ONE תוקף את צ'רלטון - אך בעבר ביקש ערוץ ספורט בתשלום

אנשי האתר מנהלים מאבק כדי למנוע את עליית מחירי החבילות של ערוצי הספורט, אך לפני 3 שנים ביקש ONE ממועצת הכבלים לשדר ערוץ ספורט בתשלום של 35 שקל בחודש

אופירה אסייג / צילום: יח"צ
אופירה אסייג / צילום: יח"צ

תביעת הלשון הרע שהגישה צ'רלטון, בעלת הערוצים בתשלום "ספורט 1" ו"ספורט 2", נגד אתר ONE, מעלה גם שאלה עקרונית מעניינת הנוגעת לגביית תשלום נוסף עבור שידורי ספורט. התביעה, שעליה נודע אתמול, מגוללת שורה של כתבות ואמירות ביקורתיות - מה שבתביעה מוגדר כ"קמפיין" - של אנשי אתר ONE ותוכנית הרדיו שלו נגד גביית תשלום נוסף מחובבי הספורט.

מחירי שידורי הספורט מאמירים בשנים האחרונות בכל העולם, בין היתר בגלל היחלשותה של הטלוויזיה הלינארית המסורתית, שמתקשה לרתק אליה את הצופים בזמן אמת. שידורי הספורט נותרו כמעט האירועים היחידים שעדיין יכולים לכנס סביבם המונים בזמן אמת, ובהתאם הביקוש להם עולה, ואיתו המחיר. אז האם גלגול העלויות הללו חזרה אל הצרכנים הוא כורח המציאות או "גזלה מהציבור ופגיעה בשכבות החלשות ובפריפריה"?

בכתב התביעה של צ'רלטון מובאים ציטוטים רבים של כתבי ONE, שלפחות לכאורה לוחמים את מלחמתו של הציבור. "שר התקשורת וראש הממשלה התבקש לפגוע בציבור ולאשר לצ'רלטון למכור חבילת ערוצים מורחבת במעל 100 שקל", נכתב בכותרת המשנה לאחת הכתבות המצורפות לתביעה.

"למעשה", נכתב בגוף הכתבה, "נתניהו מתלבט אם לקיים את הבטחתו לציבור חובבי הספורט שרובו נמנה על מצביעי הימין הכוללים רבים ממצביעי הליכוד, או לזגזג גם בנושא זה ולאשר את עליית המחירים בניגוד להצהרותיו. הדבר יהווה פגיעה קשה במאות אלפים השייכים לשכבות החלשות בפריפריה".

המשך הכתבה, שעליה חתום גידי ליפקין, העורך הראשי של אתר ONE, מבטיח כי "מחאת החבילות בדרך", וכורך אותה יחד עם המחאה החברתית של 2011 ומחאות חברתיות נוספות.

גם בתוכנית הרדיו של הערוץ ב-102FM, התייחסה המגישה אופירה אסייג לנושא, ועל-פי כתב התביעה אמרה: "בעצם (ראש הממשלה) נותן יד לכאורה לגזילה מהציבור".

אלא שלא תמיד עמדתם של אנשי ONE כלפי שידורי ספורט בתשלום הייתה כה נוקבת. לא רבים זוכרים, אבל רק לפני כ-3 שנים, ב-2013, הגישה ONE עצמה - שכיום משדרת ערוץ ספורט פתוח למנויי yes, הוט וסלקום טי.וי - בקשה למועצת הכבלים והלוויין להעלות ערוץ ספורט בתשלום

על-פי הבקשה, הערוץ אמור היה לעלות 35 שקל בחודש, ולכלול בין השאר את ליגות הכדורגל בצרפת, רוסיה, פורטוגל וארגנטינה, ואת ליגת הכדורסל הספרדית.

בסופו של דבר, ONE לא המשיכה את התהליך מול מועצת הכבלים והלוויין לאחר הבקשה הראשונית, והמועצה מעולם לא דנה בבקשה. האם ייתכן שלו הדברים היו מתגלגלים אחרת, גם יחסם של אנשי האתר ותוכנית הרדיו שלו לנושא ערוצי הספורט בתשלום היה שונה?

מ-ONE לא נמסרה תגובה לדברים.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988