קמפיין שיווקי - לא על החיפוש בגוגל לבדו

חברות רבות משקיעות את רוב תקציב הפרסום שלהם בגוגל search מתוך הנחת יסוד המתבססת על כך שהלקוח ממילא מחפש את המוצר, לכן נפנה אליו רגע לפני הרכישה ■ האומנם?

גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף יוסי מואטי

עם כל הכבוד לחיפוש בגוגל (ויש כבוד), יש כמה וכמה דברים שאתם יכולים לעשות בכדי להגדיל את הסיכוי שהלקוח הרלוונטי יגיע אליכם. נניח שאתם עובדים בסוכנות נסיעות בשם "יהויכין טורס" המתמחה במכירת כרטיסי טיסה וטיולים לארצות הברית. נניח גם שעל כל מכירת כרטיס אנחנו מרוויחים עמלה של 7% ונניח שמחירה של עסקה ממוצעת הוא 1,700 דולר.

עד היום נהגו סוכני הנסיעות לפרסם את מרכולתם ברשת, ודאגו לכלול את כל הביטויים הרלוונטיים לחיפוש, בכדי "לעלות ברשת" של הלקוח, ובמקביל, בכדי להתמודד בתחרות, הם גם דאגו להעניק הנחה. כך, לדוגמה החברות היו מפרסמות את הביטוי "טיסה לניו יורק", כאשר עלות "הביד" עולה כדולר אחד, אחוז ההמרה באתרי התיירות עומד על כ-,1.5% כך שלאחר השקעה של 300 דולר בגוגל הצליחו לייצר 3 הזמנות שמחירן 5,100 דולר שייצרו עמלה של 357 דולר.

לאחר עמלת כרטיס אשראי גילה בית העסק שהוא רחוק להרוויח, גם אם זכה לשיווק נאה באמצעות גוגל.

קידום בגוגל הוא צעד נכון, אולם חשובה גם הדרך. כיצד נגרום ללקוח לחפש ספציפית את "יהויכין טורס", ולאו דווקא את הטיסות הכלליות?

נכסים דיגיטליים - כמו בפרסום הקלאסי, גם כאן חשוב לתחזק קודם לגוגל את המודעות למותג. לצורך כך, חשוב מאוד לייצר כמה שיותר נכסים דיגיטליים - עוקבים בפייסבוק, קוראי בלוג, רשימות מייל, מועדון חברים וכיו"ב. נכון, מדובר בהשקעה גדולה של משאבי זמן וכסף (גם אם לא רב), אבל רובה הגדול הוא חד פעמי ואחרי שיצאתם לדרך, במידה ויש מאחורי המותג ערך, הוא עשוי להמשיך ולצמוח בעצמו.

הפצת תוכן - כדאי להציף את הרשת בכמה שיותר תוכן בעל ערך אמיתי. לדוגמה: כתבה קצרה העוסקת במותג; למה כדאי להזמין ב"יהויכין טורס"? מה היתרונות? כיצד הידע המצטבר גורם ללקוח לחסוך כסף? ועוד.

מיתוג - קחו אוויר. הגיע הזמן לצאת בקמפיין שמטרתו אינה מכירות, אלא מודעות ומיתוג. כך למשל ניתן למתג את יהויכין כחברה המובילה בישראל למכירת כרטיסי טיסה וטיולים לארה"ב. מהלך זה בעצם יהיה הסגיר (ובמקרים מסוימים הפתיח) לכל מי שקרא את הכתבות, קיבל דיוור אודות המחירים השווים, ראה את הפוסטים "המגניבים" בפייסבוק.

נחזור לכסף. נחזור לגוגל. לאחר מהלך כזה נוכל לראות כיצד מחיר הביד יעמוד על 5 סנט, אחוז ההמרה יהיה גבוה יותר, והרווח בהתאם - רווח גולמי של 10,710 דולר לעומת 57 דולר מהניסוי הקודם.

*** יוסי מואטי הוא יועץ לחברות פרטיות וציבוריות בענייני אסטרטגיה ושיווק

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988