הרשות השנייה בוחנת סנקציות נגד התוכנית של אופירה אסייג

אסייג, מנהלת התוכן של ONE ומי שנשואה לאחד מבעליו, ניהלה קמפיין בתוכניתה ברדיו ת"א נגד פתיחת שני ערוצי הספורט בתשלום של צ'רלטון - מה שמעלה חשש לניגוד עניינים

אופירה אסייג / צילום: יח"צ
אופירה אסייג / צילום: יח"צ

הקרב בין צ'רלטון, שבבעלות אלי עזור ופיני זהבי, לבין ONE, שבשליטת קבוצת "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס, מגיע גם אל הרגולטור. ל"גלובס" נודע כי ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בוחנים אפשרות לנקיטת סנקציות נגד רדיו תל-אביב 102FM, בו משודרת "תוכנית הספורט של ישראל" בהגשת אופירה אסייג, מנהלת התוכן של אתר ONE ומי שנשואה לאחד מבעלי המניות בו - גיל מנקין. 

הסוגיה שעומדת על הפרק, ואף הועלתה בתביעת ענק בסך 4 מיליון שקל שהגישה לאחרונה צ'רלטון נגד אתר ONE, נוגעת ל"קמפיין" שניהלה אסייג בתוכנית הרדיו נגד העלאת שני ערוצי ספורט נוספים בתשלום על-ידי החברה. כך, כפי שפורט בכתב התביעה, במהלך התוכנית אסייג התריעה בפני המאזינים כי צפויה "העלאת מחיר מאוד חריגה" לצופי הספורט, הועלו לשידור אוהדים שאיימו כי יתנתקו מהערוצים הללו, ואף נשמעו קריאות להתנתק מ-yes ומהוט. 

בצ'רלטון טוענים בכתב התביעה שהגישו כי הטענות בדבר התייקרות השידורים אינן נכונות, אך ניתן להניח כי מה שרלוונטי יותר מבחינת הרשות השנייה הוא ניגוד העניינים לכאורה שקיים בין תפקידה של אסייג כמגישת תוכנית ברדיו האזורי לבין האינטרסים שלה כבכירה באתר ONE וכמי שנשואה, כאמור, לאחד מבעלי המניות בו.

ONE, כידוע, הוא לא רק אתר אינטרנט אלא גם ערוץ טלוויזיה שמעביר בעצמו שידורי ספורט, וככזה יש לו באופן טבעי אינטרסים ברורים בתחום. על-פי הערכות, ברשות השנייה מצפים לקבל בשבוע הקרוב את כל ההבהרות הרלוונטיות בסוגיה מרדיו תל-אביב, ואז יחליטו כיצד לפעול. 

מי שפנו לרשות השנייה בעניין הם צ'רלטון, בעלת הערוצים ספורט 1 וספורט 2, וחברת yes, שהיא זאת שמשווקת את הערוצים בפועל יחד עם הוט, ולה משלמים חובבי הספורט שמבקשים להתחבר לערוצים. 

בצ'רלטון וב-yes טוענים בפנייתם לרשות השנייה כי אסייג, שהיא כאמור בכירה ב-ONE ונשואה לאחד מבעלי המניות בו, פועלת בניגוד עניינים, לאור העובדה ש-ONE בעצמו הוא בעלים של ערוץ בו משודרים שידורי ספורט, וככזה יש לו כאמור אינטרסים ברורים בתחום.

בפנייתה של yes לרשות נכתב בהקשר זה כך: "אסייג מנועה מלעסוק בנושאים כגון דא, כיוון שיש לה עניין אישי של ממש בסוגיה... ערוץ ONE מתחרה באגרסיביות על זכויות שידור של אירועי ספורט עם אותם ערוצים נוספים אותם תוקפת אסייג בשידוריה".

בחברה גם מציינים כי במהלך שידור תוכנית הרדיו "עולים לשידור נציגי הערוץ, והערוץ אף זוכה לקבל שלל שבחים ומחמאות מאסייג ומיתר חברי התוכנית, על פועלו בכלל ועל היותו ערוץ שלא נדרש לשלם בגינו תשלום ספציפי נוסף בפרט".

טענות נוספות שעולות מהפנייה של yes דומות אף הן לכתב התביעה שהגישה לאחרונה צ'רלטון. כך, למשל, מוזכרים בפניה ציטוטים שונים של אסייג מהתוכנית כמו: "...אנחנו רוצים לדבר על נושא העלאת המחירים הצפויה או-טו-טו... מה דעתך על ביבי? על מועצת הכבלים והלוויין, וכמובן על yes והוט שרוצים להעלות את המחירים באופן דרסטי?". בקטע נוסף שמוזכר בפנייה מצוטטת אסייג כמי שאומרת: "ציבור הספורט, ציבור המצביעים שלו, רובם ככולם מצביעי ביבי. איך יכול להיות שהוא בוגד במצביעים שלו? איך יכול להיות שמאפשרים זליגת תכנים?".

בצ'רלטון, ב-yes ובהוט גורסים כי הטענות בדבר התייקרות השידורים אינן נכונות, אך כאמור מה שרלוונטי יותר מבחינת הרשות השנייה הוא ניגוד העניינים לכאורה שקיים בין תפקידה של אסייג כמגישת תוכנית ברדיו האזורי לבין האינטרסים שלה כבכירה באתר ONE. 

מרדיו תל-אביב לא נמסרה תגובה. תגובת ONE תובא כשתתקבל. מהרשות השנייה נמסר כי הם אינם מתייחסים לעניינים שנמצאים בתהליך בדיקה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988