*** הכתבה בשיתוף קולמקס
הקמעונאיות הגדולות בארה"ב נהנות מעלייה חדה במחזורי המכירות מספר פעמים בשנה. עונת החגים בתחילת דצמבר היא כמובן החגיגה הגדולה שלהן, כאשר הצרכנים האמריקאים מסתערים על החנויות ורוכשים מכל הבא ליד. "חג" נוסף ולא פחות רווחי עבור הקמעונאיות הוא סיום חופשת הקיץ וחזרת התלמידים לבתי הספר. גם בתקופה זו, החל מאמצע אוגוסט ועד סוף השבוע הראשון של ספטמבר, הצרכנים האמריקאים פותחים את הארנק כדי להכין את ילדיהם לשנת הלימודים החדשה. העלייה במכירות של הקמעונאיות ניכרת היטב ומספקת גם הזדמנויות להשקעה ומסחר בשוק המניות האמריקאי.
פדרציית הקמעונאות הלאומית של ארה"ב (NRF) מעריכה כי משקי הבית יוציאו כ-76 מיליארד דולר השנה על רכישת מוצרים הקשורים לחזרה לבתי הספר. מדובר בעלייה של כ-11.5% לעומת 2015. נעליים, בגדים, כלי כתיבה, ריהוט ועזרים לתלמידים ומכשירי אלקטרוניקה, הם רק חלק מהמוצרים שנמצאים על הכוונת של ההורים. לפי ה-NRF, משפחות עם ילדים בגילאי 5-12 צפויות לבזבז כ-674 מיליון דולר על מוצרים שונים שיכינו את ילדיהם לשנת הלימודים החדשה, עלייה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אז איך עושים מזה כסף? במסחר בבורסה במניות של רשתות הדיסקאונט, כמו למשל זו של רשת Five Below (סימול: FIVE). החברה, שפונה בעיקר לקהל יעד של צעירים ומתבגרים וכל מוצריה נמכרים עד מחיר של 5 דולרים, צמחה באופן אגרסיבי ברבעונים האחרונים והציגה שיפור ניכר ברווחיות. נכון לרבעון הראשון של השנה, החברה פתחה עוד 458 סניפים ובסך הכל מפעילה בארה"ב יותר מ-2,000 סניפים. כמו כן, מכירות החנויות הזהות שלה גדלו ב-4.9% ברבעון הראשון. הכנסות החברה צמחו בכ-25% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד והסתכמו בכ-871 מיליון דולר. הרווח הנקי צמח בכ-58% ברבעון הראשון ומניית החברה זינקה בכ-55% מתחילת השנה.
לפי הנתונים של ה-NRF, כ-60% מהמשפחות צפויות לערוך את קניות החזרה ללימודים ברשתות הדיסקאונט. לכן, חברה נוספת בענף שמעניין לבחון היא רשת TJX Companies (סימול: TJX). לפי הערכות, בקטגוריית הביגוד קניות החזרה לבית הספר צפויות להסתכם ב-235 מיליון דולר כאשר בקטגוריית ההנעלה המכירות צפויות להגיע לכ-130 מיליון דולר. רשת TJX מתמקדת בדיוק בשתי הקטגוריות הללו. ברבעון הראשון של השנה מכירות החברה צמחו בכ-10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-31.6 מיליארד דולר. זאת כאשר הביגוד, האקססוריז וההלבשה היוו כמעט 70% מהמכירות של החברה. בשורה התחתונה הציגה החברה גידול של כ-7% ברווח הנקי (בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015) ל-2.3 מיליארד דולר. מניית החברה הוסיפה לערכה מתחילת השנה כ-14% ונסחרת לפי שווי של כ-53.5 מיליארד דולר.
בחברת ההשקעות האמריקאית Telsey Advisory's ממליצים על "טריידים" נוספים הקשורים לעונת החזרה לבתי הספר. דנה טלסי, מנכ"לית החברה, מעריכה כי קיימת נקודת כניסה נדירה למניית חברת L Brands (סימול: LB) ועונת החזרה לבתי הספר היא הזדמנות מצוינת להיחשף למניה. החברה מתמקדת בהלבשה אינטימית לנשים ובפרטי לבוש יוניסקס ואקססוריז אחרים. מאחר שחגיגת הקניות לפני החזרה לבתי הספר כוללת גם ביגוד, הנעלה ואקססוריז, גם L Brands צפויה לקטוף את הפירות. טלסי מציינת כי מניית החברה צנחה ביותר מ-20% מתחילת השנה אך צפויה להציג שיפור בתוצאות ואף לחלק דיבידנד מיוחד על הרווחים ב-2016.
חברות המסחר המקוון צפויות ליהנות גם הן מחגיגת החזרה לבית הספר. לפי נתונים של ה-NRF משקי הבית צפויים להגדיל ב-30% את הקניות המקוונות שלהם לקראת החזרה ללימודים. מניות כגון אמזון, איביי ועליבאבא יכולות להיות יעד למסחר בחודש הקרוב.
אם אתם מעוניינים באפשרויות מסחר "סולידיות" יותר, כמובן שתמיד ניתן לפנות לשוק תעודות וקרנות הסל. קיימות מגוון קרנות סל (ETF'S) שעוקבות אחר מניותיהן של חברות הקמעונאות, כמו למשל קרן הסל הפופולרית XRT שעוקבת אחר סקטור הקמעונאות במדד ה-S&P. קרנות סל אחרות וקטנות יותר בהן ניתן למצוא הזדמנויות מסחר הן PMR ו-FXD.
חשוב לציין, כי אם אתם מאמינים שעונת הקניות הזו תהיה פחות טובה מאלה של השנים הקודמות או שמניות הקמעונאות נסחרות ברמות גבוהות, כדאי לכם לשקול לעשות שימוש גם בפקודת השורט, שיכולה לאפשר לכם לגרוף רווחים במקרה של ירידת ערך המניות.
בשורה התחתונה, חגיגת הקניות שמלווה את משקי הבית האמריקאים לפני החזרה לביה"ס במהלך אוגוסט וספטמבר (בארה"ב התלמידים שבים לבתי הספר במועדים שונים החל מאמצע אוגוסט) מספקת "בוסט" לקמעונאיות הגדולות ולרשתות הדיסקאונט וכמובן שגם למניות שלהן. בתור סוחרים, עונת הקניות הזו יכולה להעניק לכם הזדמנויות מסחר רבות שלא כדאי לכם לפספס.
*** אין לראות באמור בכתבה משום עצה או המלצה לרכישה או מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ השקעות פרטני
כיצד לסחור חכם יותר בוול סטריט, 8 כללי אצבע ששווה לדעת >>