לומדים מטעויות: טוקיו תקצץ ב-50% את תקציב קמפיין האולימפיאדה

יפן רוצה להביא אליה את המשחקים האולימפיים ב-2020, אבל אחרי שהכישלון לעשות את זה ב-2016 עלה 150 מיליון דולר, הוחלט להפחית עלויות

מנהלי קמפיין אירוח המשחקים האולימפיים בטוקיו בשנת 2020 החליטו לא לחזור על טעויות העבר - ולבזבז פחות כסף על הקמפיין.

ביפן התעוררה ביקורת ציבורית גדולה על הקמפיין הכושל של טוקיו לאירוח האולימפיאדה ב-2016, שבו זכתה בסופו של דבר ריו זה ז'ניירו הברזילאית. עלות הקמפיין למשלם המסים היפני הגיעה ל-150 מיליון דולר. הפעם, התחייב מנכ"ל הקמפיין מסאטו מיזונו ל"רויטרס", התקציב יקוצץ ב-50%, לאיזור ה-75 מיליון דולר.

"למדנו הרבה על התנהלות כלכלית במהלך קמפיין 2016, כך שהפעם נצטרך להיות הרבה יותר חכמים", התבטא מיזונו. "כמו בחיים האמיתיים, אם יש לך כסף - אתה שואל את עצמך 'למה לא לאכול סטייק'. אבל יש לנו תקציב קטן יותר הפעם, אז נאכל נודלס. וזה בסדר".

טוקיו הפכה ב-1964 לעיר הראשונה באסיה שמארחת את המשחקים האולימפיים. לאחר מכן, נחתו המשחקים שוב ביפן (סאפורו 1972), בדרום קוריאה (סיאול 1988) ובסין (בייג'ין 2008).

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988