דוח אמון
2019

תשתיות בחדשות

סוכן חדשות
 
רועי יקיר, מנהל ההשקעות של הפניקס \ צילום: איל יצהר
הפניקס משיקה קרן שתאפשר לחיצוניים להצטרף אליה להשקעות בקרנות פרייבט אקוויטי ובתשתיות
קבוצת הביטוח כבר גייסה אל הקרן, "הפניקס Co-Invest", כ-150 מיליון שקל • משקיעת העוגן בקרן היא הכשרה ביטוח, שעושה זאת כ"חלק מאסטרטגיית השקעות שתכליתה להשקיע לצד גופים גדולים בתחומים שעד כה לא בוצעה בהם השקעה מצד הכשרה"
  
 
הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות / צילום: אוסנת רום
"ביצועים תפעוליים חלשים": גדל הסיכוי להורדת דירוג נוספת לאג"ח אורון אחזקות
מניית חברת התשתיות והנדל"ן איבדה כמחצית מערכה בשנה האחרונה • S&P מעלות: "כתוצאה מהביצועים החלשים חלה ירידה חדה ב-EBITDA" • לאורון סדרת אג"ח אחת בהיקף של כ-80 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-3.5%
  
 
תושבי אילת מפגיניםנגד סגירת שדה דב./  צילום: יוסי זמיר
מדינת הפרטץ': שדה דב, נמל חיפה ושדרות ירושלים ביפו מוכיחים שבישראל אין שום דבר סופי
פינוי שדה דב שהיה מתוכנן לשבוע הבא הגיע שוב לדיון בכנסת; מאות דונמים של ים כבר יובשו, אבל יש מי שרוצים לעצור את בניית הנמל החדש בחיפה; שדרות ירושלים ביפו נסגרו לטובת בניית הרכבת הקלה, אך התושבים ממשיכים לדרוש את פתיחתן מחדש; איך קורה שאחרי שנים של תכנון ואישור, הכול פה פתוח גם אחרי הרגע האחרון? • ניתוח "גלובס"
  
 
קרנות השקעה / צילום: Shutterstock
קרנות התשתיות מתקרבות לבורסה: פורסם דוח סופי לקרנות ריט
אימוץ המלצותיו יוביל לצירופן למסחר בבורסה של קרנות שיחשפו את הציבור הרחב להשקעה בפרויקטי תשתית, שכיום פתוחים בעיקר לגופים מוסדיים ובעלי הון, וזאת תוך שקרנות אלה יזכו להטבות מס • מבחינת המדינה מדובר בהכנת הקרקע למימון פרויקטי תשתית רבים שייצאו לדרך, במסגרת תוכנית 2030 של החשכ"ל
  
 
ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'
בקשה למינוי מפרק ללקוח שאפקון חשופה לו ב-8 מיליון שקל
ככל הידוע, הלקוח הוא שפע טוב - חברה לעבודות פיתוח, הפועלת בתחום ייזום הנדל"ן, שהיקף החובות המסופקים שלה מצטבר לכמה עשרות מיליוני שקלים • באפקון ציינו כי החברה "בוחנת את האפשרויות העומדות בפניה בקשר לחשיפה הנ"ל"
  
 
שפיר הנדסה / צילום: מתוך מצגת החברה
שפיר הנדסה ויהודה פלדות רוכשות את פקר ברזל שנקלעה לקשיים בכ-83 מיליון שקל
ישלמו 16.4 מיליון שקל עבור פעילות החברה שהשתייכה בעבר לקבוצת אפריקה תעשיות, ועוד 67 מיליון שקל תמורת המלאי והלקוחות • בהודעתם לביהמ"ש ציינו הנאמנים עוה"ד עופר שפירא וגיל אורן כי להערכתם יש סיכוי גבוה שהממונה על התחרות תאשר את ההתקשרות
  
 
על השולחן של הממשלה הבאה: המלצות לתכנון נכון / איור: shutterstock
אנשי הנדל"ן ממליצים: מה צריך לעשות עם התשתיות בישראל
לקראת הבחירות הקרובות, ראשי ענף הנדל"ן מייעצים לממשלה הבאה איך לא לחזור על הטעויות שנעשו, ומה כדאי לה לעשות בנושאי תכנון ורישוי • כולם מסכימים: תשתיות לפני הכול
  
 
רחוב עמק רפאים בירושלים / צילום: איל יצהר
במקום 10 ימים, בעלי עסקים בעמק רפאים בבירה יקבלו התראה של 4 חודשים טרם בניית מקטע של הרכבת הקלה
התנגדות שהגישו תושבים לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הביאה להחלטה כי הם זכאים לזמן התארגנות ארוך שכן ברחוב עסקים ודירות מושכרות המהווים מקור פרנסה לתושבים • עוד הוחלט כעת כי משך העבודות לסלילת המקטע לא יעלה על 4 שנים וחצי
  
 
אריאל חסון מנכל קרדן און וי / צילום: יחצ
קרדן אן.וי מאשרת: נבחנת אפשרות לרשום את מניות תהל גרופ למסחר בבורסה
קרדן אן.וי מאשרת את הפרסום ביום שני האחרון ב"גלובס", שלפיו רישום למסחר של מניות החברה הבת הוא אפשרות במקרה שמכירת תהל לא תצא לפועל בחודשים הקרובים • החברה דיווחה היום כי המו"מ המתקדם למכירת תהל, שעליו דיווחה בעבר, אינו ממריא
  
 
מניחים תשתיות / צילום: reuters RUPAK DE CHOWDHURI
יתרון תחרותי מובהק: לתחום התשתיות יש יתרון יחסי לטווח ארוך
השנים האחרונות הפכו עסקים יציבים מבחינה היסטורית לרגישים לתחרות • תחום התשתיות נותר אחד המעוזים האחרונים בעלי חסמי כניסה גבוהים ויתרון יחסי לטווח ארוך • השקעה בתשתית אינה מרגשת, אך כבישים, גשרים ושדות תעופה מספקים את היסודות לכלכלת העולם, והחשיפה לתחום מתאימה בעיקר למשקיעים לטווח ארוך
  
 
אתר בניה, מודיעין / צילום: שלומי יוסף
תחום שצפויה לו עדנה: מניות עם תשתית בריאה להשקעה
בכל הנוגע לתשתיות, לישראל יש עוד כברת דרך ארוכה להתפתח, כך שהתחום צפוי לשגשג בשנים הקרובות • חברות רבות מעניינות פועלות בתחום הזה - אבל השתיים הבולטות ביניהן הן אלקטרה ישראל ואפקון החזקות
  
 
רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי
"התועלת הכלכלית של המטרו - 10-16 מיליארד שקל בשנה"

כך העריך היום רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בכנס metroTLV • "הקמת המטרו היא חובה, אין שאלה של כן או לא"

  
 
רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר
כאן (לא) ייבנו בקרוב: למה הסיכוי שנראה בעתיד הקרוב מטרו בתל אביב או שדה תעופה חדש הוא אפסי
משרד ראש הממשלה פרסם בשבוע שעבר רשימה ארוכה של פרויקטים גדולים בתחומי התחבורה והתשתיות, שביצועם אמור להתחיל עד 2022 • בולטים בחסרונם כמה מהפרויקטים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה, שלא תוקצבו
  
 
סעיף קטן שעושה בלגן: שינוי בסיווג הקבלנים יפחית רגולציה אבל יפגע לחלקם בפרנסה
רשם הקבלנים רצה לפשט את סיווג המקצועות, אז הוא ביטל ענף ראשי והכניס את הקבלנים שהיו רשומים בו לענף אחר • התוצאה: קבלנים רבים לא יכולים להתמודד על פרויקטים שביצעו עד היום • בכיר בענף: "תוך שנתיים לא תמצאו בשוק העבודה את קבלני המים והביוב"
  
 
עבודת הבנייה של תחנת שלמה המלך של הקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: עמירם ברקת
200 מיליארד שקל, לא כולל המטרו של ת"א – זה מה שמתוכנן להיבנות בישראל בתחום התשתיות עד 2022
הקו האדום של הרכבת הקלה והקמת שתי תחנות כוח חדשות בחדרה הם רק שני מגה-פרויקטים מתוך רשימה ארוכה שאמורים לצאת לדרך ב-4 השנים הקרובות
  
 
קו החוף של בת ים./ צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
התוכנית שמתגלגלת כבר 20 שנה: במשרד התחבורה בוחנים אפשרות להקמת אי מלאכותי מול חופי בת ים
ב־1999 עלתה לראשונה האפשרות להקמת מתקנים ותשתיות על אי מלאכותי • בשנה שעברה מונה צוות משותף ישראלי הולנדי לבחינת היתכנות הפרויקט • השר ישראל כ"ץ נפגש לאחרונה עם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט כדי לבחון את האפשרות להקמת הפרויקט מול חופי העיר
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 4443 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 278