גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מכוניות ב-2 מיליון שקל: האם רולס-רויס ובנטלי בדרך לישראל?

יש מכוניות יוקרה שמעולם לא הגיעו לישראל כיוון שהיו יקרות מדי. תקדים של יבואנית מרצדס עשוי לשנות את התמונה

תייר שייקלע לארץ ויעיין במודעות הרכב העדכניות בעיתונים עשוי לחשוב שהגיע בטעות לדובאי או לאחת מנסיכויות המפרץ העשירות. למשל, מודעה שפורסמה החודש על-פני שני עמודים הוקדשה כולה למרצדס SLS, ספינת הדגל חדשה והאולטרה יקרה של מרצדס; במודעה אחרת כיכבה ה-C8 קומפיטוציונה האקזוטית של אלפא רומיאו, ובכמה נוספות הופיעה ה-R8 של אאודי בכל הדרה.

אלא שהמציאות, כרגיל, קצת פחות זוהרת. למעט סוכנויות שפרנסתן על אקזוטיקה ועל רכבי חלום, דוגמת יבואנית פורשה, רוב היבואנים עדיין מהססים אם להביא ארצה את ה"קרם דה לה קרם" המוטורי של יצרני הרכב שאותם הם מייצגים. השימוש במכוניות כאלה לגיטימי להאדרת שם המותג, אבל הסיכוי למצוא אותן במחירוני היבוא הרשמיים קלוש.

האם הבעיה היא בפרה שמסרבת להניק, או אולי בעגלים המקומיים שמסרבים להוציא מכיסם את הסכומים האסטרונומיים? התשובה אינה מובהקת. מצד אחד היו בישראל בשנתיים האחרונות כמה וכמה עסקות לרכישת כלי רכב שמחירם הרשמי כ-400 אלף דולרים ליחידה ויותר (אחרי מסים); מצד שני, חלק לא מבוטל מהעסקות הללו - כולל העסקה האחרונה לרכישת ה-SLS שמחירה הרשמי המרשים הוא כ-2.5 מיליון שקלים לצרכן - מבוצעות במסגרת עסקות טרייד-אין כנגד משומשות מאוד יקרות, שמחירן מקזז חלק נכבד מהמחיר.

בכל מקרה, עסקות מסוג זה, כמו גם מחיריהן של המכוניות שבהן מדובר, מגבילות מאוד את האפשרות ליבוא "עצמאי" סדיר, שאינו תחת קורת הגג של יבואני הרכב. אבל שוק הרכב הישראלי צועד קדימה, ולא מן הנמנע שבחודשים הבאים ילכו יבואנים נוספים בעקבות מרצדס בחיפוש אחר המגה עשירים המקומיים.

הנה כמה דוגמאות למכוניות מהסוג הזה, שלא מן הנמנע כי יגיעו ארצה.

בנטלי קונטיננטל >> לא הפולקסווגן של השכן

בנטלי קונטיננטל

כשאייל ברקוביץ' שב ארצה לפני כמה שנים, הוא התקשה להיפרד מהבנטלי GT האהובה שלו, והביא אותה ארצה עם מספר זר. זו בערך הפעם האחרונה שראינו כאן על הכביש בנטלי חדשה. המותג מסורב העלייה שייך לקבוצת פולקסווגן, חולק רכיבים עם רכבים אחרים של הקונצרן, ואפילו מוצע באירופה במחיר התחלתי "הגיוני".

דגם הבסיס הוא הקונטיננטל Flying Spur, המשלב אופי מובחן של בנטלי יחד עם ממדים "שימושיים" במושגים של הפלח המגה עשיר. אורכה של ה-Spur כ-5.3 מטרים, בסיס הגלגלים עומד על 3.06 מטרים, ומתלי אוויר מתוחכמים מבודדים את התא משיבושי כביש עממיים.

המנוע הוא גרסה משודרגת של ה-W12 המוכר של קבוצת פולקסווגן בנפח של שישה ליטרים, הספק של 560 כוחות סוס, ותאוצה מאפס למאה ב-5.2 שניות. מחיר המכונית בארצות הברית מתחיל ב-177 אלף דולרים, וגם בשקלול מחיר אירופי אנחנו מדברים על מחיר "ישראלי" מקביל לזה של המרצדס SLS - סביב ה-2.4 מיליון שקלים.

אופציה מעניינת

למי שמתעייף מ-250 קמ"ש מציעה בנטלי, בתוספת כמה עשרות אלפי אירו, את גרסת הספיד של הקונטיננטל, עם הספק משודרג ל-610 כוחות סוס, אפס למאה ב-4.5 שניות, והכי חשוב - ביטול הגבלת המהירות האלקטרונית, מה שמאפשר למכונית לשייט ב-326 קמ"ש, לא פחות.

אלפא 8C קומפיטוציונה ספיידר >> נשיכת העכביש

אלפא 8C קומפיטוציונה ספיידר

האלפא 8C קומפיטוציונה הייתה ועודנה תרגיל שיווקי מבריק של קבוצת פיאט. היא משלבת עיצוב מרגש, שלדה אווירודינמית מתוחכמת עם הרבה "חוכמת מסלול", מרכב סיבי פחמן אקזוטי, וביצועים תואמים בזכות משקל נמוך ומנוע V8 בהספק 450 כוחות סוס. אף שספק אם עלויות הפיתוח והייצור שלה יכוסו אי-פעם - אפילו במחיר של 159 אלף דולרים ליחידה - תשומת הלב הציבורית שקיבל המותג אלפא הצדיקה את ההשקעה. המכונית ביקרה בישראל בכמה הזדמנויות, אך מעולם לא הוצעה ברצינות ללקוחות מקומיים.

ייצור סדרת הקופה, שכללה 500 יחידות, הסתיים מזמן, אבל תיאורטית החסידים יכולים עדיין להזמין את גרסת ה"ספיידר" המרהיבה לא פחות, שעדיין מוצעת בשווקים שונים תמורת כ-175 אלף אירו ליחידה. מדובר במזראטי בתחפושת אלפא, והספקולנטים ישמחו לדעת שאספנים משלמים כיום על ה-8C קופה הרבה יותר ממה שעלתה כחדשה.

אופציות

מי שלא הצליח לשכנע את היבואן להביא 8C בזמן יכול לנסות את מזלו עם המזראטי המקורית: מותג בעל מוניטין אקזוטי רב שנים. מחיר המזראטי GT הקלאסית, עם מנוע V8 בהספק 405 כוחות סוס מתחיל בארצות הברית ב-117 אלף דולרים. גרסת ה-S החזקה יותר עולה כ-137 אלף דולרים. אם לשפוט על-פי מכוניות עם תמחור דומה בחו"ל שנמכרות כאן (מרצדס CL63, למשל) אנחנו מדברים על משהו כמו 1.6 עד 1.8 מיליון שקלים בארץ, אחרי מסים.

לקסוס LF-A >> גם לטויוטה יש יוקרה

לקסוס LF-A

החל מהשנה, גם לקונצרן טויוטה יש מכונית-על אקזוטית כדת וכדין. מדובר במכונית הספורט החדשה LF-A, שנושאת את שם המותג לקסוס ושפיתוחה ארך כמעט עשור. המכונית מיוצרת במספרים קטנים ובסדרה מוגבלת, וזוכה לביקושי יתר בעולם. לפיכך הופתענו מאוד לגלות שהיצרן אישר אותה - תיאורטית כמובן - ליבוא גם לישראל, כולל תג מחיר רשמי ואישורים טכניים לאקלים ולאספלט הישראליים, הישג לא מבוטל כשמביאים בחשבון את הדקדקנות של טויוטה.

אז למה תיאורטית? בגלל הנושא הפעוט של תג המחיר - 668 אלף אירו אחרי מסים ומע"מ ללקוח הישראלי. מי שירצה להזמין אחת, יתבקש בנימוס לשלם מקדמה של 25 אלף אירו, ולאחר מכן יוטס אחר כבוד למרכז בלונדון כדי לתפור לעצמו אישית את מאפייני הרכב, החל בחומרי הריפוד ועד צבע רפידות הבלם.

תמורת הסכום הנאה יקבלו הרוכשים המאושרים מכונית מסלול ללא פשרות: שלדה ומרכב שעשויים מחומרים מרוכבים; מנוע V10 ייחודי שמספק 552 כוחות סוס ב-9,000 סל"ד ומסוגל להטיס את המכונית הקלילה (1,480 קילוגרמים) ב-3.7 שניות מאפס למאה קמ"ש בדרך ל-325 קמ"ש; תיבת הילוכים ממוחשבת נוסח פורמולה 1 עם מצב אוטומטי; בלמי מירוץ מסגסוגת קראמית ועוד.

אופציה

מלבד עשרות גוני ריפוד וחומרי דיפון כמקובל, מציעה טויוטה אופציה דווקא להסיר פריטי אבזור ונוחות - כמו מערכת הקול והמושבים הסטנדרטיים - לטובת חיסכון של עוד כמה קילוגרמים במשקל.

רולס רויס >> רוח הרפאים תפתח את הדלת

רולס רויס

זיכיון היבוא של רולס רויס מוחזק זה שנים מספר בישראל (ובבולגריה) בידי חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו לישראל. אבל למרות השקה רשמית של המותג בארץ, ונסיעת מבחן לכל סלבריטאי ישראל במכונית הדגמה בארץ, מכירות המותג עצמו טרם החלו.

הנימוק המרכזי הוא כמובן הכסף; על אף שלרולס יש לא מעט מעריצים, טרם נמצא הלקוח שיהיה מוכן לשלם משהו כמו חצי מיליון אירו לפני מסים עבור הפרייבט הבאה שלו. המצב עשוי להשתנות בעקבות השקתה השנה של ה-Gohst החדשה והמעניינת. המכונית זכתה לכינוי "הרולס הקטנה", אבל "קטנה" זה מושג יחסי; היא אמנם קצרה בחצי מטר מאחותה הפנטום ושוקלת מאות קילוגרמים פחות, אבל עדיין נמתחת לאורך 5.4 מטרים וניצבת על בסיס גלגלים "נשיאותי" של 3.3 מטרים. מטרתה לפנות לקהל לקוחות צעיר יותר באמצעות שלדה עם כיול ספורטיבי יותר, מנוע V12 בנפח 6.6 ליטרים עם 563 כוחות סוס, שמאיץ אותה ב-4.9 שניות למאה קמ"ש, ועם הרבה טכנולוגיה עדכנית בתא הנוסעים הקלאסי.

גם המחיר "נגיש" יותר. מחיר הבסיס שלה בארצות הברית, למשל, עומד על 247 אלף דולרים בלבד, כמעט 138 אלף פחות מה"פנטום" הזולה ביותר. עם מעט יותר אבזור אפשר לחצות בקלות את ה-300 אלף דולרים לפני מס. בארץ המחיר המשוער יהיה כ-2.2 עד 2.4 מיליון שקלים; לא משהו שאי-אפשר לצלוח עם עסקת טרייד-אין יצירתית.

אופציות מעניינות

תמורת כ-5,000 דולרים ניתן לקבל את הגוסט עם חרטום בצביעה דו-גונית מיוחדת. עוד 5,000 דולרים יקנו גלגלי עשרים אינץ' עם דפנות לבנות. אופציות הגימור הפנימי כוללות עשרות אפשרויות.

עוד כמה מסורבות עלייה

מייבאך: מכוכבי רוק ועד אילי נפט

מרצדס הקימה את מותג העל שלה כדי לגזול לקוחות מרולס-רויס, שנחטפה מתחת לאפה על-ידי הארכי-יריבה ב.מ.וו. למרות חדירה לא מבוטלת למעוזי היפים והעשירים (מאוד) בעולם, החטיבה עצמה לא נחשבת לסיפור הצלחה כלכלי. בישראל היא עדיין מסורבת עלייה בשל מחיר התחלתי של כ-366 אלף דולרים לצרכן בארצות הברית לדגם ה-57 ה"קצר". אצלנו אפשר לתרגם זאת ל-3 מיליון שקלים.

למבורגיני גאיירדו: האיטלקייה של אאודי

למבורגיני, ממותגי האקזוטיקה המוכרים בעולם, היא חלק מקבוצת פולקסווגן. לפיכך אפשר להניח שאם יבואני פולקסווגן בישראל היו מתעקשים הם היו יכולים לקבל את זיכיון היבוא לארץ ללא קושי. ב-206 אלף דולרים בארצות הברית כבר אפשר לרכוש גאיירדו חדשה עם מנוע V10 וביצועים מעוררי אדרנלין. האופטימיסטים טוענים שהשקת האאודי R8 בישראל היא בבחינת "הכנה רכה" לדבר האמיתי. נחכה ונראה.

מאזדה:

RX 8

הדבר הכי אקזוטי של מאזדה, בוודאי מבחינה טכנולוגית, הוא מכונית הספורט RX8 שבחרטומה מנוע רוטורי יחיד מסוגו בעולם.

למכונית יש עיצוב מרהיב, שלדה חדה כתער ומשקל קליל, מחיר סביר, ואפילו תא נוסעים שימושי. למרות אמינותה המוכחת, טענת היבואן היא שמאזדה מסרבת לאשר יבוא של המכונית ארצה משיקולי אקלים. נגיד.

עוד כתבות

יובל שטייניץ, ניידת הבחירות של גלובס / צילום: כדיה לוי

זוכי פרס נובל ומעל ל-100 מדענים לשטייניץ: הפסק לבסס את משק האנרגיה על הגז הטבעי

גילוי דעת ציבורי שנשלח הבוקר לשר האנרגיה מבקש להפסיק את הרחבת תחנות הכוח המופעלות בגז טבעי ולעבור לשימוש מסיבי באנרגיות מתחדשות ● "אנו חוששים שהממשלה לא מבצעת ניתוח מעמיק של כלל האפשרויות ובוחרת בפתרון שנראה נח בטווח הקצר, אך יסב נזקים כלכליים וסביבתיים לישראל בטווח הבינוי והארוך"

יאיר לפיד/ צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאטיב

לפיד: "דברי נתניהו על הערבים הם גזענות בלתי נסלחת"

ח"כ יאיר לפיד בישיבה של סיעת כחול לבן: "אם יקרה משהו למי מהיושבים פה בחדר, שיידע שזה ביבי. הוא מוביל לאלימות" ● יו"ר כחול לבן בני גנץ: ניהול מו"מ פוליטי אל מול הליכוד "שקול לדיבור עם הקיר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקאי מייק פומפיאו / צילום: ג'ים יאנג, רויטרס

מזכיר המדינה האמריקאי פומפיאו: "ההתנחלויות לא מפרות את החוק הבינלאומי"

כתגובה להחלטת בית הדין האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, מייק פומפיאו הודיע היום כי ארה"ב מרככת את עמדתה ביחס להתנחלויות ישראליות בגדה המערבית ● מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ברביעי הקרוב לדיון בעקבות הצהרת ארה"ב

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

סלקום, גולן טלקום ו-WE4G מתכננות לעתור לבג"ץ בניסיון לדחות את מכרז הדור חמישי

החברות מבקשות הקלות מהמדינה כדי לבצע מהפכה בשירות שמקבלים ישראלים כיום עקב אי-ודאות שעולה מהמכרז ● הוט מובייל העלתה טענות דומות אך מכחישה כי בכוונתה לעתור ● בכירים בחברות ל"גלובס": לא הגיוני שעשרות בקשות להבהרות נדחו ללא הסבר

השקות מרובות של שירותים פיננסיים מטעם ענקיות הטכנולוגיה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

חשבון עו"ש בגוגל? מה ענקיות הטק יעשו עם המידע הפיננסי שלנו

על אף שענקיות הטכנולוגיה זוכות ליחס מחמיר וחשדנות מצד רגולטורים, הן לא מהססות להיכנס לתחום הפיננסי, שיאפשר להן להפיק תובנות נוספות ורגישות על המשתמשים ויסייע להן להמשיך לבצר את מעמדן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: כדיה לוי, גלובס

בעקבות השינויים הדיגיטליים: אנגלמן הסדיר את נוהלי עבודת ביקורת המדינה

הנוהל החדש, שגובש בשיתוף-פעולה עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט, מסדיר היבטים של ביקורות על מערכות המידע ואיתנותן ואמור להסדיר את עבודת הביקורת בעידן של מאגרי מידע ממוחשבים, מחשבים ניידים וגישה למייל

חווה לגידול קנאביס בצפון הארץ/  צילום: רויטרס

הערכות: משרד הבריאות בוחן אפשרות להוצאת ה-CBD מפקודת הסמים המסוכנים אפילו אם לא תהיה ממשלה

משרד הבריאות פרסם הנחיות קנאביס לתקופת המעבר ● בין היתר: צמצום מספר הבדיקות, הקלות ביצור, התרת היצוא מנקודת המבט של משרד הבריאות ● התקנות אינן מתייחסות לייבוא אולם משרד הבריאות פרסם קול קורא ליבואנים כדי להתגבר על המחסור

רהט / צלם: ברנדייס

אושרה תוכנית ותמ"ל להקמת שכונת מגורים חדשה ברהט

התוכנית כוללת 2,400 יח"ד במבני מגורים בני 3-10 קומות, 19,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, 140 דונם עבור מבני ציבור ו-134 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים ● ראש עיריית רהט: "לתוכנית יש צוואר בקבוק. עדיין לא הצליחו להגיע להסדר עם התושבים"

משפחת יוחננוף המורחבת: שגיא, מורן, שרית, איתן, מרדכי, אילנה, יובל דמארי ונועה  / צילום: שלומי יוסף

איתן יוחננוף הגיע לכנס "גלובס" ביום ההנפקה בבורסה: "ברשות אמרו לי שקול מילים"

כנס "עסקים מבית טוב" של "גלובס" ובנק לאומי אירח הבוקר את בעלי רשת הקמעונאות ובכירים נוספים בתחום העסקים המשפחתיים

בנין הבורסה / צילום: איל יצהר

סגירה מעורבת בבורסה בתל אביב: סוער בשוק הסלולר - סלקום זינקה ב-20%; פרטנר ב-10%

צמד מניות הסלולר בלטו בצד החיובי ללא דיווח מצד החברות; ככל הנראה המשקיעים מקווים לתוצאות חיוביות שיציגו צמד החברות לרבעון השלישי של השנה ● מדד ת"א 35 איבד 0.2%, ת"א בנקים השיל 0.3% ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.6% ● חלל תקשורת ניתרה ב-9%, אינרום ב-6.7% וגילת ב-6.6%

פרופ' יצחק בין ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

השקעה של 2 מיליארד ש' בשנה בעיר חכמה, בחקלאות ובאקדמיה: כך מתכננת ישראל להפוך למעצמת בינה מלאכותית

"גלובס" מפרסם את המלצות הוועדה לקידום תעשיית הבינה המלאכותית בישראל • בראש הוועדה עומדים הפרופסורים יצחק בן-ישראל ואביתר מתניה ● בן ישראל: "תוך חמש שנים תהפוך ישראל לאחת מחמש המדינות המובילות בעולם בבינה מלאכותית"

פארק העסקים ביקום / צילום: תמר מצפי

ביי ביי פישמן: קרן JTLV של עמיר בירם תרכוש 50% מפארק העסקים בקיבוץ יקום

תמורת העסקה מגיעה ל-250 מיליון שקל ● לאחרונה מימש קיבוץ יקום אופציה להעמיד את מניות קבוצת מבני תעשיה בפארק העסקים יורופארק למכירה ● למרות מיקומו האטרקטיבי סובל יורופארק מתפוסה ממוצעת של פחות מ–70% עקב נטישת דיירי עוגן ● העסקה תניב למבני תעשיה רווח של כ–70 מיליון שקל

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי

בעקבות בית ההשקעות פסגות, גם מיטב דש מפטר עשרות עובדים: "מתאימים את ההוצאות למבנה ההכנסות"

מיטב דש, שמעסיק כיום כ-1,000 עובדים, צפוי להוציא בקרוב לפועל מהלך פיטורים של כמה עשרות מעובדיו ● בחודש שעבר הודיע פסגות כי יקצץ כ-7% מכוח האדם, המונה כ-800 עובדים

בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

סמוטריץ': "נסגור אחת ממסילות הרכבת בנתיבי איילון למשך שישה שבועות"

זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת ● עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" ● "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" ● כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא"

חיים גרון/  צילום: איל יצהר

בכיר לשעבר במשרד התקשורת בביקורת חריפה על מדיניות המשרד

סמנכ"ל הטכנולוגיות לשעבר חיים גרון בתגובה למדיניות המשרד בנושא הסיבים האופטיים: "קיים כשל אנושי מובנה בהנחה לפיה חבורת פקידים, בכירים ומוכשרים ככל שיהיו, יצליחו לחזות על סמך תחזיות ותרחישים תיאוריים את התנהגות השוק בתגובה למהלכי אסדרה שיינקטו על ידם"

אלדד פרשר / צילום: איל יצהר

בהשפעת ירידת המדד: רווחי מזרחי טפחות נשחקו ב-7%; המניה בשיא

הבנק מחלק דיבידנד של כ-170 מיליון שקל ● בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה קפצו רווחי הבנק ב-40% ל-1.4 מיליארד שקל, בשל השפעת החקירה בפרשת הלבנת ההון בתקופה המקבילה

אילן ישועה וינון מגל / צילומים: תמר מצפי ויונתן בלום

"אילן (ישועה) היה מדבר הרבה על הגברת. שכל הסיפור מגיע מהאזור שלה": תמלילי ינון מגל בתיק 4000 נחשפים

"גלובס" חושף את תמלילי עדותו של עורך אתר "וואלה" לשעבר, ינון מגל, במשטרה בתיק 4000 • מגל אישר שהופעלו עליו לחצים מבלפור, אבל טען שלחצים דומים הופעלו על ידי מושאי סיקור נוספים • "נלחמתי מאוד, לא חשבתי שמשרד המנכ”ל צריך להתערב בעבודת העריכה"

פרוייקט מחיר למשתכן בירושלים/ צילום:רפי קוץ

התפרסמה רשימת זוכי ההגרלה התשיעית ב"מחיר למשתכן"

משרד הבינוי והשיכון פרסם הבוקר את רשימת הזוכים בהגרלה האחרונה של מסלול "מחיר למשתכן" ● יותר מ-20 אלף משקי בית השתתפו בהגרלת מחיר למשתכן שפורסמה בספטמבר, מתוכם יש 3,316 זוכים

Pret a Manger / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

במקום שתסעו ללונדון: ענקית המזון המוכן Pret a Manger במגעים להגיע לישראל

Pret a Manger פועלת בפורמט שבו הלקוחות אוספים בעצמם מוצרי מזון מוכנים וניגשים לקופה רק לטובת תשלום ● ל"גלובס" נודע כי קבוצת קפה קפה, שנמצאת במגעים עם הרשת הבריטית, שואפת לפתוח עד 70 סניפים שלה בפריסה ארצית בשטח 100 מ"ר כל אחת

פרימור/  צילום: יחצ

"סימני עובש": ריקול למשקה תות-בננה של פרימור

חברת גניר, יצרנית פרימור, הודיעה על ריקול של משקה תות-בננה, המסומן בתאריכים אחרונים לשיווק בין 27.4.2020-26.4.2020