"צרכנות נבונה": פער גדול בין מחירי שופרסל לסניפי דיסקאונט

הקבוצה תציב מחר משמרות מחאה מול סניפים שכונתיים של שופרסל בפרדסיה, צורן ודרורים, לאחר שלדבריה כל הבטחות הרשת להורדת מחירים לא מומשו ■ שופרסל בתגובה: "ההשוואה חסרת כל בסיס ומנותקת מהמציאות"

התארגנות צרכנית חדשה נגד רשת שופרסל: קבוצת "צרכנות נבונה" הודיעה כי תציב מחר (ו') משמרות מחאה מול 3 סניפים שכונתיים של רשת שופרסל בפרדסיה, צורן ודרורים, לאחר שלדבריה, כל ההבטחות של שופרסל לעריכת סקר מחירים מטעמה והורדת המחירים בסניפים לא מומשו.‏

הקבוצה מפרסמת מזה כמה שבועות סקרים על מחירים באזור, מהם עולה פער דו-ספרתי בין המחירים ב-3 הסניפים הללו לסניפי דיסקאונט באזור, ובכללם לסניפי שופרסל דיל באותו אזור. ‏

כך למשל, בסקירת 23 מוצרים שנעשתה בתחילת ינואר 2013, נמצא פער ממוצע של 17.5% בין שופרסל שלי בצורן לשופרסל דיל בפולג, ואולם בחלק מהמוצרים הפער עמד על 25%-75%, ומיעוט מהמוצרים נמכרו במחיר נמוך יותר בצורן בהשוואה לפולג. ‏

כך למשל, מטליות לחות לניקוי כללי נמכרו בפולג ב-10 שקלים, לעומת מחיר של 17.14 שקל בצורן - פער של 71%. במרכך שיער הוואי נמצא פער של 46.7%, ואילו במשחת שיניים טום אנד ג'רי, חיתולי פמפרס, חומוס אבו-גוש, גבינה בולגרית, זיתים חרוזית ועוד, נמצא פער של 20%-25%. לעומת זאת, רביעיית "גמדים" נמכרה בצורן במחיר הנמוך ב-23% מהמחיר בפולג. ‏

חשוב לציין כי פערי מחירים בין סניפים שכונתיים לסניפי דיסקאונט קיימים בכל רשתות השיווק ולא רק בשופרסל, אך מובילי ההתארגנות, וביניהם איריס קרן-לוי, טוענים כי "מי שבאמת נפגע מהמחירים הגבוהים ונדרש לשלם יותר הינם דווקא העניים,‏‎ ‎אלה שאינם יכולים להרשות לעצמם רכב ולכן אינם יכולים לנסוע לסניף רחוק יותר. מדובר בעיקר בקשישים, באמהות חד-הוריות ובאופן כללי באוכלוסייה המוחלשת"‏‎.‎

לדבריה, "הנתונים מראים שהפער הוא 23% מעל חנויות הדיסקאונט‎ ‎בכל 50 המרכולים הנסקרים על-ידי הקבוצה. המגמה הזאת נמשכת כבר כ 4 חודשים, והיא תואמת בכל באזורים הנסקרים. החלטנו להסיר את הכפפות. נראה כי פעילות שטח היא הדרך היחידה לפעול, כשכל הניסיונות למשא-ומתן עם הרשת נכשלו". ‏

שופרסל: השוואה מנותקת מהמציאות

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל נמצאת בקשר מתמשך עם קבוצת 'צרכנות נבונה' מזה מספר חודשים ומקיימת שיח פתוח וכן עם קבוצה זו. ‏

"נחזור ונדגיש כי ההשוואה בין מחירי החנויות השכונתיות בתוך היישובים לבין מחירי רשתות דיסקאונט היא חסרת כל בסיס ומנותקת מהמציאות. ‏

"בפועל - מבנה ההוצאות ומחזורי המכירה של הסניפים הקטנים בתוך הערים והיישובים הנו כזה אשר לא מאפשר רמות מחירים נמוכות כמו סניפי הדיסקאונט הגדולים של הרשת, אשר מצויים במעטפות הערים ובאזורי תעשייה. ‏

"עם זאת, שופרסל הוזילה את מחיריהם של מאות מוצרים בפורמט השכונתי, מתוך מטרה להקל על התושבים ולצמצם את הפער בין חנויות הדיסקאונט לחנויות בתוך היישובים, וזאת למרות שיעורי הרווחיות הנמוכים של חנויות אלה. ‏

"נתוני הרווחיות של קבוצת החנויות העירוניות מפורסמות לציבור, וניתן לראות כי שיעורי הרווחיות בקבוצת חנויות אלה הנה נמוכה, ואין כל בסיס לטענות בדבר רווחיות מופלגת או מחירים לא מוצדקים. ‏

"מחירי סניפי שופרסל שלי, בהשוואה למחירי שאר הרשתות העירוניות, הנם מחירים אטרקטיביים והוגנים.‏ הנתונים והפרטים הוסברו לחברי קבוצת 'צרכנות נבונה', ואנו מצרים על החלטתם לפעול בדרך זו". ‏

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988