חיים רומנו: "אם פעם היה לנו זמן להיערך ולהגיב לתקלה או תאונה, היום חצי שעה אחרי הנחיתה יעלה סרטון ביו-טיוב"

מנכ"ל אל-על בפאנל שעסק בהתנהלות תקשורתית בעת משבר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "אנו משתדלים להעביר לעובדים שלנו בצורה בלתי אמצעית את הבעיות שבפניהן אנו עומדים, אבל באותה נשימה לספר להם גם על הפתרונות. מי שלא עושה כך עשוי לגרום לארגון שלו להכנס ל'לופ' של נבואות שמגשימות את עצמן" ; לכל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים

"הכותרות בתקשורת, המעצימות את המשבר הכלכלי ומשמעותיו מביאות ארגונים רבים, שאינם יודעים איך להתמודד נכון עם המצב, ל"לופ" של נבואות המגשימות את עצמן". כך אמר היום (ב') מנכ"ל אל על , חיים רומנו, בוועידת ישראל לעסקים. בפאנל שעסק בהתנהלות תקשורתית בעת משבר. לדברי רומנו, המצב הכלכלי בעולם גורר את אמצעי התקשורת לשדר מסרים "מפחידים" ו"מלחיצים" הגורמים לאינסטינקט הבסיס של כל מנהל באשר הוא לרצות לשתף את העובדים בחרדות שלו.

רומנו המשיך: "כולנו, מהמנהלים ועד לעובדים הזוטרים חשופים לתקשורת. ולתקשורת הכי קל לקחת אינפורמציה ולהגדיל את הפאניקה. כך למשל ידיעה על ירידה בדוחו"ת הכספיים יכולה להיות מלווה בימים אלה בקלות בכותרת " אל על צונחת" או "אל על מתרסקת". כשאני חושב על העובדים שלי או של כל חברה אחרת שקוראים כותרת כזו בעיתון או שומעים אותה ברדיו מתכווץ לי הלב".

רומנו גורס כי דווקא בתקופה כזו צריך לשאוף למגע עם העובדים. "אנחנו משתדלים להעביר לעובדים שלנו בצורה בלתי אמצעית את הבעיות שבפניהן אנחנו עומדים, אבל באותה נשימה לספר להם גם על הפתרונות. מי שלא עושה כך עשוי לגרום לארגון שלו להכנס ל"לופ" של נבואות שמגשימות את עצמן. ארגונים צריכים בימים כאלה לבנות לעצמם אג'נדה מחודשת ולפעול לפיה יחד עם העובדים, שירגישו שותפים ויעשו הכל על מנת לשנס מותניים למען הארגון ולשרוד את המשבר".

רומנו התייחס בדבריו גם לאינטראקציה של הארגון עם התקשורת. לדבריו, עם הפתיחות הגדולה והאמצעים האין סופיים הקיימים אי אפשר יותר להסתיר מידע מכל סוג. "אם פעם היה לנו זמן להיערך ולהגיב לתקלה, לתאונה או לשירות לא תקין בטיסה, היום, עם המצלמות הסלולריות, חצי שעה אחרי הנחיתה יעלה סרטון המתאר את התקלה ליו טיוב, ואנחנו נצטרף לספק הסברים".

לדברי רומנו, המציאות החדשה הוכיחה גם שאי אפשר לנסות לשדל עיתונאי "לרדת מסיפור" או לצנזר מידע ברשת. "אנחנו מפעילים פורומים של טייסים ושל דיילים ברשת, ולפעמים נאמרים שם דברים קשים הכוללים הרבה ביקורת. הרבה פעמים יש מי ש"מתחשק" לו לצנזר את הדברים הנכתבים שם, אבל מזמן הגענו למסקנה שזו הדרך שלנו להבין באמת מה קורה בקרב העובדים שלנו, מה מציק להם, ולנסות לטפל בבעיה."

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988