אלפרד אקירוב בוועידת ישראל לעסקים: "על איזה טייקונים מדברים? הטייקונים כבר לא קיימים"

גלובס tvלשידור ישיר של ועידת ישראל לעסקים לחץ כאן ; לכל ידיעות הוועידה ; יו"ר אלרוב: "אלרוב היא לא חברת עדר שרצה לאן שכולם רצים - הודו, סין ורוסיה" ; תקף את שר האוצר, רוני בר-און: "הוא דיבר פה חצי שעה, ולא הבנתי כלום. מה שהוא אמר לא רלוונטי"

"על איזה טייקונים מדברים? הטייקונים כבר לא קיימים". כך אמר יו"ר אלרוב , אלפרד אקירוב, שדיבר בפאנל "אסטרטגיה משתנה בשוק סוער" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

אקירוב תקף את שר האוצר, רוני בר-און. "הוא דיבר פה חצי שעה. לא הבנתי כלום. זה לא שלא הבנתי, אבל הוא לא דיבר לגופו של עניין. מה שהוא אמר זה לא רלוונטי".

אקירוב תקף את מה שהוא מכנה "חברות העדר", שפועלות במדינות ובשווקים שאליהם הולכים כולם. לדבריו, "אני לא חברת עדר, לא רץ לאן שכולם רצים - הודו, סין, רוסיה. אני לא חברה כזו; אני חברה עם אסטרטגיה: עובדים לתקופות ארוכות ולא נכנסים למשברים. בונים במיקומים בעלי ביקוש, עובדים במדינות שבהן הכלכלות לא משתנות בן-שעה. חברה שהיא לא חברת עדר לא נמצאת בתקופות קשות וקשיים; היא נמצאת בתקופה קשה, ומתקופה קשה יוצאים. זו לא הפעם הראשונה שיש תקופה קשה. אני לא מהדור החדש, אז אני זוכר שהיו תקופות קשות גם בעבר".

בהתייחסו ל"טייקונים" אמר אקירוב, כי "הרגולטור לא היה צריך לאפשר להן לגייס כל-כך הרבה מיליארדים". לדבריו, "צריכים לעזור להם כדי שיוכלו להחזיר את החוב. הייתי מציע לרגולטור שיגיע להסכמים עם כל אותן חברות: מי שיכול לשלם, שישלם. אלה שלא שעשו איתם תוכנית לפריסת חובות, שיגיעו להסדרים עם הקרנות, שישלמו להם ריבית יותר גבוהה, עם השתתפות ברווחים אם ייחלצו מזה. אחרת מי שיפסיד את הכסף האמיתי זה קופות החיסכון, הפנסיה וקופות הגמל - ולזה צריכים לדאוג".

אקירוב תקף את הרגולטורים בכל הנוגע להתנהלותם במשבר: "בנק ישראל צריך ליזום. אי-אפשר שהתעשייה תתקיים בדולר של 3.2 או 3.4. בנק ישראל יכול לקנות עוד 5 מיליארד דולר. הוא לא קונה זבל, הוא משלם בזבל. אנשים יקחו שקל, מה יעשו אותו? יביאו אותו לבנקים להפקדות ויקבלו כלום".

לדברי אקירוב, "סיוע למדינה זה לא סיוע פרטני. זה לא סיוע ליצואנים, זה סיוע למדינה. אני לא מבין מה הבעיה להוריד את הריבית ל-1%? הבעיה של האג"ח היא לא פרסונלית, היא לא בעיה של המדינה, היא בעיה של החיסכון הפנסיוני".

אקירוב יעץ למנהלים להיות תמיד בתזרים חיובי, להחליט על אסטרגיה ולבחון אותה מדי מספר חודשים.

יור" קבוצת אסם , דן פרופר, אמר כי למרות שנראה לפעמים כי "ביזנס אס יוזואל", אין זה כך. לדבריו, "כולנו צריכים להתכונן, גם כאשר המצב בהווה בעסק נראה פחות או יותר כפי שהיום. הרכישות האחרונות שלנו היו חלק מתוכנית אסטרטגית רבת-שנים. האסטרטגיה שלנו לא משתנה, משתנים הטקטיקה והדגשים".

פרופר ציין כי אסם תכננה חנוכת מפעל גרנדיוזית למפעל בשדרות, אך נסוגה מכך. לדבריו, "תהיה חנוכת מפעל אך הרבה פחות מצומצמת. יש חשיבות לצורך הפסיכולוגי של העובדים. בחברה כמו שלנו, שבמשך שנים לא איבדה את ערכה בשוק הבורסה, יש הרגשה לעובד ששום דבר לא יכול לקרות לו. אם הם רואים בטלוויזיה את החבר'ה בוול סטריט אורזים קרטונים, זה נראה להם רחוק. אתה לא מעוניין לתת להם הרגשה לא נכונה שהחברה במשבר, ומצד שני אנו רוצים שהם יבינו שהזמנים השתנו. החלפת הדיסקט הזו היא החשובה ביותר והקשה ביותר בחברה מצליחה. זה האתגר המשמעותי שלנו היום".

לדברי פרופר, היצירתיות תקבע מי ישרוד. לדבריו, חברות צריכות להכין תרחישים כדי להיות ערוכות ביום הדין.

מנכ"ל בזק , אבי גבאי, אמר כי בזק היא חברה חזקה, ופועלת בתחום שאינו מושפע יחסית מהמשבר. לדבריו, משימתה של בזק היא להתאים את ההוצאות וההכנסות למצב שבו ההכנסות יורדות. "אז אנו מייצרים הכנסות חדשות - האינטרנט, עולם התיקשוב, ולצד זה מקטינים את ההוצאות שלנו. בשנה האחרונה הגדלנו את הרווחיות שלנו במידה משמעותית, כך שבזק היא 'בתוך המשבר' עוד לפני המשבר", אמר גבאי.

לדבריו, "למדנו בחודשים האחרונים שהכל יכול לקרות, ואנו ממשיכים בדברים המרכזיים: האסטרטגיה לא משתנה. כשמסתכלים על משבר, רואים שמי שנפגע ממנו זה אלה שיודעים 'לשחות רק בים המלח'. אלה שיודעים 'לשחות גם בים המלח' - בסופו של דבר מתמודדים".

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988