הישראלים רוכשים יותר טלוויזיות 70 אינץ' ומעלה

מחסני חשמל: בשנה האחרונה מכרנו 95 מסכים בגודל 70 אינץ' ומעלה, לעומת 19 מסכים בלבד ב-2013 ■ מחירי המסכים הגדולים מתחילים ב-20 אלף שקל ויכולים להגיע גם ל-190 אלף שקל

סמסונג טלוויזיה/ צילום: יחצ
סמסונג טלוויזיה/ צילום: יחצ

הישראלים אוהבים טלוויזיות גדולות, אבל אם עד לפני שנה מסכי טלוויזיה בגודל 50 אינץ' היו הפופולריים ביותר, מתברר כי קצב גידול המכירות של מסכים שגודלם יותר מ-70 אינץ' משמעותי מאוד.

ברשת מחסני חשמל מדווחים כי במהלך 2014 נרשם גידול של 500% בהיקפי המכירות של מסכי טלוויזיה בגודל 70 אינץ' ומעלה. בשנה האחרונה נמכרו ברשת 95 מסכים בגודל 70 אינץ' ומעלה, לעומת 19 מסכים בלבד שנמכרו במהלך 2013.

המסכים הנמכרים ביותר במחסני חשמל הם H6400 בגודל 75 אינץ' של סמסונג, שמחירו ברשת כיום הוא 20 אלף שקל, ומסך HU9000 בגודל 78 אינץ במחיר 43 אלף שקל, גם הוא של סמסונג. דגם פופולרי אחר הוא LB659 בגודל 70 אינץ' של LG, שמחירו ברשת 20 אלף שקל. 3 ישראלים גם רכשו מסכי 85 אינץ' של סמסונג (דגם H8500) במחיר 55 אלף שקל. מדובר בגודל שהיה פחות נפוץ בשנת 2013.

במחסני חשמל מספרים כי בשנת 2013 הגודל הנמכר ביותר של מסכים היה בין 39 ל-42 אינץ', וכי בשנת 2014 יש שינוי מגמה ומעבר משמעותי של לקוחות למסכים גדולים יותר. היום גודל המסך הנמכר ביותר ברשת הוא 50 אינץ'.

בחברת יורוקום, יבואנית מסכי הטלוויזיה של פנסוניק, מדווחים כי בשנת 2014 הייתה עלייה במכירות מסכים בגודל 85 אינץ', הנמכרים תחת תג מחיר של 90 אלף שקל. החברה מכרה 7 מסכים כאלה ב-2014 לעומת ארבעה בשנת 2013. יורוקום גם הצליחה למכור 9 מסכים של 103 אינץ', הנמכרים תחת תג מחיר של 190 אלף שקל.

מעבר מסיבי של קהל לקוחות לרכישה של מסכים גדולים מ-50 אינץ' יהיה קשה יותר, לאחר מהלך שיזם שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, שהחל בשנת 2013 ליישם מדיניות של "מס עשירים" על יאכטות, ג'קוזי ומטוסים פרטיים. המהלך של לפיד גם מעלה את מס הקנייה על טלוויזיות מגודל 50 אינץ' ומעלה, מ-15% מס ל-30%, מה שמייקר משמעותית את מחיר המסכים, שנהנו מהורדת מחיר קבועה בשנים האחרונות.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988