גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רכבי היוקרה החדשים של 2009

מרצדס תציג את ה-E class החדשה ואת ה-S class הייבריד ; ב.מ.וו. מציעה את הסדרה 7 ואת הדרה 5 ; ביואיק תצא עם הלה-קרוס ; אלפא מציעה את ה-169, ולקסוס ואינפיניטי יוצאות גם הן בדגמים חדשים

מכוניות סאלון ופאר הם שם נרדף למוצרים בעלי תג מחיר גבוה במיוחד אך גם סמל סטאטוס נחשק שמלווה בביצועים מרשימים המשולבים בנוחות ויוקרה שרק הכנסה של שש ספרות ומעלה יכולה להשיג ללקוחות של מכוניות אלה.

מרצדס E קלאס

בתערוכת ג'נבה 2009 תשיק מרצדס רשמית את ה-E קלאס החדשה. הסדרה הנמכרת ביותר של מרצדס מכוונת באופן מסורתי לפלח הלקוחות השמרני בגילאים בוגרים-עד-מבוגרים ולפיכך אין זה מפתיע, שהתמונות של הדור החדש מגלות עיצוב נאה, מתון וסולידי, שמכיל כמה אלמנטים מעיצוב ה-S קלאס ולא מנסה להיות הרפתקני. הפנסים הקדמיים עדיין נפרדים אולם כעת הם נוטשים את העיצוב העגול לטובת מראה מושחז וגיאומטרי. כצפוי המכונית גם ארוכה, רחבה, גבוהה ומרווחת יותר מהנוכחית.

עיצוב הפנים "התבגר" ומיישר קו עם הסגנון של ה-S קלאס כאשר החידוש המרכזי הוא מסך LCD אינטגרלי במרכז עמדת הפיקוד, שמלווה ב"עכבר שליטה" רב כיווני, ששולט בתפריטי מערכות עזר השונות. כל מנועי הבנזין יצוידו כעת בהזרקת בנזין ישירה לטובת פליטה מופחתת וחיסכון משופר בדלק והמבחר יתחיל במנוע 4 צילינדרים בהספק 184 כ"ס ויגיע עד מנוע V8 אימתני עם 544 כ"ס. בין שלל מנועי הדיזל צפוי לבלוט מנוע V8 חדש עם הספק של כ-350 כ"ס. מאוחר יותר, כנראה ב-2010, תצטרך למבחר גם גרסה היברידית "קלה" נוסח ה-S קלאס. באגף הטכנולוגי תוצע המכונית עם אופציה לשלל מערכות עתידניות בתחום הנוחות והבטיחות, שחלקן כבר נחשפו לאחרונה. ביניהן "תוכנה חכמה עם מודעות לסיטואציות מסוכנות", שיכולה להזהיר את הנהג מפני סיכונים זמן רב לפני היווצרות תאונה, מערכות בטיחות מתקדמות שמשלבות מצלמת וידאו ורדאר ועוד.

מאוחר יותר ב-2009 תצטרף להיצע גרסת קופה ייחודית - ראשונה מסוגה סדרה - שתמלא את מקומה של ה-CLK. עיצובה צפוי להיות דומה לזה של רכב התצוגה "פסינשיין", שנחשף לאחרונה.

ב.מ.וו סדרה 7

בתחילת 2009 יחלו המסירות הסדירות של סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו. ספינת הדגל הגרמנית החדשה מאמצת קו עיצוב מתון ופחות מוחצן משל קודמתה ולא מתיימרת לכתוב פרק חדש בהיסטוריה של העיצוב. יש לה פרופורציות אתלטיות וזנב זורם והיא נראית קטנה מכפי מידותיה למרות, שהיא ניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר מקודמתה - בין 3.07 מ' בדגם התקני ל-3.21 מ' בדגם הארוך.

ב.מ.וו 7

גם עמדת הנהג שמרנית יותר. מוט ההילוכים הוא שוב בצורה המקובלת והוא חזר ממוט ההגה למרכז הקונסול המרכזי. מערכת השליטה I-DRIVE ידידותית יותר למשתמש והיא שולטת כעת במסך LCD מובנה בגודל 10.2 אינץ' - הגדול מסוגו בענף. מתחת לכסות מסתתרת שלדה סופר מתוחכמת, עם שיכוך זעזועים אקטיבי ואפשרות של הנהג לבחור ולתכנת על פי טעמו קומבינציות שונות של נוחות, תגובת מנוע והילוכים, תגובת הגה ועוד. המנועים הרלוונטיים לישראל בשלב הראשון הם מנוע 3 ליטר בהספק 326 כ"ס (בדגם ה-740) ומנוע V8 עם טורבו כפול, שמייצר 406 כ"ס (בדגם ה-750). בשלב מאוחר יותר במהלך השנה הבאה צפויים להופיע גם מנוע מתון יותר בנפח 3 ליטר, דיזלים נוספים ואולי גם גרסה היברידית ירקרקה

אלפא 169

במקביל לעליה בדרגה מהאלפא 147 לאלפא 149 צפויה גם מכונית הסאלון הנשכחת של אלפא להיות מוחלפת ברבעון האחרון של 2009 בדגם חדש ורענן. הנתונים הראשוניים מצביעים על מכונית סאלון באורך נכבד של 4.9 מ', שתצויד במיטב הטכנולוגיות והמנועים של היצרן האיטלקי.

אלפא 169
תמונות ריגול בודדות מגלות חרטום בעיצוב, שמזכיר את ה"BRERA". באירופה מדברים על טווח מחירים של 40 עד 55 אלף אירו - טווח המחיר של ב.מ.וו סדרה 5 ושות', מה שיגביל את הפוטנציאל שלה בישראל. (בתמונה הדגם הנוכחי)

מרצדס S קלאס S400 בלו-הייבריד

ספינת הדגל של מרצדס תעבור באמצע 2009 רענון כדי לשמור על תחרותיות ואטרקטיביות מול הב.מ.וו 7 החדשה, ומאוחר יותר מול האודי A8 החדשה. חיצונית מדובר בשינוי קוסמטי עדין בגריל, בפגוש הקדמי ובפנסים, שיקבלו תוספת של תאורת LED מתוחכמת. מתיחת הפנים מתוכננת לאפריל 2009, במקביל להשקת הגרסה ההיברידית החדשה של הסדרה, "S400 בלו-הייבריד". מרצדס מכנה את הגרסה החדשה "מכונית הסאלון-פאר החסכונית והנקייה ביותר בעולם עם מנוע בנזין" וטוענת לצריכת דלק ממוצעת מרשימה של 11 ק"מ לליטר וערכי פליטת CO2 נמוכים מאד. עם זאת, מערכת ההנעה ההיברידית שלה הרבה יותר צנועה טכנולוגית מזו של הלקסוס LS600, למשל.

מרצדס S קלאס S400 בלו הייברד

היא מצוידת במנוע חשמלי בהספק צנוע של 20 כ"ס בלבד, שמעניק למכונית יכולת הפעלה/כיבוי אוטומטית של המנוע בעת עמידה ומסייע להאצה. בעיקר הנטל ימשיך לשאת מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, שהספקו 279 כ"ס. חובבי הטכנולוגיה הירוקה יוכלו להתנחם בכך, שזוהי המכונית הסדרתית הראשונה בעולם, שעושה שימוש בסוללת ליתיום-איון קלה וקומפקטית במיוחד (במקום מטאל-הידריד אצל המתחרים) ושלמכונית יש מצב "BOOST", שרותם את כל כוח הסוללה והמומנט של המנוע החשמלי לטובת הגברת התאוצה לפרק זמן קצר.

ב.מ.וו סדרה 5

בתערוכת פרנקפורט ברבעון השלישי של 2009 צפויה ב.מ.וו לחשוף את הדור החדש והשישי במספר של סדרה 5 המהוללת. הרכב נושא את שם הקוד הפנימי "F10" ומלמד כי הוא ניצב על פלטפורמה חדשה, שמבוססת על זו של סדרה 7 החדשה (F11). מתמונות ריגול וממה שפורסם עד כה בגרמניה נראה כי המכונית תהיה גדולה יותר אך תשמור על משקל דומה או אף נמוך יותר תודות לשימוש נרחב בחומרים קלים ומתקדמים. היא תצויד בבולמי זעזועים עם שיכוך נשלט אלקטרונית כסטנדרט ובתא נוסעים מודרני בנוסח ה-7 החדשה, כולל מערך ה-I-DRIVE במרכז הקונסול המרכזי ומסך LCD חדש ומורחב, שמובנה בתוך עמדת הפיקוד.

ב.מ.וו סדרה 5

מבחר המנועים יכלול מנועי בנזין שינוע מ-204 כ"ס בדגם ה-520 ועד 408 כ"ס בדגם ה-550 כמו גם שורה ארוכה של דיזלים נקיים וירקרקים בהספקים של 177 עד 299 כ"ס. בחברה עדיין בוחנים מערכת הנעה היברידית, דוגמת זו שצפויה להופיע בשנה הבאה בסדרה 6, אולם ספק אם היא תיכלל בגל הראשון של מכוניות, שיגיעו ארצה לפני סוף 2009. (בתמונה הדגם הנוכחי)

אינפיניטי G37 סדאן

ל-G37 של אינפיניטי, מכונית "הלחם והחמאה" של המותג וראש החץ בניסיון לבסס את מעמדה בפלח מכוניות היוקרה, מצפה משימה לא קלה. היא יוצאת לשוק בשנה, שבה המתחרות הגרמניות המרכזיות משיקות דגמים חדשים ומחודשים.

אינפיניטי G-37 סדאן

אבל, היא תנסה לעמוד במשימה בסיוע מחיר התחלתי נוח יחסית ומפרט רציני . המכונית נמתחת לאורך 4.77 מ' וניצבת על בסיס גלגלים מכובד באורך 2.85 מ' ומסתירה מתחת לקימורים הקלאסיים שלה שלדת הנעה אחורית מתוחכמת ומנוע 3.7 ליטר, שמייצר 320 כ"ס - קרוב לטווח העליון (והיקר) של ההספקים של הגרמניות המקבילות. המנוע הזה משודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 7 מהירויות עם אפשרות לשליטה ספורטיבית ומוח מתוחכם. המרכב שלה קל יחסית תודות לשימוש נרחב באלומיניום והתוצאה היא מכונית סדאן, שיכולה לקחת חמישה מבוגרים מאפס למאה קמ"ש בפחות מ-6 שניות בדרך ל-250 קמ"ש. ה-G37 מתהדרת גם בחלוקת משקל אופטימאלית תודות למנוע קדמי, שמוסט לאחור ויוצר אפקט של מנוע מרכזי. בחו"ל מוצעת המכונית גם בגרסאות ספורט קרביות ובגרסה עם הנעה כפולה אלינו היא תגיע בתצורה הרגילה, עם תא נוסעים עוטף, איכותי מאובזר ומפואר כמיטב המסורת של המותג.

לקסוס IS250

סדרת ה-IS תגיע לארץ בתחילת 2009 אחרי מתיחת פנים חיצונית קלה, שכוללת סט עדכני של גריל, פגוש קדמי ומכסה מנוע בעיצוב מחודש, גלגלים חדשים ועוד כמה פריטי משנה.

לקסוס IS250

המתלים ומערכת ההיגוי עברו עדכון הנדסי לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש ומערכת אלקטרונית מהירה ומעודכנת (VDIM) אחראית לתקשורת בין בקרת המשיכה, בקרת היציבות, הבלמים והמנוע לטובת אופטימיזציה של אחיזת הכביש. מנוע ה-3.5 ליטר של ה-IS350 קיבל הספק משודרג של 306 כ"ס אבל לא סביר להניח שהוא יגיע. מנוע ה-2.5 ליטר נותר ללא שינוי

לקסוס LS600 הייבריד

איך משלבים ידידותיות לסביבה עם מכונית פאר ענקית, שיכולה לזנק מאפס למאה ב-5.5 שניות בלבד הפיתרון דרש שנים ארוכות של הנדסה יסודית מאד ותהוצאה היא אחת ממכוניות הסאלון המורכבות והמתוחכמות ביותר, שיוצרו אי פעם. לספינת הדגל של לקסוס יש מנוע V8 בנזין בנפח 4.6 ליטר, שמשולב עם מנוע חשמלי רב עוצמה שמטעין סוללה גדולה מאחור ומערכת תמסורת ייחודית, שיכולה להעביר את המומנט המשולב האדיר של שני המנועים ופותחה אך ורק עבור הרכב.

התוצאה היא מנוע V8 עם כוח של מנוע V12, שפולט 70% פחות CO2 וחסכוני בעשרות אחוזים (תיאורטית) מהמתחרים הישירים שלו בפלח. כל הכבודה ממוקמת על מתלים אקטיביים עם שיכוך משתנה ומכוונת על ידי הגה אלקטרוני בעל מהירות משתנה. תא הנוסעים הענק הוא אחד השקטים ביותר שיוצרו אי פעם ובגרסה הארוכה של ה-600 הוא מציע מרחב פנים של לימוזינה, כולל מושבים שנפתחים עם הדום רגליים חשמלי נוסח מחלקה ראשונה. הכבודה היקרה מוגנת בידי מערך צפוף מאד של מערכות בטיחות פסיביות ואקטיביות. המחיר בארץ עדיין לא ידוע.

הונדה לג'נד 2009

הלג'נד הנוכחית היא מכונית פאר מתוחכמת, ראויה ואיכותית מאד אולם היא מתקשה לספק את הערך המוסף הספורטיבי, שנהגי הונדה רגילים לצפות לו. את החוסר הזה אמורה לספק הגרסה המחודשת, שתנחת אצלנו במחצית הראשונה של 2009. באגף ההנעה השיפורים המרכזיים הם הגדלת נפח מנוע ה-V6 ב-0.2 ליטר ל-3.7 ליטר לטובת שיפור של כמעט 20% במומנט, כמו גם תכנות מחודש של תיבת ההילוכים לטובת תגובה מהירה, חדה והחלטית הרבה יותר.

הונדה לג'נד

הונדה טוענת, שהשיפורים הללו שיפרו את הביצועים - המכונית מזנקת כעת מאפס למאה קמ"ש ב-7.1 שניות - אך לא הגדילו את הפליטה או את תצרוכת הדלק. שינויים נוספים כוללים עדכון של המתלים וההיגוי לטובת תחושה חדה יותר ונוחות משופרת, מעבר לגלגלי 18 אינץ' כסטנדרט ומתיחת פנים חיצונית קלה, שמתמקדת בחרטום ובזנב.

וולבו S60

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון ולא ייגמר התקציב, תושק בשנה הבאה הוולבו S60 החדשה שתחליף את הדגם הנוכחי בן ה-9. וולבו שיחררה עד כה תמונת "טיזר" ראשונה של מכונית קונספט, שממנה עולה תפנית חדה מהקו השמרני המסורתי.

וולבו S60

המעצבים לקחו את סימן ההיכר המסורתי של וולבו, ה"כתפיים" האחוריות המוצקות, והפכו אותו למוטיב עיצוב מרכזי, שעוטף את המכונית מהזנב ועד לחרטום. עמוד הגג האחורי משופע ודינמי, הזנב קצר יחסית, החרטום נמוך והיציבה של המכונית נראית אתלטית. מתחת לעיצוב מסתתרת הפלטפורמה של המאזדה 6 החדשה. (דגם תצוגה)

ביואיק לה-קרוס 2009

אם לא יהיו עיכובים פיננסיים בלתי צפויים, בתחילת 2009 צפויה ביואיק להשיק בארצות הברית את הדור החדש של המשפחתית היוקרתית "לה קרוס". המכונית מבוססת על פלטפורמה "דלתא 2" של האופל "אינסינייה" ומקורות בארצות הברית יודעים לספר, שלשתיים יש גם קווי מתאר דומים. למעשה, ביואיק כבר שיחררה השנה רמז עבה מאד לגבי עיצובה הדרמטי למדי של המכונית החדשה ברכב התצוגה "INVICITA" (בתמונה).

ביואיק לה-קרוס 2009

המכונית תצויד בשני מנועים חדשים עם הזרקת בנזין ישירה, שאמורים להיות נקיים וחסכוניים יותר - האחד הוא 3 ליטר V6 בהספק של כ-250 כ"ס והשני 3.6 ליטר V6 מבית קדילק עם 286 כ"ס ו-34 קג"מ - שניהם עם תיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות. גם עיצוב הפנים מהווה קפיצת מדרגה בתכנון ובאיכות הייצור, בדומה לשברולט מאליבו החדשה.

עוד כתבות

צילום: שי גולדן / עיבוד מחשב: דגנית ג'מצ'י

דמי ניהול: ייתכן שהמנהל הבכיר שלך משלם מחיר נפשי קשה. מאוד

הם בכירים, הישגיים, שאפתנים וחרוצים, ודווקא הם משלמים לא פעם את המחיר הנפשי הגבוה ביותר במקום העבודה שלהם. אנשי המקצוע כבר מודעים היטב לתופעה שזוכה לעיתים לכינוי "דיכאון מנהלים", המנהלים עצמם מודעים לה הרבה פחות

וול סטריט / צילום: רויטרס

וול סטריט: הדאו ג'ונס שבר שיא והגיע לראשונה ל-28 אלף נקודות

היועץ הכלכלי של הבית הלבן לארי קודלו אמר כי ארה"ב וסין קרובות לסיים את מלחמת הסחר ולהגיע להסכם ● אירופה ננעלה בעליות; המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת

דונלד טראמפ ממתין לנאום במליאת האו"ם / צילום: לוקאס ג'קסון, רויטרס

בעיצומה של עדות השגרירה טראמפ צייץ: הרסה כל מקום שהיתה בו

מארי יובאנוביץ', שגרירת ארה"ב באוקראינה: ציוצים כאלה מפחידים מאוד ● יו"ר ועדת המודיעין של בית-הנבחרים, אדם שיף: "ניסיון לאיים על עדים" ● טראמפ הורה לפטר את יובאנוביץ' בעקבות שיחה עם לב פרנס, חתן פרס "חובבי ציון", שאמר לו, כי השגרירה אינה נאמנה לו

הנשיא טראמפ בפלורידה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המדינה שתכריע את גורל הבחירות המקוטבות ביותר בארה"ב

50 מדינות משתתפות בהצבעה, אבל רק מעטות מהוות לשון מאזניים שקובעת בפועל את התוצאות. אחת מהן היא פלורידה ● מה קרה בה במערכות בחירות קודמות, איזה תפקיד היא משחקת עכשיו בפריימריז הדמוקרטיים, ולמה היא עשויה לקבוע לאן הולכת אמריקה מכאן ● כתבה ראשונה בסדרה

ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס

עד המדינה ניר חפץ דורש התנצלות מיעקב ברדוגו ומאיים לתבוע

חפץ טוען כי ברדוגו הפיץ בקבוצת ווטסאפ בשם "אחדות הליכוד" פרטים אסורים בפרסום ובכך הסב לו נזקים והפר את פרטיותו ● ברדוגו הכחיש לפני ימים אחדים את הטענות ● בנוסף טוען חפץ שרה"מ פעל ב-2016 לשיבוצו של ברדוגו כשדר

המוסד לביטוח לאומי צילום איל יצהר

בתום סבב הלחימה: המדריך לזכויות נפגעי גוף ונפש בפעולות איבה וטרור

מהי פעולת איבה, מי זכאי לפיצויים עפ"י החוק, מהן הזכויות של הנפגע, איך נקבע גובה הפיצוי, ואילו הטבות נוספות ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי? כל התשובות בפנים

משתמשת בפייסבוק / צילום: שאטרסטוק

מדריך: כך "תעבדו" על פייסבוק ותשדרגו את הפיד

אם הפיד שלכם מתחיל להעיק, הפרסומות לא רלוונטיות, ואתם עוד לא בשלים לגמילה מפייסבוק – המדריך הזה בשבילכם ● כך תסלקו את כל החלודה שהצטברה בעורקים של הרשת החברתית ותלמדו אותה מחדש מה אתם אוהבים ● וגם בונוס: הפיצ'רים הכי חשובים למי שחשוב לשלוט על המידע שלו

 מייק ויקינג /  צילום: Chris McAndrew

"אני האיש הכי מאושר בעולם כיום? אני אחד המועמדים לתואר": ראיון עם האיש שהקים מכון לחקר האושר בקופנהגן

איך זה שהסקנדינבים כובשים פעם אחר פעם את המקומות הראשונים בדירוגי האושר העולמיים? מייק ויקינג החליט להקים את המכון לחקר האושר בקופנהגן, כדי להגיע למסקנות שיסייעו לשפר את איכות החיים של האנושות כולה ● ראיון מיוחד ל'ליידי גלובס'

פרוייקט דורית סלע / צילום: עודד סמדר, יח"צ

סיפור מעטפת הרמוני של כפריות עם נגיעות מודרניות: הבית המרהיב במרכז הארץ

דורית סלע הפכה בית כפרי לבית עכשווי עם חיפוי באבן בזלת פראית ● בחללים הרחבים החליף הפרקט את רצפת האבן כדי להפחית את תחושת הניכור

שרי שיבננדה  /  צילום: יח"צ PayPal

“ייקח עוד עשור עד שנגיע לעולם ללא מזומן”: בכיר בפייפאל מספר על החיבה של הישראלים להזמנות מחו"ל

סמנכ"ל הטכנולוגיות של פייפאל, שרי שיבננדה, מאמין שבעתיד נוכל לבצע תשלומים מכל מכשיר, אבל שהחנויות הפיזיות אולי לא ייעלמו לעולם ● בראיון ל"גלובס" הוא מדבר על כניסת הענקיות לתחום התשלומים ומציין ש"הישראלים בחוד החנית של התנהגות צרכנית"

שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה  /  צילום: Gettyimages ישראל

רואים רחוק, רואים שקוף: גשרי הזכוכית הם להיט תיירותי

גשרי הזכוכית בטבע מאפשרים אינטימיות מיוחדת עם הנוף, ומהווים גם מבחן אומץ ולהיט תיירותי ● סין היא הבירה העולמית, עם לא פחות מ-2,300 גשרים, מדרכות ומגלשות זכוכית. אלא שלאחרונה התגלו בכמה מהם בעיות בטיחות

בני גנץ נואם לאחר פרסום תוצאות המדגם / צילום: כדיה לוי, גלובס

גנץ לראשי בלוק הימין: שחררו את נתניהו מהתחייבות בלוק 55

חמישה ימים להרכבת הקואליציה: יו"ר כחול לבן פנה לראשי מפלגות הימין וביקש כי יסללו את הדרך להקמת ממשלת אחדות לאומית בין כחול לבן לליכוד ● בנט: "כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין"

סיון שלחין / צילום: גני פפרמן

“קשה להיות עסק עצמאי בישראל, ובעוטף עזה זה קשה פלוס פלוס”

לסיון שלחין (37) יש עסק לשיווק דיגיטלי והיא מלווה עסקים קטנים מאוזר עוטף עזה ● "להיות בעלת עסק בעוטף זה אומר שכל כמה חודשים צריך לעצור הכל" ● עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

הני ושלמה מורג / צילום: תמונה פרטית

"בסבב הקודם לא קיבלנו פיצוי על הימים שבהם העסק היה סגור"

להני מורג (52) ובעלה שלמה יש מפעל בשם "האניס טכנולוגיות" בשדרות ● "הייתי רוצה שהמדינה תפצה אותנו בלי לתת לנו לרדוף אחריה" ● עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

ורד רמון ריבלין / צילום: רמי זרנגר

יש לי חולשה לחוזקות

ב–2001 התפרסם המחקר של מכון גאלופ, שתפר תוכנה לזיהוי חוזקות אינדיבידואליות. ברור שרצתי לבדוק מה החוזקות שלי ● הטור הפותח בגיליון נובמבר של 'ליידי גלובס'

דירות חדשות/צילום: אייל יצהר

מדד המחירים עלה באוקטובר ב-0.4%; מחירי הדירות ממשיכים לטפס

כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ● מחירי הדירות עלו ב-0.2% ● עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי הלבשה והנעלה (6.9%), ירקות ופירות (2%) ומזון (0.7%)

מנהל בסטרס/ צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

תנועת האובדים: הנזק האדיר שגורמים דיכאון וחרדה לכלכלות העולם, ומי מנסה להשתיק זאת

הנזקים הכלכליים שמסבים עובדים הסובלים מדיכאון ומחרדה למקומות העבודה שלהם ולכלכלות העולם מוערכים במאות מיליארדי דולרים בכל שנה ● אז למה לרוב גורמי הכוח יש אינטרס דווקא להשתיק את התופעה, ואיך אפשר בכל זאת לטפל בה?

רבקה מיכאלי / צילום: ניצן הפנר

"לא בטוח שמה שמצליח בת"א יצליח בחוץ. בתל אביבים יש משהו יותר פתוח"

רבקה מיכאלי, אנרגטית כתמיד, רצה מהפקה להפקה, מסדרה להצגה ● ראיון רציני־מצחיק על הצלחה כלכלית, הצגות לתל אביבים ואבנר נתניהו

בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

נתניהו בשיחת ועידה בשבת עם בכירי הליכוד: מצב חירום

ראש הממשלה התריע בפני חברי הכנסת והשרים הבכירים של הליכוד מפני התקדמות ח"כ בני גנץ בהקמת הממשלה ● נתניהו אמר לבכירי הליכוד כי בכחול לבן החליטו "להתקדם עם הקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת"

בני גנץ / קרדיט צילום: שריה דיאמנט

התוכנית שהקפיצה את נתניהו: 4 ימים לתום המנדט זה מה שמתכנן בני גנץ

ערב פגישתו עם נשיא המדינה, יו"ר כחול לבן מתכנן לקיים מו"מ להרכבת ממשלה צרה שתתבסס על מיעוט בכנסת, תוך תמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ ● על גבי הרשתות החברתיות פנה לנתניהו וכתב: "אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית"