ניו-יורק: איסור על מכירת משקאות ממותקים בכוסות גדולות

האיסור צפוי לחול על מכירת כוסות משקה גדולות בכל האזורים הנתונים לפיקוח של העירייה ■ רשתות המזון המהיר בניו-יורק נערכות בהתאם

האיסור שייכנס לתוקף מחר (ג') למכירת משקאות ממותקים בכוסות גדולות בעיר ניו-יורק הכניס חלק מרשתות המזון בעיר ללחץ. האיסור הוא חלק מתוכנית שאפתנית של ראש העיר, מייקל בלומברג, להיאבק בהשמנת היתר בקרב האוכלוסייה.

על-פי התקנה החדשה, יחול איסור על מכירת משקאות שבהם יש יותר מ-25 קלוריות ב-236 מ"ל, בכל האזורים הנמצאים בפיקוח מחלקת הבריאות של העירייה. גם רשתות המזון המהיר נמצאות תחת הרדאר, והן יידרשו לתת ללקוחות כוסות חד-פעמיות בגודל של 450 מ"ל לכל היותר.

רשתות המזון המהיר לא חיכו לכניסת התקנה לתוקף, ובימים האחרונים הן כבר החלו בפעילות מחאה. רשת דנקן דונטס החלה לפרסם כרוזים ופליירים ללקוחות, בהם היא יידעה אותם על התקנה החדשה, ואמרה כי הם יצטרכו להוסיף בעצמם את הסוכר למשקאות שלהם. במסגרת המהלך הרשת אף הורידה מהתפריט את הגרסה הגדולה של משקאות השוקו ודאנקן צ'ינו.

מחכים להכרעת בית המשפט

גם רשת מקדונלד'ס הודיעה כי היא תיאלץ לבקש מלקוחותיה להוסיף בעצמם את הסוכר למשקאות הקפה הגדולים.

משווקים אחרים טענו כי הם אינם בטוחים לגבי יישום התקנות, וכי בשלב זה הם ממתינים להוראות מדויקות יותר. ייתכן שהם גם ממתינים לבשורה מבית המשפט, שצפוי להכריע לגבי יישום התקנה לאחר שאגודת חברות המשקאות, אגודת המסעדות ומנהלי מתחמי בילויים הגישו בקשה מבית המשפט לבחון את התקפות שלה.

רשת סטארבקס, למשל, דיווחה כי היא אינה עורכת שינויים בתפריט, וכי היא ממתינה להכרעת בית המשפט. דוברת החברה מסרה כי "יש עדיין הרבה שאלות פתוחות, ובכל מקרה אנחנו מאמינים כי מרבית המשקאות שלנו יעמדו בתקנות".

צרו איתנו קשר *5988