טסים ונהנים: הון-שילטון-עיתון ב"הארץ-דה מרקר"

שוקן ורולניק צריכים להסתכל במראה: להטיס ח"כים לחו"ל על חשבון "הארץ-דה מרקר"?

גיא רולניק ועמוס שוקן / צילומים: תמר מצפי ויוסי כהן
גיא רולניק ועמוס שוקן / צילומים: תמר מצפי ויוסי כהן

1.

בשבוע שעבר פרסמנו פה טור קצרצר על יחסיו של חיים סבן עם העיתונאים ועל מימון הטסתם ושהייתם במסגרת פורום סבן שהתקיים בסוף השבוע האחרון, בעלות של אלפי דולרים. מתברר שעשינו חסד עם ערוץ 10 ועם גלי צה"ל. מארגני הכנס וגם אנחנו סברנו לתומנו שאם הם לא שילמו על טיסתם ועל שהייתם של העיתונאים, גוף התקשורת עשה זאת בשבילם. ובכן, מתברר כי ערוץ 10 וגלי צה"ל לא היו כאלה נדיבים.

הראשון שטרח להבהיר לנו את זה הוא רביב דרוקר, שהדגיש כי הערוץ לא מימן את נסיעתו, לא זו הנוכחית ולא זו של השנה שעברה. דרוקר הבהיר כי בשנה שעברה הוא מימן את זה לגמרי מכיסו והשנה הוא חיבר בין הפורום לראיונות שהוא אמור לעשות במסגרת הפקה של חברת ההפקה שלו ושל בת זוגו (דרוקר-גורן תקשורת בע"מ), כך שחלק מהעלות היא על ההפקה (כלומר, החברה בע"מ - א"צ) וחלק על דרוקר באופן אישי.

לדברי דרוקר, הם מפיקים סדרה דוקומנטרית וסידרו כמה מרואיינים בארה"ב שנוח לחבר אותם לפורום, כי מגיעים לשם "הרבה מכובדים, והם כבר שם ויש להם זמן, אז אפשר לראיין אותם".

דרוקר חזר והדגיש כי ערוץ 10 לא שילם אגורה, לא השנה ולא בשנה שעברה. לפני שנתיים, הוא כתב לנו, הערוץ נשא בחלק מההוצאה כי דרוקר עשה ראיונות לתוכניתו "המקור".

השורה התחתונה של דרוקר: "מעולם סבן לא שילם אגורה עליי וגם לא ישלם".

השני שטרח והבהיר לנו את המצב הוא ירון דקל, מפקד גלי צה"ל, שהדגיש כי הוא מימן מכיסו הפרטי את הנסיעה במלואה, וכי איש לא מימן את נסיעתו לפורום.

בעקבות פנייתם של השניים פנינו גם לנדב אייל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, ומתגובתו מתברר כי גם במקרה שלו ערוץ 10 לא מימן ולא באגורה אחת את נסיעתו לפורום סבן. אייל מימן את הטיסה לפורום, ומתוך שלושה הלילות ששהה שם, אחד הוא מימן מכיסו הפרטי, והשאר מומן על-ידי הכנס (כלומר, סבן).

2.

לא רק עיתונאים בילו בנעימים בפורום סבן, גם שורת חברי כנסת: ציפי לבני מהמחנה הציוני, חובבת כנסים ידועה, יואב קיש מהליכוד, זהבה גלאון ממרצ, מירב מיכאלי מהמחנה הציוני, נחמן שי מהמחנה ציוני (זכה למימון של לילה אחד מסבן במלון) ועיסאווי פריג' ממרצ (שהה במקום וזכה למימון של 2 לילות במלון מסבן).

3.

ההתנפלות על סבן, הפורום והמימון מצד קבוצת "הארץ-דה מרקר" בעקבות הפרסום שלנו בסוף השבוע האחרון (כרגיל, תחת הסיסמאות הידועות שלהם "הון-שלטון-עיתון") חשפה כרגיל את הצביעות ואת ההתחסדות הגדולה של החונטה התקשורתית של המורמים מהעם ברחוב שוקן. הם מרביצים לאחרים את תורת היושרה וניקיון הדעת ומתקשים להסתכל במראה.

ובכן, הביטו בטבלה שכבר פרסמנו בחלקה: רשימה מכובדת של חברי כנסת טסו בנעימים על חשבון קבוצת "הארץ-דה מרקר" לכנסים שארגנה כנראה הקבוצה בחו"ל - כולם חברי כנסת שפחות או יותר נאמנים לקו של העיתון. מה זה בדיוק, מר שוקן ומר רולניק, אם לא הון-שלטון-עיתון?

4.

וזה לא הכול: בשנת 2008 היה מחזה מביך מאוד במלון פלאזה בניו-יורק, שהיה אז בבעלות יצחק תשובה. קבוצת "הארץ-דה מרקר" ערכה אז כינוס מגלומני, שבו טרח והחניף רולניק לתשובה במילים שלא היו מביישות פרסומת קנויה. גם המו"ל שוקן נצפה במלון, וכך עוד שורה ארוכה של עיתונאים, שרק כדי למנוע מהם את המבוכה אנחנו לא מפרסמים את שמם (חלקם מטיפים בעוז נגד הון-שלטון-עיתון, אף שהם היו אז חלק טבעי ממנו).

לפי פרסומים של יואב יצחק, שוקן&רולניק הכפשות בע"מ קיבלו מתשובה מתנה גדולה: אירוח הוועידה. הכינוס היה באולם המרכזי של המלון, כולל ארוחות למוזמנים. מדובר בעלות מוערכת של כמה מאות אלפי דולרים, כולה על חשבון הברון - יצחק תשובה.

אז מתברר ש"הון-שלטון-עיתון" הוא גם מנת חלקם של שוקן&רולניק, לא רק של אחרים. מתברר עוד דבר: כסף טוב קונה גם מילים טובות ומחניפות. מי כמו תשובה, שוקן ורולניק יודעים זאת היטב.

החכי"ם שפורום
 החכי"ם שפורום

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988