הרכבת הקלה | לפני כולם

עשרות מהנדסים מהקו האדום בנת"ע ילכו הביתה

זאת בעקבות ההתקשרות עם חברת הייעוץ PB ■ ההנהלה: ההחלטה על שינויים ארגוניים לא קשורה להסכמים עם חברות אחרות

הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר

חברת נת"ע הממשלתית, המנהלת את מיזם הרכבת הקלה בת"א, עומדת בימים הקרובים לפטר חלק ניכר מעובדי הקו האדום, כחלק מהליך התייעלות, ולהתקשר במקום זאת עם חברת הייעוץ החיצונית הבינלאומית Parsons Brinckerhoff. לפי הערכות, עשרות ממהנדסי הקו האדום של נת"ע יפוטרו. בנוסף, על פי הערכות, עומדת חברת PB להעסיק את חברת אלדד ספיבק כקבלן יחיד בניהול, תיאום ופיקוח של פרויקטים של נת"ע.

נת"ע תתקשר עם חברת PB ללא מכרז והעסקה, שנאמדת בכ-700 מיליון שקל, צפויה להיחתם כבר בימים הקרובים. במסגרת ההסכם תנהל חברת PB את פרויקט הרכבת לתקופה של כ-10 שנים. כך, במקום המהנדסים והיועצים הפנימיים שקיימים היום בחברה, מתכוונת PB, אשר מעניקה שירותים מקצועיים בתחום התשתיות, להעניק את כל שירותי הייעוץ והניהול הדרושים לנת"ע. לפי הערכות, צפויה חברת PB להעסיק כקבלן משנה יחיד את חברת אלדד ספיבק, גם כן ללא מכרז, וזאת במקום ההתקשרות על מספר רב של קבלנים היום.

הקו האדום, שהינו הקו הראשון עליו שוקדת נת"ע, אורכו 24 ק"מ שמתחילים בבת ים ומסתיימים בפתח תקווה, מתוכם 11 ק"מ במנהרה שתיחפר מתחת לקרקע.

מנת"ע נמסר בתגובה כי הנהלת החברה "החליטה עם כניסתה לתפקידה על שינויים ארגוניים בחברה וזאת בלי כל קשר לחתימת חוזה עם חברה זו או אחרת. שינויים אלה כוללים, בין השאר, את המעבר הצפוי למשרדים צנועים, המתאימים לדרכה החדשה של החברה. בנוסף, כוללים שינויים אלה צמצום מספר המועסקים בחברה וניוד עובדים אחרים בתוך החברה. זאת, במטרה לאפשר תהליכי עבודה המקובלים בארץ ובעולם בחברות דומות. שינויים אלה ואחרים הם אשר יאפשרו לממש את המטרה לשמה הוקמה החברה - פיתוח מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988