2009: תנובה, שטראוס ואסם ירדו; קוקה-קולה, נטו ויוניליוור עלו

כך עולה מנתוני סטורנקסט המתייחסים לכלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) ■ קטגוריית מוצרי טיפוח הפרט והבית: חוגלה וסנו עולות, דיפלומט יורדת

לידי "גלובס" הגיעו נתונים של חברת סטורנקסט המתייחסים לכלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) - מזון ומשקאות וכן מוצרי נון-פוד.

מזון ומשקאות: תנובה שטראוס ואסם יורדות; קוקה-קולה, נטו ויוניליוור עולות

3 השחקנים המובילים בשוק המזון והמשקאות, תנובה, קבוצת שטראוס ואסם, חתמו את שנת 2009 עם איבוד בנתחי השוק שלהם. כך עולה מנתוני סטורנקסט המתייחסים לכלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG).

לעומתם, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה), קבוצת נטו ויוניליוור חתמו את השנה עם עלייה בנתחי השוק.

המיתון והתחרות בשוק נתנו היטב את אותותיהם בשוק המזון והמשקאות, שרשם ב-2009 ירידה של 0.8% והסתכם ב-31.15 מיליארד שקל, לעומת 30.9 מיליארד שקל ב-2008. בשל כך, האיבוד של נתחי השוק מבטא ירידה במכירות.

כוחם של 5 היצרנים המובילים בשוק נחלש במעט, ונתח השוק הכולל שלהם ירד מ-51.1% ב-2008 ל-50.8% בשנת 2009. מדובר באובדן מכירות של 225 מיליון שקל במחירי מכר כספי לצרכן.

קבוצת תנובה, המובילה את השוק, רושמת ירידה קלה בנתח השוק מ-18.8% ל-18.7%. מקור הירידה הוא, כך נראה, במשבר האיכות שפקד את מעדנות.

השחקנית השנייה בשוק, קבוצת שטראוס, רושמת ירידה בנתח השוק שלה מ-12% בשנת 2008 ל-11.6% בשנת 2009. גם קבוצת אסם רושמת ירידה בנתח השוק מ-9.3% בשנת 2008 ל-9.1% בשנת 2009.

העלייה בנתח השוק של קוקה-קולה, נטו ויוניליוור, מבטאת עלייה במכירות. בהיבט זה, נטו היא הקבוצה שרושמת את העלייה הגבוהה ביותר במכירות, שבאה לידי ביטוי בעלייה של 9 מיליון שקל (6.2%) במכירות במחירי מכר כספי לצרכן.

טיפוח הפרט והבית: חוגלה וסנו עולות; דיפלומט יורדת

למרות הירידה שנרשמה ב-2009 בשוק טיפוח הפרט והבית, אשר עמדה לפי סטורנקסט על 1%, שתי החברות המובילות את השוק, חוגלה-קימברלי וחברת סנו, חתמו את 2009 עם גידול במכירות ועלייה בנתחי השוק. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

שוק טיפוח הפרט והבית הסתכם ב-2009 ב-4.82 מיליארד שקל, לעומת 4.87 מיליארד שקל ב-2008.

נתח השוק של חוגלה-קימברלי, המובילה את השוק, עלה מ-19% בשנת 2008 ל-20.2% בשנת 2009. נתח השוק של סנו עלה מ-17.7% ל-18.1%.

חברת סנו, שרכשה את פעילות מותגי קרליין, צפויה לרשום במהלך השנה הנוכחית קפיצה משמעותית בנתח השוק שלה. נציין כי נתח השוק של פריגו-קרליין לבדה הסתכם ב-2009 ב-3.7%.

השחקנית השלישית בגודלה בשוק, חברת דיפלומט, רושמת, כאמור, ירידה בנתח השוק שלה מ-13.6% ב-2008 ל-13.3% ב-2009.

שסטוביץ, יוניליוור והנקל סוד רושמות כולן עלייה במכירות ובמקביל מגדילות את נתחי השוק שלהן.

44

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988