רגע לפני שלוחצים על לייק: קבלו את מבצעי הפייסבוק החמים ביותר

מתנות בשווי מאות שקלים ואפילו טיסות לחו"ל: "גלובס" ממפה את המבצעים החמים ביותר בפייסבוק - אך מזהיר מהחשיפה האישית הנדרשת כדי להשתתף בהם ולזכות

אין צרכן שלא שמח לקבל הנחה, ובעידן הפייסבוק קבלת ההטבות קלה מתמיד. המחיר לא בהכרח פשוט: לרוב נדרשת חשיפה מוחלטת של הפרטים האישיים ואף גיוס חברים רבים לטובת המאמץ. זה לא מתאים לכולם, אך לא חסרים "קונים".

ההטבות משתנות: לרוב מדובר בתחרויות שהמנצח בהן הוא מגייס מספר ה"לייקים" הגדול ביותר מחבריו ברשת - מה שמבטיח חשיפה גדולה במיוחד לפעילות; חברות אחרות מציעות הגרלות נושאות פרסים לחבריהן תמורת השתתפות פעילה, ובמקרים אחרים מוצעות באופן גורף הטבות מתחלפות לחברים שעוקבים אחר פעילות החברה באתר.

בכל מקרה נדרשת מידה רבה של דינמיות וחידושים מתחלפים, שיצודו כל פעם מחדש את תשומת-לבם של הצרכנים - ולא די בעמוד אינפורמטיבי המעדכן במבצעים הקיימים עבור כלל הצרכנים, ללא ערך מוסף לחברותם בעמוד הפייסבוק - כפי שעושות חברות גדולות רבות המבקשות לסמן "וי" על משבצת הרשת החברתית.

לא כל גולש יסכים לקחת חלק במידת החשיפה (והנדנוד לחבריו) שכרוכה בהשתתפות בתחרויות. תמיד יהיו מי שיעדיפו לקחת חלק רק בפעילויות סולידיות יותר, או לנצל הטבות וקופונים מתחלפים, ואף כאלה שישמרו מרחק מכל אלמנט מסחרי בפרופיל הפייסבוק שלהם.

לכן השאלה מי מציע את ההטבות ה"שוות" ביותר תלויה בקהל היעד: חופשה זוגית בחו"ל היא אולי פרס יקר ואטרקטיבי, אבל אם ניקח בחשבון את המאמץ והחשיפה הגבוהה שהוא דורש לרוב - ייתכן מאוד שהנחה גורפת וקבועה (דוגמת ארקיע) או השתתפות מינימלית שאינה דורשת גיוס חברים המוני (דוגמת קום איל פו או רונן חן), נחשבים מוצלחים הרבה יותר מנקודת מבטו של הצרכן.

3 מיליון צרכנים פוטנציאליים

חשיפה חינם ומפה לאוזן - זה הבסיס שעומד ביסוד הטרנד המתגבר של הטבות לחברים בפייסבוק. הפוטנציאל עצום: מעל ל-3 מיליון משתמשים ישראלים רשומים כיום בפייסבוק ומעבירים בממוצע 40 דקות באתר ביום. האם החברות ממנפות אותו?

"חלה תפנית של ממש ביחס לתקשורת עם לקוחות דרך פלטפורמות כמו פייסבוק", אומר אדם שוב, מנכ"ל סוכנות המדיה החברתית ריפרש. "עם זאת, עדיין יש פער בין המצב בישראל לבין המצב בחו"ל. יש ענפים בארץ שאי-נוכחותם ברשתות החברתיות צורמת, כשמקביליהם בחו"ל מנהלים פעילויות ענפות ומרתקות".

לדבריו, רוב המחקרים בעולם מוכיחים בפירוש כי לקוחות זוכרים לרעה מותג שלא פעיל כלל ברשתות החברתיות.

החברות, על כל פנים, מחפשות דרך טובה יותר להגביר את רמת החשיפה: "לחלק סתם פרסים זה לא הסטייל שלנו", אומרת שירי כצהנדל, מנהלת השיווק של מנגו בישראל, שהשיקה בימים אלה בפייסבוק תחרות סטיילינג אינטראקטיבית, המזכה את המנצחות בכרטיסי גיפט קארד ובטיסה למנגו העולמית. "אנחנו מבקשים לפתח מערכת יחסים הדדית עם הצרכן ולשתף אותו במשחק עם ערך מוסף. שייכנסו, שיכירו את הקולקציה, אחר-כך גם יוכלו להרוויח מתנה שיושבת עם ערכי המותג.

"רוב הקהל שלנו בוגר - לא מתאים לו כל משחק ברשת. זה צריך להיות אינטליגנטי מספיק, מבדל ושונה. כשלקוחה מרוצה - היא מרוצה עד הגג, ומספרת על זה לפחות ל-10 חברות. אם מישהי תתאכזב, איבדנו אותה לנצח".

"גלובס" מנסה למפות את ההטבות האטרקטיביות ביותר המוצעות נכון לעכשיו באמצעות פייסבוק, נכון להיום, ומה נדרש כדי לקבלן.

ספרים ופנאי

צומת ספרים

* מספר חברים:17 אלף.

* איך משתתפים: מצטרפים לקבוצה או משתתפים בתחרויות מזדמנות.

* מה מקבלים: השבוע, למשל, נפתחת מכירה בלעדית לחברי פייסבוק של מהדורה מוגבלת מסדרת ספרי הנוער "דמדומים", בכריכות לבנות מיוחדות, והם יוכלו לרכוש ב-49 שקל (במקום 69) כרכים מהסדרה.

רשת מתנות - ENTER

* מספר חברים: 3,200.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: קופוני הנחות מתחלפים ישירות למייל.

תיירות

ארקיע

* מספר חברים: מעל 5,000.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: הנחות לחברי הקבוצה בלבד - כרגע, לדוגמה: 50 דולר מתנה בהזמנת נופש או טיסה בחו"ל, ו-100 שקל מתנה בהזמנת נופש לאילת.

פתאל

* מספר חברים: מעל 19 אלף.

* איך משתתפים: מצטרפים לעמוד / משתתפים בתחרויות מזדמנות (כמו "ספר על חוויה" סביב נושא מסוים).

* מה מקבלים: באופן שוטף, חברי העמוד שמשתתפים בפעילויות שמתקיימות בו יכולים להרוויח חופשות מתנה. מבצע "צ'יק צ'ק אין" שהושק השבוע מציע בכל פעם חופשה של הרגע האחרון במחיר מיוחד לחברי העמוד בלבד (למשל: 20% הנחה על לילה במלון מסוים). בנוסף, כל חבר בעמוד יכול להוריד קופון של 200 שקל ליום-הולדת למימוש במלון.

אופנה

דווקא הרשתות הגדולות מדדות לעתים מאחור; מי שמצטרף לחגיגה הם פעמים רבות מעצבים המגבירים את פעילותם ברשת.

מנגו

* מספר חברים: קרוב ל-17 אלף.

* איך משתתפים: תחרות סטיילינג מקולקציית הרשת באמצעות אפליקציה ייחודית.

* מה מקבלים: טיסה עם חברה למנגו העולמית בברצלונה או זיכויים לרכישה ברשת.

טאג וומן

* מספר חברים: מעל 16 אלף.

* איך משתתפים: תחרות לעיצוב לוח אופנתי מעוצב שיזכה בכמות ה"לייקים" הגדולה ביותר.

* מה מקבלים: מדי שבוע זוכה משתתפת אחת בשוברי רכישה בסך 500 שקל.

דיסקרט

* מספר חברים: כ-2,000.

* איך משתתפים: הצטרפות לקבוצה.

* מה מקבלים: שובר הנחה על סך 50 שקל לקנייה ברשת.

טבע נאות

* מספר חברים: כ-5,500.

* איך משתתפים: הגולשות מתבקשות להשלים בצורה המוצלחת ביותר את סלוגן: "את הכי יפה כשאת...".

* מה מקבלים: מדי יום זוכה משתתפת אחת, על-פי בחירת החברה (ולא על-פי כמות ה"לייקים"), בזוג נעליים.

סיגל דקל

* מספר חברים: 38 אלף.

* איך משתתפים: מגייסים כמה יותר קבוצות של 3 חברות (כולל המשתתפת) - כולן חייבות לנדב "לייקים".

* מה מקבלים: מלתחה שלמה בעיצובה של דקל ל-3 החברות הזוכות בהגרלה.

רונן חן

* מספר חברים: כ-1,600.

* איך משתתפים: מפרסמים על הקיר כלל לחיים טובים ל"ספר הכללים של רונן".

* מה מקבלים: שתי גולשות נבחרות בשבוע יקבלו 500 שקל לקניות ברשת - לשם שינוי הטבה שאינה כרוכה בגיוס חברים נוספים.

קום איל פו

* מספר חברים: כ-800.

* איך משתתפים: חושפים במהירות האפשרית את כל הצמדים במשחק הזיכרון בעמוד.

* מה מקבלים: בגמר המשחק הראשון, ובכל פעם נוספת בה תשיג המשחקת תוצאה טובה יותר, היא תקבל זיכוי על סך 150 שקל למימוש בקנייה מקולקציית החורף. על כל מימוש של שובר זכייה תעביר החברה תרומה של 50 שקל לפרויקט "להיות נערה".

אבישג ארבל (מעצבת בגדי הריון)

* מספר חברים: מעל 200.

* איך משתתפים: מציגים את הסיפור המעניין ביותר על מה הרווחת בזכות ההיריון (סיבוב פיצריות מהבעל ב-3 בבוקר?...).

* מה מקבלים: מדי שבוע - פריט מתנה מהחנות.

קסטרו

* מספר חברים: מעל 130 אלף.

* איך משתתפים: תחרות "לייקים" - מודדים בגדים מהרשת, מצטלמים ומעלים לאתר (חתיכת חשיפה...).

* מה מקבלים: מי שירוויח יותר הקלקות של חברים יזכה בחופשה זוגית בברלין או בזיכויים בסכומים שונים לרכישה ברשת.

חשמל ואלקטרוניקה

באג

* מספר חברים: מעל 3,700.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: מכירות מוקדמות של מוצרים בהשקה ראשונית.

טושיבה

* מספר חברים: מעל 7,000.

* איך משתתפים: תחרות "מה שלא יהיה. באחריות": הגולשים מתבקשים לשלוח סיפור קצר על הלפ-טופ הראשון שלהם.

* מה מקבלים: טאבלט חדש ל-3 הסיפורים הטובים ביותר.

HP ישראל

* מספר חברים: כ-22 אלף.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: הנחות משתנות על מוצרים ספציפיים, לדוגמה מחשב 62G במחיר של 2,700 שקל, כולל עכבר ומשלוח חינם.

לייף סטייל / טיפוח

מדינה מילאנו ישראל

* מספר חברים: מעל 2,300.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: מבצע החודש כרגע - קני מוצר וקבלי 5 מוצרים לבחירתך ב-50%.

ללין

* מספר חברים: מעל 6,700.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: מוצר במתנה מסדרת מוצרי מניקור/פדיקור.

לוריאל פריז

* מספר חברים: מעל 13,600.

* איך משתתפים: הצטרפות באמצעות "לייק"/ השתתפות פעילה בתחרויות: בתחרות "ביג מאמא" האחרונה נדרשו חברות שהן אמהות להעלות תמונות שלהן לשיפוט הקהל.

* מה מקבלים: המנצחת במבצע - ערכת טיפוח 10,000 שקל. לחברות מן המניין מוצעים קופונים מתחלפים בלשונית הטבות מיוחדת, לרכישה בסופר-פארם.

מסעדות

אגאדיר

* מספר חברים: מעל 12,800.

* איך משתתפים: משימות נקודתיות: תחרויות חמשירים, חידונים ועוד.

* מה מקבלים: פרסים משתנים - כמו 50 כרטיסים זוגיים למשחק בין נבחרת ישראל לאיסלנד בבלומפילד, הטבות כמו מנות חינם וכדומה.

פיצה האט

* מספר חברים: כ-60 אלף.

* איך משתתפים: מצטרפים ב"לייק".

* מה מקבלים: הטבות מתחלפות, כמו פיצה משפחתית ב-40 שקל.

בלק בר N בורגר

* מספר חברים: כ-8,000.

* איך משתתפים: תחרות סיפורים בעקבות צפייה בסרטון באתר.

* מה מקבלים: במבצע הנוכחי - חבילת אירוח למשחק בליגת האלופות לסיפור הפופולרי ביותר. בשוטף - הטבות מתחלפות (תחרויות מתכונים, חידונים וכדומה).

ארומה

* מספר חברים: קרוב ל-28 אלף.

* איך משתתפים: עונים על חידות בעמוד הפייסבוק.

* מה מקבלים: קפה ומאפה חינם.

מוזס

* מספר חברים: קרוב ל-44 אלף.

* איך משתתפים: פעילויות מתחלפות - מחידונים קצרצרים לתחרויות "לייקים" גדולות.

* מה מקבלים: בתחרות האחרונה חולקו 20 פרסי ארוחות חינם לשבוע, 10 פרסי ארוחות לחצי שנה, 5 גולשים קיבלו ארוחות לשנה, ואחד קיבל טיסה לארה"ב מימון השהות למשך חודש. בשוטף - הטבות מתחלפות לחברים כמו קינוח או ארוחה חינם.

רכב

אוויס

* מספר חברים: 1,200.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: מציעה לחבריה עד סוף נובמבר רכב לסופ"ש ב-200 שקל, כולל מע"מ וביטוחים (מיום שישי ב-08:00 עד יום ראשון ב-08:00).

ליסקאר

* מספר חברים: כ-1,200.

* איך משתתפים: מצטרפים באמצעות "לייק".

* מה מקבלים: הטבות מתחלפות לחברים בפייסבוק. נכון להיום: רכישת רכב בתשלומים ללא ריבית GPS מתנה לחברי הקבוצה.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988