מחקר בארה"ב: ירידה ממוצעת של 25% ברייטינג בעונה השנייה

מחקר חדש של נילסן ממחיש את תסמונת העונה השנייה במספרים: על-פי נתוני המחקר, נרשמת ירידה ממוצעת של 25% ברייטינג בתוכניות שחוזרות לעונה שנייה

רייטינג אנשים צופים בטלוויזיה  / צלם:  טינקסטוק
רייטינג אנשים צופים בטלוויזיה / צלם: טינקסטוק

מחקר חדש של נילסן ממחיש את תסמונת העונה השנייה במספרים: על-פי נתוני המחקר, נרשמת ירידה ממוצעת של 25% ברייטינג בתוכניות שחוזרות לעונה שנייה.

מהמחקר עולה כי הירידה מתייחסת לא רק לסדרות בעלות פרופיל נמוך, אלא גם לסדרות מושקעות שזכו לבאזז משמעותי - כמו "גותהאם", שירדה ב-48%; או "סליפי הולו", שאיבדה מחצית מהרייטינג הממוצע שהיה לה. גם תוכניות פופולריות נוספות, כמו "NCIS" או "Scorpion", איבדו שיעורי צפייה דו-ספרתיים בעונות החדשות שלהן.

מה שעשוי להדאיג במיוחד את המפרסמים הוא הירידה ברייטינג הממוצע בקרב קהלים מבוקשים כמו גילאי 18-34.

מנגד, מהמחקר עולה כי משדרי הספורט של ליגת הפוטבול לא מאבדים את כוחם, והמשחקים המרכזיים אף התחזקו מעט ברייטינג, לעומת העונה הקודמת.

התשובה של ערוצי הטלוויזיה לירידה ברייטינג של התוכניות הוותיקות היא השקה של תוכניות חדשות. מתוך 16 סדרות חדשות, 9 הצליחו לרשום נתוני רייטינג גבוהים יותר מאלה שנרשמו באותה משבצת שידור בעונה הקודמת.

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988