צ'רלטון תובעת 4 מ' ש' מרדיו ת"א בגין "פרסומי כזב משמיצים"

התביעה הוגשה בעקבות התבטאויות של אופירה אסייג, אייל ברקוביץ' ואיציק זוהר ב"תוכנית הספורט של ישראל" נגד פתיחת שני ערוצי הספורט החדשים בתשלום של צ'רלטון

אופירה אסייג איל ברקוביץ` / צלם: יחצ
אופירה אסייג איל ברקוביץ` / צלם: יחצ

מלחמות ערוצי הספורט נמשכות: אחרי שצ'רלטון, המפעילה את ערוצי הספורט בתשלום ספורט 1 וספורט 2, הגישה תביעה נגד אתר ONE ובעליו גיל מנקין - כעת תובעת החברה גם את תחנת רדיו תל-אביב 102FM, בה משודרת "תוכנית הספורט של ישראל" בהגשת אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'. בנוסף נתבעים גם אסייג וברקוביץ' עצמם, ויחד עמם כדורגלן העבר איציק זוהר, שמגיש לעיתים את התוכנית.

בצ'רלטון דורשים כי הנתבעים יפצו אותם ב-4 מיליון שקל בשל מה שהם מגדירים "פרסומי כזב בוטים ומשמיצים, חסרי שחר, שנעשו בזדון ממש". 

כמו התביעה נגד אתר ONE, גם התביעה הנוכחית, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עוסקת ב"קמפיין" שמנהלים ב-ONE נגד פתיחת שני ערוצי ספורט חדשים על-ידי צ'רלטון והעלאת המחיר אותו נדרשים לשלם צופי הספורט.

לתביעה מצורפים, בין השאר, תמלילי שיחות בהם מעלים אסייג, ברקוביץ' וזוהר מאזינים על הקו ומעודדים אותם להצהיר כי הם יבטלו את המנוי שלהם, או אף יתנתקו מ-yes ומהוט, אם תהיה עליית מחירים של חבילות הספורט.

אסייג מצוטטת בכתב התביעה כמי שאמרה בתוכנית הרדיו, בין היתר, כי "צפויה העלאת מחירים מאוד חריגה, בגלל שצ'רלטון רוצים למלא עוד שני ערוצים בזליגת תכנים על חשבון הציבור", וזוהר מגיב ואומר כי "זו שערורייה מארץ השערוריות". ברקוביץ מעיר בסרקאזם: "בואו נמכור את הבית בשביל שידורי ספורט". 

בצ'רלטון טוענים כי מדובר ב"טענות כוזבות", מכיוון שלאור הסיכום אליו הגיעה החברה עם מועצת הכבלים והלוויין, מחיר שני הערוצים הקיימים שלה (66 שקל בחודש) לא יעלה במשך שנה, וייאסר על זליגת תכנים מהערוצים הללו אל הערוצים החדשים.

בנוסף מזכירים שם כי ONE עצמה היא בעלת זכויות שידור של תכני ספורט שמשודרים בטלוויזיה ומהווה מתחרה עסקית שלה. אגב, אלי עזור, שמחזיק בבעלות על צ'רלטון יחד עם פיני זהבי, הוא גם הבעלים של תחנת הרדיו 103FM המתחרה ברדיו תל-אביב.

צ'רלטון זכתה לפני כחצי שנה במכרז לשידור משחקי ליגת העל הישראלית בכדורגל, לאחר שהציעה לשלם סכום עתק של כ-126 מיליון שקל לשנה למשך 4 שנים (עד עונת 2019/2020). מדובר במחיר הגבוה כמעט פי שלושה מהמחיר ששולם עד כה תמורת שידור עונה של הליגה הישראלית. אחד החששות שהועלו בעקבות הסכום הגבוה ששילמה צ'רלטון הוא שהעלויות הללו יגולגלו בסופו של דבר אל צופי הספורט. 

מ-ONE נמסר בתגובה: "צ'רלטון, בבעלות אלי עזור ופיני זהבי, מנסה בתביעות-סרק שאין בהן דבר למנוע ללא הצלחה את השיח הציבורי אודות ההתייקרות חבילות הספורט הצפויה.

"תמוה ביותר שבניגוד להצהרות שר התקשורת נתניהו ומנכ"ל משרדו שלמה פילבר, אישרה מועצה ציבורית בראשות יפעת בן-חי-שגב לעלות שני ערוצים, ספורט 3 וספורט 4, ללא שימוע בהחלטה חסרת תקדים, כאשר בהחלטה הכתובה כיום הושמטה המניעה להעברת התכנים מערוצים הישנים לחדשים". 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988