לא מוותרים על המלונות הצפים: הישראלים ממשיכים לצאת לקרוזים

גם הטביעה הקטלנית של אוניית הקרוזים "קוסטה קונקורדיה" לא בלמה גידול משמעותי במספר הישראלים היוצאים בכל שנה למסע במלונות הצפים של חברות השיט ■ כלולים בכרטיס: קזינו, הופעות חיות ונופים מדהימים

אוניית הקרוזים "קוסטה קונקורדיה" נשאה על סיפונה 4,300 נוסעים (מהם שבעה ישראלים) ואנשי צוות, כשעלתה על שרטון וטבעה מול חופי איטליה בינואר אשתקד. שישה נהרגו ועשרות נעדרו. סוכני נסיעות ישראלים, המשווקים קרוזים באוניות בינלאומיות, טוענים שהטביעה הקטלנית לא גרמה זעזוע לחברות השיט, וכי ישראלים ממשיכים לצאת לקרוזים. לטענתם, גם המוניטין הגרוע שיצא לענף השיט הישראלי בגלל אוניות מיושנות ומוזנחות ולחברות שיט ישראליות שפשטו את הרגל והותירו לקוחות זועמים - לא מרתיעים אף הם את הישראלים מלצאת לנופש במלונות צפים. על-פי הערכות, כ-40 אלף ישראלים יוצאים מדי שנה לשיט תענוגות (קרוז) באוניות השיט הבינלאומיות, שמלבד כל המתקנים והשירותים של בית מלון יבשתי, הן מציעות גם קזינו, חנויות (בגדים, תכשיטים ועוד), הופעות חיות וחדרי קריאה ומשחקיות לצעירים ולמבוגרים. על-פי נתוני חברת "סנורמה" - הנציגה בישראל של תאגיד הקרוזים רויאל קריביאן הנמצא בין היתר בבעלות משפחת עופר ונחשב לשני בגודלו בעולם אחרי תאגיד הקרוזים קרניבל של משפחת אריסון - בשנת 2012 חל גידול של 15% במספר הישראלים בים.

יהודה זפרני, מנכ"ל אופיר טורס, נציגת חברות קרוזים דוגמת קריסטל, טוען מאידך שהגידול אשתקד היה גבוה בהרבה, של 28% לעומת 2011. "הקרוזים מהווים היום תחליף לקלאבים של טורקיה, ומכאן הגידול", הוא אומר.

הדעה הרווחת היא שחובבי הז'אנר, בדגש על הפלגות היוקרה, הם לרוב זוגות מבוגרים המשוחררים ממגבלות של ילדים, מקום עבודה ותקציב. אולם בענף טוענים שהפלגות מושכות אליהן, בניגוד לסטיגמה, גם זוגות צעירים ומשפחות.

"קרוזים כבר אינם נחלתם של המבוגרים בלבד. על-פי הרישומים שבידינו, הגיל הממוצע ירד ל-35", אומר אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה. בכל מקרה, מחירי הקרוזים מהווים סנן לגיל - הקרוזים היוקרתיים יותר עולים אלפי עד עשרות אלפי שקלים לאדם (תלוי בסוג החדר, עם או בלי מרפסת) - לא כולל טיסות.

למכירי ומוקירי הז'אנר או לאלו שרוצים להתנסות בראשונה, לפניכם שלושה קרוזים יוקרתיים למבוגרים בפסח ביעדים אטרקטיביים, שלכולם תוכלו עדיין להזמין מקום.

שיט נהרות באפריקה

פולקלור מקומי ולינה בלודג'ים

שיט נהרות, בניגוד לקרוזים בים הפתוח, מתבצע בספינות קטנות ואינטימיות יותר מאחיותיהן הימיות, והן מצליחות משום כך לעגון בקרבה למרכזי ערים.

לדברי ישי מולד, מנהל השיווק של גורדון טורס, סוכנות נסיעות המתמחה בשיט נהרות, כ-800 ישראלים יוצאים בשנה מטעמם לשיט בנהרות פופולריים דוגמת הדנובה והריין, אך גם לנהרות אקזוטיים כמו יאנג צה שבסין. "קהל היעד שלנו הם זוגות בגילאי 50-90 ומחתך סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, שיכולים להרשות לעצמם שיט במחיר של אלפי עד עשרות אלפי שקלים".

אחד הטיולים היקרים, אם לא היקר שבהם, היוצא לפני פסח וגולש אל תוך החג, קרוי "שקיעות אפריקאיות". הטיול משלב שיט בנהר הזמבזי, הרביעי בגודלו ביבשת השחורה, בספינת הנהר Zambezi Queen של חברת השיט AmaWaterways, עם סיורי חוף מודרכים כמו ספארי בפארק הלאומי קרוגר (Kruger National Park) בדרום אפריקה ובפארק צ'ובה (Chobe) שבצפון-מזרח בוטסואנה סמוך לגבול עם נמיביה, וכן מופעי פולקלור מקומיים ולינה בלודג'ים (בתי מלון מקומיים) בלב שמורות טבע.

המסלול, המתחיל בקייפטאון ומשלב גם סיורי חוף, עובר גם בפארק הלאומי הר השולחן הסמוך לקייפטאון, בשמורות טבע דוגמת כף התקווה הגדולה ומסתיים במפלי ויקטוריה - אחד מפלאי הטבע המרשימים.

מתי: 16 ימים. יציאה ב-11 במארס, חזרה ב-27 במארס

מחיר: החל מ-10,995 דולר ועד 11,793 דולר לאדם בסוויטה היקרה ביותר, לא כולל טיסות, כולל סיורי חוף

חברה משווקת: גורדון טורס

שיט נהרות באפריקה / צילום: יחצ
 שיט נהרות באפריקה / צילום: יחצ

קרוז בקריביים

נהרות, שבטים וחולות

הקריביים הפכו מזמן ליעד המזוהה עם קרוזים. אחד מאלה היוצאים לאזור בערב פסח הוא באניית Seabourn Sojourn של חברת השיט Seabourn, המשתייכת לתאגיד הקרוזים הגדול בעולם קרניבל שבבעלות משפחת אריסון.

באיסתא, המשווקת חבילות שיט באונייה, מציינים כי מדובר באניית פאר המתאימה לבני 50 פלוס שהפרוטה מצויה בכיסם: מעל ל-6,000 דולר לאדם ועד ל-13 אלף דולר לאדם בסוויטה עם מרפסת.

המסלול הספציפי שבו מדובר, היוצא בערב חג פסח ונמשך 15 יום, מתחיל במנאוס שבברזיל ומסתיים בפורט לאודרדייל, פלורידה. בין לבין, האונייה השוהה ארבעה ימים בלב ים, עוגנת במקומות אקזוטיים באזור האמזונס דוגמת סנטרם, שם ניתן לצפות בתופעת הטבע שהפכה לאטרקציה תיירותית המכונה "מפגש מים" בין שני הנהרות - ריו נגרו שצבעו כמעט שחור והאמזון שצבעו כחול.

השניים נפגשים, אך לא מתערבבים, וזורמים האחד לצד השני בשל דרגת צפיפות המים השונה. כמו-כן, מגיעים לקורואה אונה למפגש עם שבטים באמזונס דוגמת בני שבט הקבוקלוס. בהמשך עוגנים ב"אי השדים" בגיאנה הצרפתית שבחוף הקריבי של דרום אמריקה. תחנה נוספת היא ברידג'טאון, בירת האי ברבדוס - מושבה בריטית לשעבר ששמרה על המורשת ומושכת אליה רבבות תיירים בשנה גם בשל חופיה עם החולות הלבנים.

מתי: 15 ימים. יציאה ב-25 במארס וחזרה ב-9 באפריל

מחיר: החל מ-6,600 דולר ועד 13 אלף דולר לאדם לסוויטה עם מרפסת, לא כולל טיסות וסיורי חוף

חברה משווקת: איסתא ומד קרוזס

קרוז בקריביים / צילום: יחצ
 קרוז בקריביים / צילום: יחצ

שיט במזרח הרחוק

על ציר תאילנד-הונג קונג

דרך מעניינת לתור את המזרח הרחוק היא באונייה מאובזרת הצועקת פאר מכל פינה - silver shadow של חברת השייט האיטלקית silver sea, הנחשבת, לטענת חברת סנורמה, נציגתה בישראל, לאוניית סוויטות יוקרתית המושכת אליה זוגות מבוגרים (מעל גיל 50) עם כסף.

ואכן, תמורת 22 אלף דולר לזוג, לא כולל טיסות וסיורי חוף (60-330 דולר לאדם לסיור ו-480 דולר לאדם לסיור פרטי ברכב לארבע אנשים), תוכלו להפליג באונייה בערב פסח מבנגקוק שבתאילנד ולסיים כעבור 8 ימים בהונג קונג - סין.

מלבד יומיים שלמים בלב ים, האנייה עוגנת ליומיים בתאילנד, ארבעה ימים בווייטנאם ויום אחד בסין. בכל אחת מהתחנות מוצעים סיורי חוף שלא תמיד מתאימים לאנשים עצמאים ברוחם.

למי שבכל זאת בוחר בדרך של הסיור המאורגן, מוצעים ביקורים באטרקציות ובאתרים תיירותיים בולטים. כך או כך, בבנגקוק מומלץ לבקר בארמון המלכותי (Grand Palace), בשווקים של צ'יינה טאון ובמוזיאון הלאומי הנחשב לאחד הגדולים בדרום מזרח אסיה. בווייטנאם, עיר הנמל הו-צ'י-מין (סייגון) נחשבת לגדולה ולמודרנית במדינה ומציעה שווקים טובים. בהונג קונג, התחנה האחרונה בשיט, מוצעות מגוון אטרקציות המתאימות לכל תייר, החל ממקדשים עתיקים ומוזיאונים ועד קניונים ענקיים וגנים יפהפיים.

מתי: 8 ימים. יציאה ב-25 במארס וחזרה ב-2 באפריל

מחיר: החל מ-8,000 דולר ועד 11,128 דולר, לא כולל טיסות וסיורי חוף

חברה משווקת: סנורמה

שיט במזרח הרחוק / צילום: יחצ
 שיט במזרח הרחוק / צילום: יחצ

צרו איתנו קשר *5988