המשבר בתיירות הנכנסת מחריף: ירידה של 18% בלינות תיירים

זאת בפבברואר השנה לעומת פברואר 2012 ■ מנכ"ל התאחדות המלונות: "ישראל חייבת לצאת לקמפיין שיווקי נרחב בחו"ל לטובת החזרת ביקושי התיירות"

המשבר בתיירות הנכנסת מחריף: על-פי נתוני התאחדות המלונות, בחודש פברואר השנה חלה ירידה של 18% בלינות תיירים - 579 אלף - לעומת פברואר 2012. זאת לעומת עלייה של 9% במספר הלינות של הישראלים, שהסתכמו ב-711 אלף. בסך-הכול, בחודש החולף נרשמו 1.3 מיליון לינות בבתי-מלון - ירידה של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ירידות חדות של לינות תיירים נרשמו בכל חלקי הארץ: בנצרת נרשמה הירידה הגדולה ביותר: 23% ו-14 אלף לינות; במערב ירושלים ובהרצליה נרשמה ירידה של 20% ו-164 אלף ו-7,000 לינות בהתאמה; בתל-אביב ירידה של 19% ו-123 אלף לינות; באילת, טבריה, נתניה והגליל נרשמה ירידה של 21% ו-60 אלף, 58 אלף, 18 אלף ו-6,000 לינות בהתאמה; בים המלח ירידה של 11% ו-24 אלף לינות; ואילו בחיפה נרשמה הירידה הנמוכה ביותר: 5% ו-16 אלף לינות.

עוד עולה מהנתונים כי תפוסת החדרים הארצית הממוצעת בבתי-המלון עמדה בפברואר השנה על 55%, ירידה של 4% לעומת פברואר 2012. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: 73%.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, "ישראל חווה משבר בתיירות הנכנסת מאז מבצע 'עמוד ענן', והתחזיות שלנו הן שהמשבר יתארך ל-2014".

עוד לדבריו, "זמן יקר התבזבז מאז תום המבצע ועד היום, במהלכו משותק מערך השיווק של מדינת ישראל כיעד תיירותי, הפוך מהמתבקש בתקופות משבר. הסיבות לכך הן פוליטיות. הבחירות, העיכוב בהרכבת הממשלה והיעדר תקציב מדינה".

לדברי צוראל, כעת, משנתמנתה ממשלה חדשה, ושר תיירות חדש, עוזי לנדאו, נכנס לתפקידו, "ישראל חייבת לצאת לקמפיין שיווקי נרחב בחו"ל לטובת החזרת ביקושי התיירות. למשרד התיירות יש הכלים לעשות כן. התוכניות ממתינות על שולחנו של לנדאו, שניסיונו במערכת הפוליטית והממשלתית יוכל לסייע לו כעת, יחד עם תמיכת תעשיית המלונאות והתיירות, המתייצבת מאחוריו במאמץ לעצור את המשבר הזה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988