמל תעופה / צילום: shutterstock

ענף התעופה נכנס לתקופה מאתגרת: יותר מודעות סביבתית והרבה פחות רווח לנוסע

לפני נתוני ארגון התעופה העולמי IATA, מספר הטסים בשנת 2018 הגיע ל-4.579 מיליארד איש - עלייה של 4.6% לעומת השנה הקודמת • העלייה הזו מספק אופטימיות לענף התעופה, אבל היא מתחילה להצביע על האטה מסוימת

רחפן / צילוט: רויטרס

חברת הרחפנים של גוגל קיבלה בארה"ב סמכויות של חברת תעופה

Wing Aviation, חברה-בת של גוגל , הפכה למפעילת הרחפנים הראשונה שקיבלה סמכויות של חברת תעופה קטנה מהרשויות הפדרליות בארה"ב, כך שיתאפשר לה להעביר משלוחים ללקוחות

דאפסי אביולה, מנהלת החדשנות של קבוצת IAG / צילום: כדיה לוי

המטרה: לקצר את זמן הבורדינג בחצי בעזרת הטכנולוגיה

תוך 20 שנה מספר הטסים בעולם יכפיל את עצמו ויגיע ל-8 מיליארד איש • דאפסי אביולה, מנהלת החדשנות של קבוצת IAG, קבוצת התעופה השישית בגודלה בעולם, הגיעה לישראל בחיפוש אחר סטארט-אפים שיעזרו לחברות ולנמלי התעופה לייעל את התהליך בשדה ועדיין לשמור על ביטחונם של הנוסעים

מפעל מנועי בית שמש, 1970/ צילום: משה מילנר - לע"מ

מנועי בית שמש צמחה בהכנסות ב-2018 לכ-100 מיליון דולר, אך הרווח התכווץ בשל עלייה בהוצאות מסים

את הרבעון הרביעי של 2018 סיימה עם הכנסות של 28.4 מיליון דולר, עלייה של 16.4% • בתוצאות נכללה פעילות חברת חישולי כרמל, שרכישתה הושלמה בינואר השנה

מטוס ממריא בנמל תעופה / צילום: shutterstock

הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף - רק בנבטים, ומיד!

בשעה שהדרום משווע לתעסוקה והשקעות, לא יכולה להתקבל החלטה אחרת

שדה דב / צילום: תמר מצפי

התעופה הישראלית מתקדמת לאחור

סגירת שדה דב בת"א היא דוגמה נוספת לכך שהמדינה ויתרה על התחבורה האווירית

מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

טיסות סדירות או מוזלות? עושים סדר

מהי טיסה סדירה, ומה אפיין חברות תעופה שמציעות טיסות סדירות? • מהם היתרונות והחסרונות בבחירת טיסה סדירה לעומת טיסה לואו קוסט? • מה ההבדל בין טיסת לואו קוסט לטיסת שכר?

שדה תעופה/  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בקרוב נתייבש בשדה: מה יקרה כשבנתב"ג לא יהיה יותר מקום לכל הנוסעים

לפי ההערכות, עד שנת 2037 תעמוד תנועת הנוסעים על 8.2 מיליארד איש - פי שניים מהיום • האם תשתיות התעופה ערוכות לכך, או שבתוך כמה שנים העיכובים והאיחורים בנמלי התעופה יהפכו לבלתי נסבלים?

התרסקות המטוס הרוסי / צילום: רויטרס

2018: מספר ההרוגים בתאונות תעופה גדל פי 31 לעומת 2017

אם אתם סובלים מפחד מטיסות, האייטם הזה אינו מיועד לכם • ב-2017 נהרגו 13 אנשים כתוצאה מתאונות בתעופה המסחרית, לעומת 534 הרוגים ב-2018 • מספר התאונות ב-2017 בתעופה המסחרית עמד על 48, לעומת 160 תאונות בטיסות מסחריות ב-2018

מטוס בחניית ביניים / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

זה רק נראה סדיר: מה קורה כשחברות לגאסי מתחילות להתנהג כמו חברות לואו קוסט?

נדמה שהחלוקה של סוגי הטיסות - סדירה, צ'רטר או לואו קוסט - נוחה בעיקר לחברות התעופה, ובעיקר לאלה הסדירות שמרשות לעצמן לגבות מחיר גבוה יותר • עמידה בזמנים? שירות? יש לנו הפתעות בשבילכם