נובל אנרג'י: "יוסי מימן מנצל את ערוץ 10 כדי להכפישנו"; ערוץ 10: "גאים בעצמאותנו"

מלחמת ענקי הגז עוברת לטלוויזיה ■ נובל אנרג'י: "בכתבה בערוץ 10 על הקמת מתקן הגז שלנו בחוף דור לא הובא גילוי נאות על התחרות בין מימן לבינינו" ■ ערוץ 10: "הרמיזות נלוזות"

חברת נובל אנרג'י טוענת כי ערוץ 10 שידר תחקיר על החברה כדי לקדם את עסקיו של יוסי מימן. איש העסקים הוא בעל השליטה בערוץ.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד מיבי מוזר לחדשות הערוץ, קובלת החברה על כך שבתום התחקיר ששודר ב-29 במאי לא היה גילוי נאות על כך שמימן עצמו הוא מתחרה לחברה.

נובל אנרג'י , שהיא שותפה של יצחק תשובה, אף טוענת כי מאחורי התחקיר העיתונאי היתה יד מכוונת.

"מצג מגמתי וכוזב"

על-פי התחקיר ששודר בתוכנית "חדשות השבת" עם אושרת קוטלר, חברת נובל אנרג'י סימנה את השטחים הירוקים סמוך לחוף דור כאתר המועדף עליה להקמת המתקן שיקלוט את הגז, ולשם כיוונה כביכול את גופי התכנון.

הכתבה העלתה את מחאת התושבים, המתגוררים סמוך לחוף הרחצה הפסטורלי, נגד הקמת המתקן, והמחישה מצב שלפיו צינור הגז יקרע את החוף. על-פי התחקיר, תשובה ונובל אנרג'י הלחיצו את המערכת להקים את המתקן בהקדם וטענו כי חלופות הקמת המתקן שהוצעו "לא נוחות", לשון התחקיר.

במכתב מתוארת, כביכול, שורה ארוכה של אי-דיוקים בתחקיר. "הצגתם תמונה מקוממת ודמגוגית של ילדים מתרוצצים על חוף הים", כותב מוזר, שייצג את תשובה בעבר בעניינים שונים, ומצטט מהכתבה: "דמיינו שאת היופי הזה קורע צינור גז עבה היוצא מהים". לדבריו, "מדובר במצג מגמתי וכוזב שנועד להטיל אימה על ציבור הצופים".

בנובל אנרג'י, על-פי המכתב, דוחים את הדברים בתקיפות ואומרים כי לא תהיה כל פגיעה בחוף וכי אכן נבחנות אפשרויות אחרות.

בהמשך דבריו כותב עו"ד מוזר: "המכנה המשותף לשורת האי-דיוקים הרבים שנשזרו בכתבה הוא כוונתכם להסית נגד מרשי ולגרום לעיכוב בהקמת המתקן. חמורה מכל היא העובדה שבמסגרת הגילוי הנאות העלמתם מהצופים כי בעליו של ערוץ 10, שבו שודרה הכתבה המכפישה, הוא מתחרה ישיר של מרשי".

חברת נובל אנרג'י דורשת הודעת תיקון והבהרה מתואמת מראש. לדברי עו"ד מוזר, ערוץ 10 צפוי לפרסם כתבה נוספת בנושא.

"למרשי נודע כי תוכנית נוספת בערוץ 10 אמורה לעסוק בנושא הנדון. הנכם מוזהרים לא לחזור על דברי הדיבה הכוזבים", כותב עו"ד מוזר, "ברי כי לא תוכלו לטעון להגנת תום-לב. באם תחליטו לשדר כתבה בנושא, הנכם נדרשים לתן גילוי נאות בדבר התועלת האישית העשויה לצמוח לבעלי ערוץ 10 מכל עיכוב בהתקדמות הנושא".

בערוץ 10 דוחים את הטענות מכל וכל. לראיה הם מציגים שורה ארוכה של הופעות של איש העסקים יצחק תשובה, שותפה של נובל אנרג'י בחיפוש הגז, בתקופה האחרונה. על-פי גורמים בחדשות הערוץ, מימן אינו מעורב כלל בהתרחשויות בערוץ, ועל כן לא ניתן גילוי נאות.

בינואר 2008 התפרסם מקרה שלפיו מימן התקשר בתום השידור לקוטלר והביע את מורת-רוחו מאחת הכתבות ששודרו בתוכניתה. יש להדגיש, עם זאת, כי השיחה התקיימה לאחר השידור ולא לפניו.

נובל אנרג'י חברה לחברת דלק של תשובה בחיפושי גז. בתו של תשובה, גל נאור, הפכה באחרונה לבעלת מניות בערוץ המתחרה - נאור רכשה 20% ממניות חברת קשת, זכיינית ערוץ 2.

"עצמאות עיתונאית"

מחדשות 10 נמסר: "ערוץ 10 גאה בעצמאות העיתונאית האבסולוטית שלה זוכה חברת חדשות 10. אנו תמהים על כך שעורך דין המתמחה בתביעות דיבה שולח מכתב עמוס ברמיזות נלוזות שבינן לבין המציאות אין כל קשר. כידוע, לבעלי המניות בערוץ 10 אין כל מעורבות או מידע מוקדם בכל הקשור לתוכן בחדשות 10. הפרדה זו בולטת וידועה בשוק התקשורת מיום הקמתה של חדשות 10.

"באופן טבעי ולאור פעילותו הכלכלית הנרחבת של יצחק תשובה והחברות שבבעלותו, ניתן בחצי השנה האחרונה בחדשות 10 סיקור נרחב לפעילותם העסקית של תשובה ושל נובל אנרג'י על היבטיהן החיוביים, כולל ראיונות של יצחק תשובה וגדעון תדמור למהדורה המרכזית, ב"לונדון את קירשנבאום', ב'חדשות שישי' ו'בלילה כלכלי'. מופרך, אם כן, לראות כל קשר בין כתבה זו לאיזה מעסקיו של מי מבעלי המניות בערוץ 10.

"יצוין גם כי סיקור מאבקם של תושבי אזור חוף דור נעשה באינטנסיביות בכל כלי התקשורת, ובוודאי אינו בלעדי לערוץ 10. מוזר אם כן מדוע לא נשלחו מכתבים בסגנון זה לכלי תקשורת נוספים.

"אנו בטוחים כי גם בערוץ 2 נוהגים באותה נורמה של אי-התערבות הבעלים, ולכן איש לא ציפה שערוץ 2 שבו שותף יצחק תשובה ילווה ב'גילוי נאות' את הסיקור האוהד המוצדק שניתן להצלחת הסקר הסיסמי במבנה לוויתן בשבוע שעבר".

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988