תוכן מקודם
נהנים מהכתבה? מצוין.

רק רצינו לומר כי הכתבה שאתם קוראים כעת היא כתבת תוכן שיווקי. נכתבה והופקה על ידי כתבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

אנחנו, בגלובס, מקפידים לשלב בכתבות התוכן השיווקי מידע ענייני בעל ערך מוסף, לשמור על הסטנדרטים המערכתיים המקובלים בענף ועל שקיפות מרבית.

מקווים שהצלחנו לעניין אתכם, קריאה מהנה!

סלקום ופרטנר בודקות את בזק: מבקשות חיבור אתרי סלולר

זאת לאחר שמשרד התקשורת הבהיר בצורה ברורה שעל בזק אסור להפלות בין חיבור לאתרים סלולריים לבין על חיבור אחר ■ בזק בחרה שלא להתייחס

בזק סלקום / צילום: סלקום
בזק סלקום / צילום: סלקום

חברות הסלולר סלקום ופרטנר בודקות את השטח ומשגרות בקשות לבזק לחיבור אתרים סלולריים דרך תמסורות שלה. זאת, עקב החלטת משרד התקשורת המורה לבזק שלא להפלות בבקשות ולחבר גם אתרים סלולריים.

ל"גלובס" נודע שסלקום שיגרה לבזק מספר בקשות כניסוי ראשוני. זאת, במטרה לראות האם בזק בכל זאת תערים קשיים או שתממש את החלטת המשרד. בפרטנר אישרו שהחברה תעשה זאת בקרוב. בימים אלה שוקדים בבזק על הבקשות ונראה שהחברה נוקטת בזהירות יתרה על רקע הוראת המשרד.

בזק אינה רוצה להיקלע לעימות פומבי נוסף בנושא, שכן ברור לה שהתנגדות הפעם תהיה בגדר התנגדות לעמדת המשרד, שאומר מפורשות שבזק אינה יכולה להתערב בטיב החיבור שמבקשות המפעילות הסלולריות. כמו כן, מופעלים לחצים כבדים על משרד התקשורת מכיוון משרד האוצר בדיוק באותו נושא, כך שהפעם החברה חייבת להיות זהירה ביותר בתגובה שלה.

הבקשות שכבר הוגשו על ידי סלקום ופרטנר והבקשות שבדרך מיועדות לחיבורים מסוגים שונים - ללקוחות עסקיים ולאתרים סלולריים. הן מתבססות על מדיניות ועל החלטות של משרד התקשורת במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. השלב השני של הרפורמה הוא פתיחת התשתיות הפיזיות של בזק לשימוש מתחרים בקנים ובתעלות התקשורת שלה, לאחר שבשלב הראשון התחרות הייתה על בסיס רכישת קווי אינטרנט ללקוחות פרטיים.

לא זו הייתה הכוונה של הרפורמה

המדיניות של המשרד היא שבזק חייבת לאפשר למתחרים שימוש בתשתיות הפיסיות במחיר מפוקח ואטרקטיבי, ללא שבזק תוכל להפלות בבקשות. זאת, שכן לטענת בזק תיק השירות מלמד שהיא אינה חייבת למכור לסלקום ולפרטנר גישה לתשתיות הפיסיות, אלא אם מדובר בשירותים שהם בראש ובראשונה לצורך בנייה והרחבה של הרשת הפיסית הקרקעית שלהן, ורק לאחר מכן ללקוחות עסקיים. תמסורות לאתרים סלולריים אינה חלק מהרפורמה של המשרד ולא זו הייתה הכוונה - לעזור לפרטנר וסלקום בפעילות הסלולר שלהן - אלא לקדם את התחרות בשוק הקווי.

עבור סלקום ופרטנר הנושא קריטי כיוון שחיבור ללקוח עסקי במקרים רבים בא במקביל לחיבור אתר סלולרי (כאשר האתר הסלולרי נמצא בבניין של הלקוח העסקי), ולכן הן צריכות את החיבור לשני שימושים במקביל. החיבור בתמסורות של בזק הוא הרבה יותר יקר, אבל במסגרת הרפורמה המחיר הוא משמעותית מאוד נמוך ומכאן הוויכוח. לחברות הסלולריות יש הרבה מאד חיבורים לאתרים סלולריים שבזק גובה עליהם הון עתק, ומבחינתן הרפורמה היא גם דרך להפחית עלויות.

אלא שכאמור, בזק סבורה שהרפורמה הנוכחית לא נועדה לשקם את רווחיות החברות הסלולריות או לטפל בכלל בשוק הסלולרי אלא רק בשוק הקווי, ולכן מתנגדת ליישום במתכונת שהן רוצות. בזק גם טוענת שלא יכול להיות שעד עכשיו כל הבקשות של פרטנר ושל סלקום היו אך ורק לחיבור אתרים סלולריים ולא לחיבורים נייחים, מה שמעיד על סטייה מהמדיניות המוצהרת של משרד התקשורת.

הטענה של בזק נדחתה על ידי משרד התקשורת, שכבר כתב זאת במפורש בסוף שנת 2015 במסגרת הוצגה שהוצגה לבזק (ולא הוצגה לפרטנר ולסלקום) ונחשפה ב"גלובס". למרות זאת, המשיך המשרד לא להורות לבזק על איסור אפלייה והתוצאה היא שרק בעקבות לחץ כבד של פרטנר ושל סלקום המשרד הוציא הבהרה לפני כשבועיים וחייב את בזק לא להפלות בקשות לפי שימושים.

כעת, כאמור, משגרות החברות "בלון ניסוי" לבזק על מנת לראות כיצד תגיב הפעם. בזק בחרה שלא להתייחס לסוגיה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988