המאיירת ענבל הופמן מציגה תערוכת אמנות מפתיעה

"מיטת זרע" היא תערוכת אמנות מפתיעה של המאיירת והמעצבת ענבל הופמן, אשר מגדירה מחדש יצירה "רב-תחומית"

ענבל הופמן מגדירה מחדש את המונח רב-תחומיות. המאיירת המוכשרת שסיימה את לימודיה בבצלאל בשנת 2000, ומיד הציגה מיצב פיסולי במוזיאון ישראל, והטביעה חותם באיוריה בעיתונים ומגזינים, פנתה לפני מספר שנים לעסוק באופנה והקימה את המותג "דיקי דירט", והנה היא פותחת ב-17 באוקטובר תערוכת ביכורים בגלריה לאמנות 8P.

הופמן: "מצאתי קול קורא להצטרפות לגלריה השיתופית P8. עד אז לא ידעתי בכלל מה זו גלריה שיתופית ובמה היא שונה מגלריה מסחרית".

- אז למה זה משך אותך?

"אני חושבת שזה מושך כל מעצב. תמיד ניסיתי ליישם את העשייה שלי על כלי קיבול שונים. זה מה שהנחה את המעבר הראשון שעשיתי, מאיור לעיתונות לאיור על בגדים. ואחר כך פיתחתי גזרות משלי והמעבר לתלת-ממד הושלם. עד כדי כך שאני גם מלמדת במחלקת האופנה בשנקר כבר חמש שנים.

"אחרי זה היה גם שלב צנוע, של כמעט שלוש שנים, שבו עסקתי בעיצוב מוצר והוצאתי כמה פרויקטים עם 'מונקי ביזנס'. - ביניהם קיט כלי העבודה TV Tools ו-Desktop Pirates - לשמירת תזכורות על המקלדת. הוצאתי באופן עצמאי קו מוצרים מודפסים 'פרינט פארטי'.

"אבל כל דבר כזה דורש השקעת זמן. בשלב מסוים רציתי לחזור לסטודיו. הפנייה לעיסוק באמנות הייתה חזרה לעשייה נטו".

- ומה בשאלה הפרוזאית של פרנסה?

"מחליטים לשים את העניין בצד לכמה שנים ולא לדאוג בגינו", היא מודה.

בתערוכה ניכרים, גם אם באופן קלוש, עקבות של האיורים של הופמן, על דמויות הבובות העגולות, שהיו מסימני ההיכר שלה לפני יותר מעשור. למרות שם התערוכה, "מיטת זרע", העוסק בנביטה ובהתעוררות חיים, דווקא הדמויות הבובתיות בעבודות הפיסול נראות מורבידיות וקודרות, בשחור לבן.

"יש מוטיב חזק מאוד של מים וצמחייה בתערוכה, לדעתי גם בעבודות היותר קשות. היו קווי עבודה מקבילים ושונים, בעידודה של האוצרת נעמי אביב, שאמרה לי מלכתחילה 'תערוכת יחיד זה את - לא תערוכת נושא. תביאי את מה שיש בך'".

והופמן נרתמה לתהליך מעמיק של שמונה חודשי אינקובציה, במובן המילולי לגמרי: היא הנביטה זרעים על מיטת זרע באינקובטור, בתנאי לחות ותאורה מבוקרים. "צילמתי את הזרעים נובטים ושולחים שורשים שמגששים בחלל - זו מבחינתי הייתה עבודת רישום שאני לא רושמת. אני עוקבת אחרי הרישום ומתעדת - זה שחרור מהמצב שלי כ'מייקר', לתת למישהו אחר לנהוג ביצירה שלי".

הופמן מצטרפת לתנועה מאסיבית של יוצרים העוסקים בטבע. "אני חושבת שהתנועה של חזרה לגן או ל'חקלאות חלון' כפי שאני קוראת לה בקטנה, מבטאת הלך רוח וצורך אקוטי בחברה האנושית, שאמנים מיטיבים לבטא באמנותם. אנשים מרגישים שהעולם לא בשליטתם, הכול רץ קדימה בכאוס, ורוצים לחזור לדברים שורשיים וטבעיים שנחוצים לנו".

"מיטת זרע", ענבל הופמן בגלריה P8. יהודה הלוי 79 ת"א

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988