גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לראשונה בישראל: מערכת לניטור פרסומות וידיאו באתרים

המערכת של יפעת בקרת פרסום מספקת מידע על מי מהגולשים דילג על פרסומות ביו-טיוב, וכן יכולות לפלח נתונים לפי פרזנטורים, הוצאות פרסום וקבוצות אחזקה

נתי יעקובי / צילום: תמר מצפי
נתי יעקובי / צילום: תמר מצפי

יו-טיוב הוא לא רק אתר הווידיאו המוביל בישראל, אלא הוא מהווה ערוץ פרסום כמעט נפרד לחלוטין ממה שמציעה כיום הטלוויזיה. 73% מהפרסומות בו הן ייחודיות וכלל לא מופיעות בטלוויזיה. אלה כוללות, בין היתר, פרסומות לעסקים קטנים ובינוניים, שאין בידם התקציב כדי לפרסם על המרקע הקטן בסלון - כך עולה מניתוח מיוחד שנעשה במהלך חודש יוני על-ידי חברת יפעת בקרת פרסום, לרגל השקת מערכת בקרת הפרסום החדשה של החברה, בניהולו של נתי יעקובי.

המערכת החדשה, שנמצאת בבדיקות פנימיות מאז תחילת השנה, כוללת כעת גם ניטור וניתוח של פרסומות הווידיאו באתרים מובילים ופופולריים בישראל, בהם יו-טיוב, וואלה, ynet, מאקו, רשת, נענע10, ספורט5, One ואתר flix.

ניטור הצפייה בווידיאו מבוסס על תוסף לדפדפן שאותו הוריד למחשב הנייח מדגם מייצג של 600 גולשים, שצפוי להתרחב עד סוף השנה לאלף גולשים. באמצעות התוסף, ובהסכמת הגולשים, ניתן לקבל נתונים מקיפים על הפרסומות, הסרטונים וכתבות הווידיאו שבהם הם צופים, נתונים דמוגרפיים ועוד.

"ראינו חשיבות גדולה לנטר את המדיה הדיגיטלית דרך העיניים של הצופים", מסביר יעקובי. "עד היום המדיות הלא דיגיטליות היו חד-ממדיות, וכולם ראו את אותן הפרסומת בטלוויזיה או בעיתון. בדיגיטל כל אחד רואה פרסומת שונה, ולכן היה לנו חשוב להיות חשופים לכל סוגי הפרסומות באינטרנט באמצעות פאנל גולשים".

בין היתר מספקת מערכת הווידיאו מידע על מי דילג על פרסומות ביו-טיוב (65%-70% מהישראלים מדלגים), מי לחץ על הפרסומת באתרים השונים ואפילו ניתן לראות באיזה תוכן וידיאו הופיעה פרסומת הפרה-רול (שמופיעה לפני סרטון התוכן שבו רצה הגולש לצפות).

מלבד הווידיאו, מערכת בקרת הפרסום החדשה כוללת גם יכולת לקטלג ולמיין פרסומות לפי פרזנטורים והוצאות פרסום, לפי קבוצות אחזקה וכן לפי פילוח מעמיק יותר של תתי-ענף משניים, כמו למשל בקטגוריית בשמים לגבר או לאישה.

נתוני הווידיאו במערכת בקרת הפרסום גם מצביעים על כך שכמות הפרסומות השונות ביו-טיוב ביום עומדת על 126, הרבה יותר מאשר באתרים הישראליים המובילים - וואלה ו-ynet - שיש להן 41 פרסומות ו-32 פרסומות, בהתאמה.

עוד עולה מהנתונים כי פרסומת ממוצעת באינטרנט נמשכת דקה וחצי לעומת 16 שניות בטלוויזיה, כשיו-טיוב אחראי לפער הגדול כאשר הפרסומות המשודרות בו ארוכות יותר. בנטרולו, מדובר על 26 שניות באינטרנט.

"נתוני הווידיאו נותנים למפרסמים אפשרות לוודא את אפקטיביות הפרסום ואת הפריסה שלו, ואם הוא אכן מגיע ליעד שכיוון אליו. עד היום זו הייתה בעיה, כי חלק מהאתרים כלל לא מודעים לאיזה וידיאו מופיע אצלם באתר", מוסיף יעקובי.

יש לציין כי המספרים שמספקת יפעת כוללים רק גלישה ממחשבים נייחים, לאור ההסתמכות על פאנל גולשים שהתקין תוסף לדפדפן, אך יעקובי מסביר כי תוך מספר חודשים יהיה פתרון גם לגלישה מהמובייל.

קמפיין

עוד כתבות

מתחם בית הפסנתר של קבוצת ניצן גרופ / הדמיה: Evolve Media

אלקטרה בנייה נבחרה לבנות את פרוייקט "בית הפסנתר" בתל אביב

החברה תבנה עבור קבוצת ניצן גרופ את פרויקט "בית הפסנתר" בפינת הרחובות אלנבי ואחד העם בתל אביב בהשקעה כוללת של כ-120 מיליון שקל

צוללת צבאית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הוועדה שלא קמה התחקיר שלא נעשה, הלקחים שלא הופקו: במערכת הביטחון לא למדו מפרשת הצוללות

ועדה שמונתה לקביעת כללים בנושאי רכש לא פעלה, ובכירים במערכת הביטחון טוענים כי לא הופקו לקחים ● משרד הביטחון: הוטלו מגבלות על עבודה מול מתווכים

ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק

אפקט בואינג: ריאנאייר תסגור את הקו לנירנברג בחודש מרץ הקרוב

חברת הלואו קוסט מנמקת את המהלך בעיכוב בקבלת מטוסי הבואינג 737 מקס 10 ● המשמעות – ביטול הקו הישיר מת"א לנירנברג שבגרמניה הפועל כיום בתדירות של שתי טיסות שבועיות

מדף של מוצרי תנובה/  צלם:תמר מצפי

חגיגת קניות בנובמבר? לא לשוק המזון: קיטון של מעל 100 מיליון ש' במכירות

אף שרשתות המזון הצטרפו למבצעים של חודש נובמבר, ענף מוצרי הצריכה רשם ירידה של 2.7% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה

אודי אדירי/ צילום: דוד פרץ

ישראל מתנגדת לפיתוח מאגר הגז אפרודיטה בקפריסין

המהלך הישראלי מסכל למעשה את האפשרות שהמאגר יפותח ללא הסכם בין המדינות, כך לפחות טוענים בשותפות 'ישי' המחזיקה בזכויות על החלק הישראלי של המאגר

נתניהו וריבלין / צילומים: איל יצהר ורויטרס

המתווה שלא היה: איך הפיל הליכוד על ריבלין הצעה לרוטציה

במערכת הפוליטית שוב עולות הקריאות לכבד את "מתווה הנשיא", וחוזרת המנטרה: שנה-שנתיים-שנה • אלא שריבלין מעולם לא הזכיר רוטציה ולא הציע שנתניהו ישוב לשנת הכהונה הרביעית • כיצד נולד הספין, איך הוא התגלגל, ואיך נראית רוטציה אמיתית? ● המשרוקית של גלובס

עם הפנים ל–2030 / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

עם הפנים ל-2030: מה יאפיין את המגמות בשוק הדיור בשנים הקרובות

אחרי שנה בלי ממשלה קבועה, הביקוש לדירות המשיך לעלות, וההיצע לא גדל מספיק ● הריבית הנמוכה מתדלקת עוד ועוד את הביקושים, ונראה שרק ב-2021 יוצגו תוכניות חדשות שיוכלו להשפיע על שוק הדיור

מוטי אלמליח מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: ורדי כהנא

טלרד: צמצום פעילות התקשורת בארה"ב גבה מחיקת ענק בדוחות

גם ברבעון השלישי הפסדי החברה ממשיכים להיערם, ואחד הגורמים הבולטים שהעיבו על התוצאות היו ירידות ערך בהיקף כ-9 מיליון דולר, שנרשמו בגין שירותי תקשורת אלחוטית בפס רחב (BWA) שהיא מספקת בארה"ב

ראובן הריסון (מימין) ורובי כיטוב, מייסדי חברת תופין (Tufin), בבורסת ניו יורק / צילום: יח"צ

הגדילו את המימוש: קרנות ההשקעה המחזיקות בתופין הישראלית מכרו מניות ביותר מ-70 מיליון דולר

שתי הקרנות עשויות להגדיל את היקף המכירה אם חתמי ההנפקה יבחרו לרכוש מהן עוד מניות ● במקרה שמרקר תממש את אופציית החתמים, היא תרד להחזקה של 12.3% מהחברה, וקטליסט תהפוך לבעלת המניות הגדולה בתופין

חממה לגידול קנאביס/ צילום: shutterstock א.ס.פ.קריאייטיב

בג"ץ הקפיא את רפורמת הקנאביס הרפואי, איך יושפע השוק?

בסוף השבוע הקפיא בג"ץ חלקית את האסדרה החדשה בקנאביס וקיבע את המחיר למטופלים שקיבלו את הרישיון לפני הרפורמה, עד חודש מרץ • מה יקרה עכשיו ומה יכול משרד הבריאות לעשות כדי להפחית את המחירים בלי לגרור את המגדלים להפסדים • "גלובס" עושה סדר

נפגעי הקורקינטים - סופ"ש 6-7 בדצמבר

הסופש באיכילוב: 16 נפגעי תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

דונלד טראמפ ובוריס ג'ונסון בפסגת G& / צילום: ארין שאף, רויטרס

חמישה דברים שאתם חייבים להתייחס אליהם לפני ששבוע המסחר מתחיל

תאריך הטלת המכסים של ארה"ב על סין מתקרב בצעדי ענק ● הפד צפוי להכריז על גובה הריבית בעוד הציפיות להפחתתה מתרחקות ● הבריטים שוב ילכו לקלפיות ● והאם בנק ישראל ימשיך להתערב בשוק המט"ח? ● התחזית השבועית של "גלובס"

רונן ניר, שותף בויולה ונצ'רס / צילום:

"למה קמים פחות סטארט-אפים? כי אנחנו לא יודעים איך ייראה עידן המכונות"

רונן ניר, שותף בקרן ההון סיכון ויולה ונצ'רס, מסביר בראיון ל"גלובס" כיצד הולך ומשתנה מודל האקזיט המוכר, למה ענקיות הטכנולוגיה דורשות מהמשקיעים לחשב מסלול מחדש, ומה קורה מאחורי הקלעים של הסטארט-אפים: "לכל משקיע יש ברגע נתון שתי חברות במשבר"

משה ברקת/ צילום: רפי קוץ

הדרך לכישלון רצופה בכוונות טובות של הממונה על שוק ההון ברקת

בעולם שבו יש מחסור עצום באנליזה איכותית בכל צמתי ההשקעות בגופים המוסדיים, נכון יותר לעודד את המוסדיים להשקיע במחקר תומך השקעה שישפר את קבלת החלטות ההשקעה - ולא לייצר מחלקה ביורוקרטית שכל תפקידה הוא כסת"ח ● פרשנות

משה ברקת/ צילום: רפי קוץ

ברקת נגד חברת הייעוץ: "יש ריכוז כוח גדול מאוד אצל אנטרופי; איכות ההחלטות באסיפות הכלליות טעונה שיפור"

רשות שוק ההון פרסמה טיוטת דוח ביקורת חריף על תחום הייעוץ למוסדיים בהצבעות באסיפות כלליות ● על מהלך רגולטורי שמובילה הרשות ביחס לחברות הייעוץ נמתחת ביקורת מצד רשות ני"ע והמשנה ליועמ"ש ● גל סטאל, יו"ר אנטרופי: "הדוח נערך בלי שנעשתה כל פנייה אלינו. נראה כי מדובר בדוח רצוף שגיאות, הכולל פרשנות שגויה למציאות"

מריו קופל פרופיל / צילום: אילן בשור

ארזים זכתה במכרז רמ"י לבניית 199 דירות באור יהודה

החברה, שבשליטת האחים גילי ויואל עזריה, תבנה את הפרויקט שחלקו (60%) מחיר למשתכן וחלקו דירות שישווקו בשוק החופשי ● התמורה הכוללת עבור הקרקע והוצאות פיתוח נאמדת בכ-97 מיליון שקל

אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי

ביג מגדילה את ההימור על אפי נכסים: רכשה מניות נוספות של חברת הנדל"ן המניב ביותר מ-400 מיליון שקל

בעקבות ההשקעה, שבוצעה במסגרת הנפקת מניות, הגדילה ביג את שיעור החזקתה באפי נכסים, המתנהלת ללא גרעין שליטה, ל-20% בהשקעה כוללת של 725 מיליון שקל ● מגה אור, המחזיקה ב-13% ממניות אפי נכסים, שמרה על חלקה בהשקעה של 83 מיליון שקל

דקטלון תל אביב / צילום: יחצ

ענקית הספורט הצרפתית דקטלון מקימה מרכז לוגיסטי בישראל

בין המועמדות להקמת המרכז: החברה לפיתוח קיסריה • דקטלון חתמה חוזים לפתיחת שלוש חנויות נוספות בארץ

תמר יסעור וצבי זיו  / צילום: תמר מצפי

תמר יסעור מונתה ליו"רית מעגל ידידי בת שבע

וגם: משה ברקת מחפש אקטוארים בצפון אמריקה

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

תנובה מסמנת מנועי צמיחה חדשים: בוחנת כניסה לתחום האוכל המוכן

חברת המזון הגדולה בישראל בוחנת הקמת מערך ייצור למזון מוכן בוואקום המיועד לשוק המקצועי ● גובה ההשקעה בקווי הייצור מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וצפויה להביא לחברה תוספת מכירות של 150 מיליון שקל בשנה