בזק: סלקום מטעה צרכנים כשהיא מוכרת נתב סלולרי ביתי עם קידומת סלולרית

לטענת בזק, סלקום מציעה שירותי טלפוניה נייחת וקישור במצב מהיר לאינטרנט למחשבים ביתיים באמצעות הרשת הסלולרית, ומשתמשת בקידומת סלולרית לצורך שירותי תקשורת נייחת - בניגוד לרישיונה ולתוכנית המספור

המתיחות בין סלקום ובזק עולה מדרגה: ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת התקבלה תלונה של חברת בזק נגד סלקום בנושא השימוש שהיא עושה בנתב אלחוטי, שנועד להחליף את הרשת של בזק או של הכבלים ולספק ללקוח אינטרנט וטלפוניה באמצעות הסלולר. סלקום היא הראשונה שמובילה את החלופה לרשתות הכבלים ובזק באמצעות שימוש ברשת הסלולרית בשירותי תקשורת לבית. לטענת בזק, הדרך שהיא עושה זאת מנוגדת לרישיון. כנראה שגם HOT סבורה כך.

לטענתה של בזק, סלקום מציעה שירותי טלפוניה נייחת וקישור במצב מהיר לאינטרנט למחשבים ביתיים, באמצעות הרשת הסלולרית. יתרה מזאת, סלקום משתמשת בקידומת סלולרית לצורך שירותי תקשורת נייחת, בניגוד לרישיונה ולתוכנית המספור. עוד טוענת בזק, שירותים נייחים, על-פי דרישות משרד התקשורת, צריכים להינתן על בסיס מתג נפרד ותשתיות נפרדות, וסלקום עושה זאת באמצעות הרשת הסלולרית. בכך יש פגיעה בשקיפות כלפי הלקוחות, שהופכת להיות הטעייה ממש משום שהאינטרנט הסלולרי אינו שווה באיכותו לאינטרנט הקווי.

לטענת בזק, סלקום הופכת את הקידומת הסלולרית למקור הכנסה העולה בעשרות אחוזים על הכנסה משיחות טלפון נכנסות לטלפון קווי ביתי רגיל, כאילו מדובר בשירות סלולרי, על חשבון הצרכנים והטעייתם לכאורה.

יש לציין כי בין סלקום ובזק קיימת מתיחות קשה על רקע סירובה של בזק שלא למכור לסלקום צירי תמסורת לחיבור לקוחות עסקיים. רשות ההגבלים ומשרד התקשורת מנהלים בדיקה של הנושא.

מסלקום נמסר בתגובה כי "החברה פועלת על-פי החוק ובהתאם לרישיון החברה".

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988