המלונות מדממים: ירידה של 25% בלינות התיירים

ירידה של 20% בחודש יוני ■ את הגלולה המרה ממתיקים הישראלים: 5.9 מיליון לינות של ישראלים נרשמו מתחילת השנה בבתי-המלון ברחבי הארץ - עלייה של 8% לעומת המחצית בשנה הקודמת

המשבר בתיירות הנכנסת מעמיק: ירידה של 20% בלינות התיירים בחודש יוני בארץ ומתחילת השנה ירידה מצטברת של 25% בהשוואה למחצית אשתקד - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ד') המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות.

סיום המשבר בתיירות הנכנסת לא נראה באופק. על-פי ההתאחדות, מתחילת השנה נרשמו 4.1 מיליון לינות בבתי-מלון ברחבי הארץ של תיירים, המהווים כאמור ירידה של 25% בהשוואה למחצית הראשונה של 2014.

באילת נרשם שיעור הירידה הגבוה ביותר: 303 אלף לינות - ירידה של 46%. אחריה נרשמו ירידות באזורים הבאים: בים המלח 216 אלף לינות - ירידה של 34%; 433 אלף לינות בטבריה ובסובב כנרת - ירידה של 29%; 97 אלף לינות בנצרת - ירידה של 28%; 1.3 מיליון לינות בירושלים - ירידה של 27%; 155 אלף לינות בנתניה - ירידה של 24%; 1.1 מיליון לינות בתל-אביב - ירידה של 14%; ו-107 אלף לינות בבתי-מלון בחיפה - ירידה של 17%. לעומת זאת, בהרצליה נרשמה עלייה של 4% על רקע תוספת חדרים בעיר: 96 אלף לינות.

את הגלולה המרה ממתיקים הישראלים: 5.9 מיליון לינות של ישראלים נרשמו מתחילת השנה בבתי-המלון ברחבי הארץ - עלייה של 8% לעומת המחצית בשנה קודם לכן.

הקטסטרופה, כפי שמלונאים מגדירים את המצב בשטח, באה לידי ביטוי גם בתפוסת החדרים הארצית שעמדה במחצית הראשונה של השנה על כ-59%, כלומר ירידה של 9% לעומת המחצית הראשונה של 2014. על-פי ההתאחדות, ירידות בתפוסות החדרים נרשמו בכל חלקי הארץ.

בירושלים התפוסה הייתה בתקופה האמורה 54% (22%-); בנצרת - 38% (20%-); בטבריה וסובב כנרת: 51% (15%-); בנתניה - 52% (13%-); בים המלח - 69% (8%-); בתל-אביב - 71% (6%-); בהרצליה - 53% (6%-); באילת - 64% (4%-); ובחיפה - תפוסה של 57% (4%-).

לדברי נועם בר-ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, "המשבר בתיירות הנכנסת הביא לאובדן של כ-2.7 מיליון לינות תיירים בישראל, שמשמען: אובדן הכנסות של 1.2 מיליארד שקל לבתי-המלון. משבר ארוך ועמוק מסוג זה לא חווינו מזה כעשור".

לדבריו, הנתונים הקשים הללו מחייבים מיד הגדלה של תקציבי שיווק התיירות של מדינת ישראל, "אחרת נמצא את עצמנו שקועים באותו המשבר בלי קרן תקווה גם בסוף שנת 2015 ובתחילת 2016. המצב הנוכחי, בו תקציב השיווק של המדינה עומד על 120 מיליון שקל בלבד (מחצית מתקציב שיווק רגיל מקוצץ), אינו סביר, ויש צורך לתגובה ממשלתית מהירה לתוספת מיידית של 170 מיליון שקל לנושא, בלי דחיות נוספות".

יצוין כי בדיון שהתקיים בנושא זה באחרונה בכנסת, דרש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, להעביר ללא דיחוי את הסכום האמור לענף התיירות.

לינות תיירים מאז צוק איתן
 לינות תיירים מאז צוק איתן

תפוסת חדרים לפי מחוז
 תפוסת חדרים לפי מחוז

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988