גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": רמי לוי היא הרשת הזולה ביותר בסל מוצרי התינוקות

מוצרים לתינוקות הם דבר לא זול, וההורים מחפשים כל דרך להוזיל את הקנייה ; מבדיקה שביצע אתר פרייסל עבור "גלובס" עולה כי מבין הרשתות בתוך העיר - סופר-פארם זולה יותר מניו-פארם, מגה בעיר ושופרסל שלי

כ-150-160 אלף תינוקות נולדים בישראל מדי שנה - כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בהתייחס ל-3 השנים האחרונות. עם הולדתם קופצות ההוצאות של המשפחה המתרחבת באופן משמעותי. אין פלא, אם כך, שהרגישות למחירי המוצרים לתינוקות בקרב הצרכנים גבוהה, ושהרשתות לא פעם מוזילות מוצרים אלה כדי לפתות את הצרכנים לקנות בהן.

איפה כדאי לקנות מוצרי תינוקות? מבדיקה שביצע אתר פרייסל www.pricesal.co.il עבור "גלובס" בקרב 9 רשתות, עולה כי הרשת הזולה ביותר היא זו של רמי לוי. בבדיקה נדגמו מחיריהם של 16 מוצרים במגוון קטגוריות: חיתולים חד פעמיים, מגבונים, דייסות ומחיות, פורמולות מזון ומוצרי טואלטיקה. הרשתות שנבדקו: רמי לוי (מודיעין), חצי חינם (פתח-תקווה), חביב (פתח-תקווה), שופרסל דיל (פתח-תקווה), מגה בול (פתח-תקווה), סופר-פארם (מודיעין), ניו-פארם (מודיעין), שופרסל שלי (מודיעין) ומגה בעיר (מודיעין).

בתוך ההשוואה הרחבה, ראוי להפריד בין 5 הרשתות הראשונות, המוגדרות כרשתות מוזלות וממוקמות מחוץ לערים, לבין הארבע האחרונות, אשר שתיים מהן הן רשתות פארם, והשתיים האחרות - שופרסל שלי ומגה בעיר - מוגדרות רשתות שכונתיות וממוצבות כיקרות יותר מאחיותיהן לרשת.

מבין הארבע האלה מציעה סופר-פארם את המחירים הנמוכים, ואילו שופרסל שלי מציעה את המחירים הגבוהים. מגה בעיר במקום השני וניו-פארם שלישית.

מבין רשתות השיווק המוזלות שנבדקו, רמי לוי, כאמור, שומר על מעמדו כזול גם במוצרים לתינוק, בעוד שחצי חינם מתגלה כיקרה בנישה זו.

הסקירה בוצעה ב-25-27 לינואר על-ידי סוקרי אתר "פרייסל", המתמחה בהשוואת רשתות שיווק, באמצעות רישום מקודד של המחיר, כפי שהופיע על המוצר או על המדף. נדגיש כי במקרים של סתירה בין השניים, נרשם המחיר הנמוך, כפי שגם מחייב החוק את בית העסק. עוד נזכיר כי החוק קובע, שהמחיר על המוצר מחייב את בית העסק ולפיכך לא נתון לשינויים העלולים להתגלות במעמד התשלום.

בתוך העיר: סופר-פארם זולה, שופרסל שלי יקרה

למקומות הנגישים, בדרך כלל בקרבת אזור המגורים, נזקף יתרון הנוחות הברור, הבא לרוב לידי ביטוי בעלות כספית ביחס לרשתות המוזלות שהקנייה בהן כרוכה בנסיעה. את "מחיר הנוחות" יש לקחת בחשבון לפי פרמטר אינדיווידואלי, כאשר החנויות "בעיר" משמשות גם כמענה לקניות "אינסטנט" במידת הצורך.

בהשוואה בין חנויות הפארם ורשתות השיווק העירוניות נמצא כי מתוך 16 המוצרים שנבדקו, נכון ליום הבדיקה, 10 היו הזולים ביותר בסופר-פארם, ו-3 נמצאו כיקרים. העירונית היקרה הייתה רשת שופרסל שלי, שבה 8 מוצרים מתוך 14 המוצרים שנמצאו בסניף - היו היקרים. בולט במיוחד הפער בין מחירה של דייסת מטרנה קורנפלור "גם וגם" בשופרסל שלי - 22.80 שקל, לבין מחירה בשופרסל דיל - 15.30 שקל.

אצל המתחרה העירונית העיקרית של שופרסל שלי - מגה בעיר - מתוך 15 המוצרים שנמצאו בסניף, אחד בלבד היה היקר ו-5 סומנו כזולים. ניו-פארם באמצע, כאשר 3 מבין 16 המוצרים שבסל היו הזולים בהשוואה, ו-3 היו היקרים.

ברשתות המוזלות: המחיר הגבוה בחצי חינם

רמי לוי ממשיך לקיים את הבטחתו, וגם במוצרי התינוקות שנבדקו מתברר כזול: 10 מתוך 16 המוצרים שנבדקו נמצאו כזולים בהשוואה, מוצר אחד היה היקר. מנגד, רשת חצי חינם דורגה כיקרה בהשוואה, כאשר 10 מבין המוצרים שנבדקו - היו היקרים. בסניף חביב בפתח-תקווה 6 מוצרים היו היקרים בהשוואה ו-3 - הזולים.

בין שתי הרשתות הגדולות, מגה בול יצאה כמשתלמת יותר למוצרי התינוקות: 3 מוצרים נמצאו יקרים ו-3 זולים כאשר בשופרסל דיל 6 מבין המוצרים נמצאו כיקרים ושניים כזולים.

פער של 20% במחיר הסימילאק

במרבית המוצרים הפער בין המחירים סביר, אולם בחלקם מצאנו פערים בלתי מבוטלים. כך למשל נמכרות רפידות הנקה של ג'ונסון במגה בול ב-20 שקל, לעומת 25 שקל בשופרסל דיל, חצי חינם וחביב (פער של כ-25%). בפורמולות המזון, מחירו של סימילאק טופ 2 ברמי לוי עמד על 33 שקל לעומת 40 שקל בחביב ובחצי חינם (פער של 21%), ודייסת מטרנה קורנפלור שנמצאה ב-15.30 שקל בשופרסל דיל לעומת 19 שקל בחביב (פער של 24%).

קנייה ברשתות השיווק המוזלות אמורה להיות משתלמת מטבעה. כאשר הפערים גדולים, מומלץ לקנות מלאים לאחסון בבית - ולמצות את המחירים זולים. לעתים פערי המחירים מצדיקים את הנסיעה ואת זמן הבילוי ברשתות המוזלות, הממוקמות לרוב בפרברים. כך למשל במקרה של סבון נוזלי של ד"ר פישר, שנמכר בכ-15 שקל אצל רמי לוי (17-18 באחרים), ומגיע ל-22 שקל ברשתות הפארם. גם מחירם של חיתולי האגיס פרידום מתייקר משמעותית בתוך העיר: כ-70 שקל בניו-פארם ובמגה בעיר, לעומת 58-60 ברשתות המוזלות.

עם זאת, לא תמיד הפערים במחיר, אם בכלל קיימים, שווים את הנסיעה. לדוגמה: מחיר לחבילת טיטולים פרימיום במרבית הרשתות המוזלות הוא 49-50 שקל (ו-46 אצל רמי לוי), המחיר למוצר זהה בסופר-פארם גם הוא 50 שקל. גם כשמדובר בסימילאק איזומיל הפער נמוך: מחירו בסופר-פארם 35 שקל לעומת 33-35.80 שקל ברשתות המוזלות. דוגמה נוספת: פרינוק סלט פירות שמחירו 15 שקל במרבית הרשתות המוזלות (ו-13.50 בחביב), לעומת מחירו בסופר-פארם: 14 שקל וכ-16 שקל בעירוניות האחרות.

נזכיר כי בענף מוצרי התינוקות מוצעים מידי חודש מבצעים והנחות על מגוון מוצרים. מומלץ לבדוק היכן הפעם תוכלו לרכוש פורמולת מזון במחיר הזול או טיטולים בהנחה - ובמידת האפשר לרכוש כמה יחידות.

גם מועדוני הלקוחות מיטיבים עם מוצרים אלה, כך למשל לקוחות מועדון הלקוחות לייף של סופר-פארם או קלאב 365 הזכאים להנחות משתנות, גם באמצעות דיוורים יעודיים להורי הפעוטות.

חיתולים: הוצאה של 7,700 שקל עד גיל שלוש

לפי הערכות שנמסרו מחוגלה קימברלי (יצרנית האגיס), כמות החיתולים הנצרכת בישראל עומדת על 600 מיליון חיתולים בשנה. ממוצע ההחלפות בארץ עומד על 4.5 חיתולים ביום לתינוק. ההערכות הן כי 2 מיליארד מגבונים לחים (ב-37 מיליון יחידות) נמכרים בשנה בישראל. ובתרגום לכסף: הערכות החברה הן כי מיום היוולדו ועד גיל 3 יוציאו ההורים כ-9,200 שקל על חיתולים (כ-7,700 שקל) ומגבונים (כ-1,500).

עוזי ויזינגר, מנהל אגף הסחר ברשת סופר-פארם, מציין כי היצרנים מחזקים את שיטת "אריזות החסכון". בסגמנטים השונים, לפי היקף מכירות (בכסף, לא בכמויות) ברשת, המותגים החזקים בבקבוקים הוא של מאם ואוונט (28% ו-26% בהתאמה), במוצצים המותג בפרטי לייף מוביל ואחריו מוצצי אוונט. בטיפוח התינוקות בולט ד"ר פישר. שליטה כמעט מוחלטת של מטרנה בתחום הדייסות (86%) ובתחליבי החלב מובילה לפי הנתונים סימילאק (64%).

תגובות

* רמי לוי: "אני שמח שאנחנו עומדים בהבטחתנו לצרכן ומבטיח שנוזיל את המחירים למוצרים בהם לא יצאנו כזולים ביותר בסקר. נמשיך לעמוד בהבטחה להיות הזולים בכל הקטגוריות גם בעתיד".

* שופרסל: "נמשיך להציג את סל הקניות הזול ביותר".

* מגה: "מגה בול תמיד תיתן את המחיר המשתלם ביותר לאורך זמן".

* ניו-פארם: "חברי מועדון קלאב 365, המהווים למעלה מ-450 בתי אב בישראל, נהנים בניו-פארם מהנחות חסרות תקדים על קטגוריית מוצרי תינוקות, וזאת בנוסף להנחות הקיימות ברשת לקהל הרחב. ניו-פארם מציעה מדי חודש מגוון רחב של הנחות המוצעות בקטגוריה זו, אשר אינן באות לידי ביטוי בטבלה".

* סופר-פארם: לא נמסרה תגובה.

* חצי חינם: הרשת לא הגיבה.

* חביב: לא ניתן היה להשיג את תגובת הרשת.

היגיינה וטואלטיקה: המותג של ד"ר בייבי אטרקטיבי

בדומה למוצרי צריכה במרבית הקטגוריות, גם במוצרים לתינוק (לא כולל חיתולים או מזון), שווה לבחון את המותגים הפרטיים. המותגים הפרטיים הנפוצים בתחום הם אלה של המותג לייף של סופר-פארם, הכולל כ-70 מוצרים, ולצידו מותג דוקטור בייבי הכולל עשרות מוצרים הנמכרים ב-12 סניפי הרשת. גם שילב משווקת מוצרי טואלטיקה וטיפוח לתינוק תחת מותג פרטי, ולאחרונה הרחיבה שופרסל את המותג הפרטי עם סדרת שופרסל בייבי המכילה מוצרי טואלטיקה, טיפוח והיגיינה לתינוק.

מהשוואה בין מחיריהם של 10 מוצרים בסיסיים מתגלים פערים שמגיעים לעשרות אחוזים - בעיקר בהשוואת כמויות באריזה. מחירי המותג לייף ו"שילב" התבררו כגבוהים בהשוואה בעוד מחירי ד"ר בייבי ושופרסל בייבי (בעיקר בפורמט שופרסל דיל) התבררו כמשתלמים יותר - בבחינת יחס מחיר-כמות. לדוגמה: שמפו אלדמע היפו אלרגי של שופרסל בייבי נמכר בשופרסל דיל ב-18 שקל עבור 1 ליטר, בעוד שמוצר דומה של לייף נמכר ב-15 שקל עבור 400 מ"ל, או למשל תחליב לחות לתינוק של ד"ר בייבי הנמכר בכ-10 שקלים ל-750 מ"ל לעומת 22 שקל עבור מוצר דומה של לייף המכיל 400 מ"ל, שגם בחישוב של 1 1, מבצע עדכני ליום הבדיקה, עדיין מתקבל כיקר בהשוואה. במחלק מנות, שהוא למעשה קופסת פלסטיק לנשיאה נוחה של פורמולת המזון לתינוק, נמצאו פערים בולטים: כ-8 שקלים בד"ר בייבי לעומת 22 שקל - מחיר לייף. גם במגבונים לחים ההצעה של ד"ר בייבי זולה משמעותית: כ-10 שקלים למארז המכיל 3 חבילות, לעומתת 20 שקל בשילב ו-17 שקל בשופרסל בייבי. רפידות הנקה של לייף זולות יותר: 23 שקל ל-30 יח' לעומת 30 שקל בשילב.

לינק לאתר פרייסל שביצע את הבדיקה עבור "גלובס":

http://www.pricesal.co.il

עוד כתבות

ח. מר: במקום נופש באיים הקריביים - חילוט ערבות והפסד כבד

ח. מר שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי ממשיכה לסבול מתוצאות כספיות חלשות, והפסדיה ברבעון השלישי של השנה גדלו כמעט פי שלושה והגיעו לכ-35 מיליון שקל ● ההפסד הרבעוני במגזר הגלובל הצטבר ליותר מ-14 מיליון שקל, לעומת רווח מגזרי של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס

גדעון סער מבקש מחברי הליכוד: הורו על פריימריז לראשות המפלגה

אחרי שכשל הסיכוי להקמת ממשלת אחדות, בליכוד נערכים לפיזור הכנסת החל מ-11 בדצמבר, ובמפלגה דורשים לקבוע התמודדות על ראשות המפלגה ● "קיום התמודדות אינה רק עמידה על זכותו של חבר התנועה, היא חובה החקוקה בחוקת התנועה", אמר סער

ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק

אפקט בואינג: ריאנאייר תסגור את הקו לנירנברג בחודש מרץ הקרוב

חברת הלואו קוסט מנמקת את המהלך בעיכוב בקבלת מטוסי הבואינג 737 מקס 10 ● המשמעות – ביטול הקו הישיר מת"א לנירנברג שבגרמניה הפועל כיום בתדירות של שתי טיסות שבועיות

רונן ניר, שותף בויולה ונצ'רס / צילום:

"למה קמים פחות סטארט-אפים? כי אנחנו לא יודעים איך ייראה עידן המכונות"

רונן ניר, שותף בקרן ההון סיכון ויולה ונצ'רס, מסביר בראיון ל"גלובס" כיצד הולך ומשתנה מודל האקזיט המוכר, למה ענקיות הטכנולוגיה דורשות מהמשקיעים לחשב מסלול מחדש, ומה קורה מאחורי הקלעים של הסטארט-אפים: "לכל משקיע יש ברגע נתון שתי חברות במשבר"

גיל אגמון / צילום: איל יצהר

גיל אגמון רוכש מקבוצת דלק עוד 7.5% ממניות דלק רכב בפרמיה של 20% על מחיר השוק

העסקה, בהיקף של 135 מיליון שקל, היא שלב נוסף של קבוצת דלק למכירת החזקות שאינן בתחום האנרגיה ● המניה הגיבה בזינוק של 15%, ובסך הכל עלתה בחודש האחרון בכ-40%

תיירות מוסלמיות / צילום: רויטרס

מי הוא הישראלי שעומד מאחורי קמפיין פייסבוק לשנאת מוסלמים?

תחקיר של העיתון הבריטי "גרדיאן" חשף מעורבות של ישראלים בקמפיין נגד שמאלנים ומוסלמים, לרבות אחד אריאל אלקאראס, "תכשיטאי" מלוד (שמכחיש כל קשר לקמפיין) ● אך חשיפות קודמות מצביעות על מאמצים לקידום גזענות מזה שנים

מודעה לשירותי ליווי בפייסבוק / צילום: צילום מסך

כובע צמר לתינוק, מצעים למיטה וזנות: בניגוד ולמרות החוק - פייסבוק מפרסמת שירותי ליווי

בימים האחרונים קודם בפייסבוק פוסט בתשלום תחת הכותרת "נערות ליווי במרכז", שמפנה לוואטסאפ המעביר לאתר ייעודי ולצ'ט בטלגרם שמבטיח היכרויות, דיסקרטיות ושירות מהיר

מחאה על תוכנית לצמצם הפנסיה של עובדי חברות ממשלתיות בצרפת / צילום: Jean-Paul Pelissier, רויטרס

נמשכות שביתות התחבורה בצרפת; ביום רביעי תוצג תוכנית הרפורמה בפנסיות

היום ומחר תצומצם תנועת הרכבות ברחבי צרפת בכ-85%, ובפריז 14 קווי מטרו מתוך 16 יהיו סגורים ● הרקע למחאה - הרפורמה המקיפה שמתכננת הממשלה בפנסיות של עובדי החברות הממשלתיות

מוטי אלמליח מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: ורדי כהנא

טלרד: צמצום פעילות התקשורת בארה"ב גבה מחיקת ענק בדוחות

גם ברבעון השלישי הפסדי החברה ממשיכים להיערם, ואחד הגורמים הבולטים שהעיבו על התוצאות היו ירידות ערך בהיקף כ-9 מיליון דולר, שנרשמו בגין שירותי תקשורת אלחוטית בפס רחב (BWA) שהיא מספקת בארה"ב

פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר

הממשלה אישרה: תוכנית מחיר למשתכן תוארך גם ל-2020

זאת בשתי פעימות: בפעימה הראשונה יימשך שיווק הדירות במסגרת התוכנית עד ליוני 2020; לאחר מכן, בכפוף למקור תקציבי ובאישור הממשלה, התוכנית תימשך עד לסוף 2020 ● כיוון שמדובר בממשלת מעבר, ההחלטה טעונה בחינה של היועמ"ש

חלל עבודה משותף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מדעי החלל המשותף: לאן צפוי להגיע ענף שטחי העבודה ואיך זה קשור לפקקים

בתוך חמש שנים בלבד הגיע היקף השטחים בחללי העבודה המשותפים ל–1.5% משטח המשרדים בארץ ● לפי מחקר של צ'מנסקי בן שחר, כ–80 אלף איש בארץ כבר עובדים בחללים כאלו, ומשבר התחבורה צפוי להזניק את מספר החללים המשותפים גם בפריפריה

ישראל כץ / צילום: איל יצהר

כשטראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, האם באמת לא קרה דבר?

שר החוץ צופה שהפלסטינים יזרמו עם סיפוח הבקעה "כמו עם העברת השגרירות". הם לא זרמו ● "המשרוקית של גלובס"

שיווק על ידי משפיענים / אילוסטרציה: שאטרסטוק

מנהלי שיווק מצייצים בחרו: "ynet" האתר מועדף לפרסום במגזר הכללי, "גלובס" בכלכלי

כך עולה מסקר משותף של קבוצת הפייסבוק "מנהלי שיווק מצייצים" וחברת המחקר Segmanta ● "גלובס" מוביל בהעדפה של המפרסמים לפרסום מתוך כלל האתרים הכלכליים: 25.9% ממשתתפי הסקר ציינו כי יפרסמו בו בשנה הבאה

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

תנובה מסמנת מנועי צמיחה חדשים: בוחנת כניסה לתחום האוכל המוכן

חברת המזון הגדולה בישראל בוחנת הקמת מערך ייצור למזון מוכן בוואקום המיועד לשוק המקצועי ● גובה ההשקעה בקווי הייצור מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וצפויה להביא לחברה תוספת מכירות של 150 מיליון שקל בשנה

משה ברקת/ צילום: רפי קוץ

הדרך לכישלון רצופה בכוונות טובות של הממונה על שוק ההון ברקת

בעולם שבו יש מחסור עצום באנליזה איכותית בכל צמתי ההשקעות בגופים המוסדיים, נכון יותר לעודד את המוסדיים להשקיע במחקר תומך השקעה שישפר את קבלת החלטות ההשקעה - ולא לייצר מחלקה ביורוקרטית שכל תפקידה הוא כסת"ח ● פרשנות

שי ניצן / צילום: שריה דיאמנט

שי ניצן משיב לטענות שביצע הפיכה שלטונית: "מסע שיסוי שיביא להפלת יסודות הבית"

"אין זה מתקבל על הדעת שאדם שהקדיש את חייו המקצועיים למאבק המשפטי בטרור; למאבק בשחיתות השלטונית; למאבק בארגוני הפשיעה; למאבק על ערכיה של המדינה היהודית דמוקרטית - יקום בוקר אחד וינסה לבצע 'הפיכה שלטונית'", כך אמר פרקליט המדינה שי ניצן

שליחי Wolt, תל אביב / צילום: יח"צ

תנגוס בתן ביס? אפליקציית משלוחי האוכל Wolt מתרחבת לרמת השרון

אפליקציית המשלוחים, שהחלה לפעול בישראל לפני כשנה בת"א, מרחיבה את אזור הפעילות ונכנסת לרמת השרון ● להערכת החברה, השירות החדש מקצר את זמני ההמתנה למשלוח מ-90 דקות ל-31 דקות בממוצע ● כיום עובדת Wolt עם כ-500 מסעדות

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

הישראלית שדיווחה על "האצה בצמיחה": מניית אפסווילאג' הנסחרת באוסטרליה זינקה 53% ביום

החברה, המפתחת פלטפורמת תוכנה כשירות לניהול אפליקציות לקידום עסקים קטנים ובינוניים, צופה הכנסות חוזרות חודשיות של כ-105 אלף דולר - צמיחה של 50% ביחס לרבעון הקודם ושל 200% לעומת הרבעון המקביל

נתניהו וריבלין / צילומים: איל יצהר ורויטרס

המתווה שלא היה: איך הפיל הליכוד על ריבלין הצעה לרוטציה

במערכת הפוליטית שוב עולות הקריאות לכבד את "מתווה הנשיא", וחוזרת המנטרה: שנה-שנתיים-שנה • אלא שריבלין מעולם לא הזכיר רוטציה ולא הציע שנתניהו ישוב לשנת הכהונה הרביעית • כיצד נולד הספין, איך הוא התגלגל, ואיך נראית רוטציה אמיתית? ● המשרוקית של גלובס

אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי

ביג מגדילה את ההימור על אפי נכסים: רכשה מניות נוספות של חברת הנדל"ן המניב ביותר מ-400 מיליון שקל

בעקבות ההשקעה, שבוצעה במסגרת הנפקת מניות, הגדילה ביג את שיעור החזקתה באפי נכסים, המתנהלת ללא גרעין שליטה, ל-20% בהשקעה כוללת של 725 מיליון שקל ● מגה אור, המחזיקה ב-13% ממניות אפי נכסים, שמרה על חלקה בהשקעה של 83 מיליון שקל