גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עד כמה משכורות ועלויות הסדרות בארה"ב עוד יכולות לעלות?

דנה וולדן, יו"רית ומנכ"לית משותפת של קבוצת הטלוויזיה של תאגיד המדיה פוקס, מדברת על תור הזהב שעובר על הסדרות בארה"ב ומאמינה שהריאליטי עדיין לא אמר את המילה האחרונה

דנה וולדן יו"רית ומנכ"לית משותפת בתאגיד פוקס / צילום: יח"צ
דנה וולדן יו"רית ומנכ"לית משותפת בתאגיד פוקס / צילום: יח"צ

"אין ספק שהמשכורות והעלויות של הפקת סדרות בארה"ב עלו די בחדות בחמש השנים האחרונות, ואני לא בטוחה כמה הן יכולות עוד לעלות. בסופו של דבר, יש גבול ליכולת הכלכלית של כל שוק לצמוח כל שנה בצורה כל כך חדה. בנקודה מסוימת תתחיל להיות איזושהי נפילה, והחוקים יוגדרו מחדש". כך אומרת דנה וולדן, יו"רית ומנכ"לית משותפת של קבוצת הטלוויזיה של פוקס האמריקאית.

וולדן מתייחסת למה שמכונה "תור הזהב" של הטלוויזיה, שאותו מובילים בשנים האחרונות דווקא ערוצי הבוטיק של התעשייה כמו HBO, נטפליקס ואמזון, ושבמסגרתו הפכו סדרות הטלוויזיה הבולטות והמובילות ליקרות וליוקרתיות יותר, והן מושכות אליהן כוכבים גדולים, שחקנים במאים ויוצרים מעולמות הקולנוע, בניגוד לכיוון התנועה שהיה מקובל עד לשנים האחרונות. התופעה הזאת משפיעה כמובן גם על הרשתות הגדולות ובהן פוקס.

"אני חושבת שהמעבר הזה של כוכבים בקליבר מאוד גדול מהקולנוע לטלוויזיה, שאותו אנחנו רואים בשנים האחרונות, נובע מכמה סיבות. קודם כול, עסקי הקולנוע הופכים יותר ויותר קשים. יש תחרות גדולה על כישרון, על צופים ועל צרכנים, ומאחר שיש כל כך הרבה פלטפורמות שעושות תוכן, זה באמת יוצר הרבה הזדמנויות לטאלנטים של הענף, וכולם נאבקים הרבה פעמים על אותם יוצרים ושחקנים.

"מה שהרבה אנשים בתעשייה הבינו זה שבטלוויזיה אתה זוכה לספר כל כך הרבה יותר סיפורים, יש דמויות עמוקות יותר, יש יכולת לראות אותן מתפתחות לאורך עונות רבות - כל אלה דברים שאין הזדמנות לעשות בקולנוע. אז כן, אנחנו רואים הרבה שחקנים, במאים ויוצרים עוברים מצד לצד בין תעשיות הטלוויזיה לקולנוע, וזה דבר נהדר. זה לא הפך את העסק לקשה יותר עבור ערוצי הברודקאסט".

- אבל אפשר להניח שכמו כל התעשייה גם אתם נדרשים להוציא כיום יותר כסף על התכנים שאתם מפיקים.

"הייתי אומרת שכחברה מאוד הקפדנו על כל נושא העלויות. אנחנו עובדים עם שותפים יצירתיים שמבינים שלמרות הכול, טלוויזיה נצפית על מסך קטן יותר, אז אתה יכול ליצור את הפיצוץ הכי מרשים, או את מרדף המכוניות הכי גדול או מגדלי ענק בוערים, אבל בסופו של דבר זה לא יהיה המקום שבו הכסף מושקע הכי טוב. בעסקי הטלוויזיה ההשקעה הכי טובה היא בהבטחת השחקנים הכי טובים, וביצירת סביבה מאוד עשירה באפשרויות לגבי סיפורים עתידיים. אני חושבת שלמדנו מזמן שאנחנו לא צריכים לרדוף אחרי התעשייה הזאת, ואנחנו מנסים ליצור סיפורים אישיים, כאלה שאפשר להתחבר אליהם.

"קח לדוגמה את הלהיט האחרון שלנו 'החיים עצמם' שאותו אנחנו מפיקים ל-NBC. זה סיפור מאוד אישי, שמגיע מהסיפור המשפחתי של יוצר הסדרה, דן פוגלמן. אחת השחקניות שמככבות בסדרה היא כריסי מץ, שהיא לא שחקנית מאוד ידועה בטלוויזיה. היא עשתה הרבה דברים בתיאטרון, אבל אתה לא הולך לפי ספר הוראות אחד, וטלוויזיה היא עדיין מקום נהדר לגלות בו כישרונות. בכלל, העסק שלנו מנוהל בצורה מאוד אחראית, אז אני לא חושבת שנמצא את עצמנו במצב שבו המודל הכלכלי שלנו אינו יציב".

"'חטופים' היא דוגמה לשיתוף פעולה מושלם"

פוקס, שבבעלותו של איל התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק, הוא אחד מתאגידי התקשורת הגדולים בעולם. בשנים האחרונות, לאחר הפיצול של ניוז קורפ, עסקי הבידור והמדיה של החברה מרוכזים בתאגיד בשם פוקס המאה ה-21, שבארצות הברית הנכסים המרכזיים שלו הם רשת השידור פוקס (הרשת הארצית הרביעית במדינה שנוסדה בשנות השמונים במטרה להתחרות בשלוש הרשתות הגדולות NBC ,CBS ו-ABC), וחברת האולפנים וההפקות פוקס המאה ה-20, שנמנית עם ששת האולפנים הגדולים בארה"ב.

וולדן אחראית במסגרת תפקידה, יחד עם שותפה גארי ניומן, לרשתות השידור של פוקס ולחברות הפקות הטלוויזיה של החברה (פוקס המאה ה-20 טלוויזיה ופוקס 21). אחת הדילמות המעניינות שמובנות בתפקיד שלה נוגעת לעובדה שמצד אחד היא אחראית לערוצי פוקס, שמתחרים בערוצים של הרשתות הגדולות האחרות על הסדרות והתכנים הטובים ביותר, ומצד שני אולפני הפקות הטלוויזיה של החברה, שנמצאים גם הם באחריותה, מפיקים סדרות ותכנים כאלה גם לרשתות המתחרות. זו אמנם אינה סיטואציה שייחודית רק לפוקס - גם לשאר הרשתות הגדולות בארה"ב יש בדרך כלל חברות הפקה שעובדות גם עם ערוצים מתחרים - אך בכל זאת מעניין לשמוע מוולדן על ההתמודדות עם הסוגיה.

"זה נכון, זה באמת מצב מורכב מאוד", היא אומרת. "אתה יודע, האולפנים בחברה שלנו קיימים כבר 100 שנה, הרשת שלנו היא בת יותר מ-30, והמטרה המרכזית של קבוצת הטלוויזיה של פוקס היא להיות הבעלים של כמה שיותר תוכן טוב ומוצלח. ברור שהעדיפות הראשונה שלנו היא לספק תוכן טוב לערוצים של פוקס, אבל יש לנו עוד מטרה, והיא לנצל הזדמנויות להציג תכנים שלנו במקומות שבהם הם יכולים לזכות בהצלחה מרבית.

"אז אם אתה מסתכל על ההפקות הבולטות של אולפני הטלוויזיה שלנו הן כוללות תוכניות כמו 'משפחה מודרנית' (המשודרת ב-ABC) או 'הומלנד' (המשודרת בשואוטיים, ששייכת ל-CBS), וגם תוכניות שאנחנו מפיקים לחברה האחות שלנו FX (ערוץ סדרות בכבלים) כמו 'סיפור פשע אמריקאי' ו'אימה אמריקאית'. קח לדוגמה קומדיה כמו 'משפחה מודרנית'. זו תוכנית שתישאר בספריית התכנים שלנו לנצח, ובסופו של דבר היא תהיה נכס ששווה סכום עצום והכנסות מאוד משמעותיות לארגון הזה. כך שיש היגיון עבורנו לנצל הזדמנויות כאלה איפה שהן קיימות".

- ואיך מחליטים בכל פעם איזו סדרה תלך לאיזה ערוץ?

"זה ממילא עסק מאוד מורכב לתכנן השקות מראש. לא רק שצריך למצוא את הרעיון המדויק בזמן הנכון, ושמי שיוציא את זה לפועל יהיה האדם הנכון, זה גם צריך להיות משודר בדיוק בערוץ הנכון. אז קח למשל שוב את הלהיט האחרון שלנו 'החיים עצמם', שכמו שאמרנו משודרת ב-NBC. זו התוכנית שב-NBC קידמו בצורה הכי משמעותית לאורך כל אולימפיאדת ריו ששודרה אצלם בקיץ, והרשת השיקה את הסדרה כתוכנית העוקבת אחרי 'דה ווייס' (כך שהיא נהנתה ממקפצת הרייטינג של הריאליטי הפופולרי, י"כ). אז במקרה הזה, הסדרה הזאת קיבלה הזדמנות אדירה להצליח, הזדמנות שאנחנו לא היינו יכולים להעניק לה ברשת פוקס השנה.

"כך, לגבי כל תוכנית אנחנו מנסים לקבל החלטה לפי מה שאנחנו יכולים להשיק, ולפי איפה שההצלחה יכולה להיות גדולה יותר, כשברקע עומד הרצון שלנו לנצל את ההזדמנויות שיש בתעשייה שלנו כדי להגדיל את ספריית התכנים שלנו".

תופעה בולטת נוספת שבאה לידי ביטוי בשנים האחרונות בטלוויזיה האמריקאית נוגעת לכך שיותר ויותר תכנים, רעיונות ופורמטים מגיעים מבחוץ, גם ממדיניות קטנות שבעבר לא בדיוק נספרו על ידי אנשי תעשיית הטלוויזיה העשירה והחזקה בעולם. "אני יכולה באמת לדבר בהקשר הזה רק לגבי ההתנהלות שלנו כחברה בכל הנוגע להחלטות לחפש פורמטים ותכנים מחוץ לארה"ב", אומרת וולדן. "אין ספק שהעסק שלנו השתנה בצורה די קיצונית במונחים של הסביבה הבינלאומית.

"במשך הרבה מאוד שנים אנחנו היינו מייצאים את רוב הסדרות האיכותיות לרחבי העולם, אבל עם הזמן הרבה מהלקוחות והשותפים שלנו קיבלו החלטות מאוד חכמות בעניין הזה, ועברו לייצר תכנים לשווקים שלהם, שמתאימים באופן מדויק לקהילה שעבורם הם נוצרו. במקביל, כולנו בתעשיית הטלוויזיה בארה"ב התחלנו להסתכל החוצה כדי לחפש השראה. יש לנו הרבה כותבים באולפנים שלנו, ובכל שנה אנחנו מצפים מהם להביא רעיונות חדשים ותוכניות שונות, וזה קשה. זה הרבה לדרוש ממישהו להביא לידי ביטוי את ההשראה הכי גדולה שלו ואחרי 12 חודשים לבוא אליו ולהגיד לו 'עכשיו תעשה את זה שוב'.

"אז ברור שבכל פעם שיש לנו הזדמנות לרכוש פורמט נהדר - למשל כמו 'הומלנד', 'חטופים' (אומרת בעברית) - זו מתנה שאנחנו יכולים לתת לכותבים הנהדרים שלנו. והמקרה של 'הומלנד' באמת היה דוגמה לשיתוף פעולה מושלם. אבי ניר וריק רוזן (סוכן בכיר בהוליווד) הביאו את הפורמט לאלכס גאנסה והאוורד גורדון (התסריטאים הראשיים של הסדרה), והם לקחו את המהות של אותה תוכנית, את מה שהיה מוצלח בה, והתאימו אותה לשוק האמריקאי. זו באמת דוגמה למהלך שהסתיים בתוכנית שהפכה להצלחה ענקית (בימים אלה משודרת בארה"ב העונה השישית של 'הומלנד', י"כ), שזכתה בהרבה פרסים, וזה באמת התרחיש הטוב ביותר למהלך של חיפוש תוכניות מחוץ לארה"ב".

- יש משהו מיוחד שאפשר להגיד על ישראל והקשר עם היוצרים והפורמטים שמגיעים מכאן כחלק מהתופעה העולמית הזאת?

"כן, יש כמה גורמים שמביאים לכזה תהליך מוצלח בין שתי המדינות. קודם כול אני חושבת שלאנשים בשני המקומות יש רגישויות דומות. יש לנו מערכת ערכים דומה: למשל משפחה היא בעדיפות עליונה, התנאים האנושיים דומים במידת מה, וזה בא לידי ביטוי דווקא בקומדיה, שבה יש לא מעט מקרים שמאוד קשה לתרגם הומור בין שפות שונות ומדינות שונות.

"ובכל זאת, למשל ב"טראפיק לייט" (האדפטציה שעשו בפוקס ל'רמזור' של אדיר מילר ששודרה שם ב-2011 אך בוטלה לאחר עונה אחת, י"כ) היו הרבה דברים שהיו בעיניי מפילים מצחוק וגם היוצרים שלנו הגיבו ככה כשראו אותם. הדינמיקה בין בעל לאישה שהרבה פעמים נראית דומה בשתי המדינות, או הגישה שלנו לגבי ילדים, דינמיקות במקום העבודה. יש דמיון גדול בין שתי המדינות שלנו ובגלל זה הרבה פעמים פורמטים מישראל זוכים להצלחה".

"נקדיש הרבה משאבים לתחום הריאליטי"

כמו תעשיית הטלוויזיה בכל העולם גם הרשתות הגדולות בארה"ב צריכות להתמודד בשנים האחרונות עם חדירתן של הרשתות החברתיות לחיינו, שמאחוריהן עומדות חברות ענק שאפתניות כמו פייסבוק וגוגל שגם מאיימות כבר היום על תקציבי הפרסום שלהן, ובעיקר שואבות עוד ועוד מהזמן הפנוי של הצופים הפוטנציאליים.

"אני חושבת שבסופו של דבר התוכן שהמפרסמים מחפשים הוא תוכן פרימיום, לא כל מיני סרטונים וקטעים קצרים", מתייחסת וולדן לתחרות החדשה יחסית, שמתגברת בשנים האחרונות. "החיבור (אנגייג'מנט) של הצופים עם התוכן שלנו הוא יוצא דופן, והקהל שוקע בתכנים שלנו בדרך שהפלטפורמות הדיגיטליות לא יכולות לחקות. אז הן יכולות לדבר על ההיקף של הפלטפורמות שלהן או מספר המשתמשים בהן, אבל הן לא יכולות לטעון שהתוכן אצלן יוצר חיבור ומחויבות מצד הקהל.

"וקח בחשבון שמבחינת המפרסמים אם אתה משדר את הפרסומות שלך אצלנו בפוקס אתה לא צריך לדאוג שהן יופיעו ליד משהו מעורר מחלוקת, משהו שלא היית רוצה להיות בקרבה אליו, ובפלטפורמות הדיגיטליות זו המציאות. אז הייתי אומרת שאלה ההבדלים בין פלטפורמות בעלות תוכן פרימיום, לבין פלטפורמות שמספקות קטעי תוכן קצרים. איפה תמצא כמפרסם צרכנים שמחוברים לתוכן ויש להם יותר נכונות להישאר לצפות בפרסומות?".

- אבל אנשים היום, בטח צעירים, מבלים יותר זמן מול מסכים שניים כמו סמארטפונים וטאבלטים. זה לא בא על חשבון זמן צפייה בטלוויזיה?

"זה נכון, אבל אם אני אקח כדוגמה את מה שקורה אצלי בבית, עם בתי בת ה-16, היא אולי רואה תכנים בסלולר או בלפטופ שלה, אבל כשהיא רוצה לצפות בתוכן היא עדיין צופה בדרמות או בקומדיות שהן תוכן פרימיום. ושוב, בסביבה הזאת יש יותר סבירות שאתה כמפרסם תוכל ליצור קשר וחיבור עם הצופים, מאשר במקרה שבו אתה משלב פרסומות בפיד של מדיה חברתית כלשהי".

בישראל, הרבה פעמים כשאומרים פוקס מתכוונים לפוקס ניוז, רשת החדשות בכבלים, שוולדן לא אמונה עליה, ולמען האמת גם ציינה מראש שאין לה כוונה להתייחס לתפקודה במהלך מערכת הבחירות וליחסיה עם הנשיא החדש דונלד טראמפ. ובכל זאת, כשכמה ימים לפני הראיון שלנו טראמפ מאשים פחות או יותר את כל יתר כלי התקשורת המרכזיים בארה"ב כאויבי העם האמריקאי אי אפשר שלא לנסות לקבל ממנה התייחסות לכך.

"אני לא רוצה להיכנס לזה בפירוט כי אני מרגישה שזה יותר נוגע לחברות החדשות במדינה, ופחות לחברות המדיה", היא מתנסחת בזהירות. "הדבר היחיד שכן הייתי אומרת לגבי זה, הוא שאנחנו נמצאים מאוד מוקדם בכהונה של טראמפ כנשיא ואני מקווה שעם הזמן היחסים בין אמצעי המדיה ובין הממשל שלו יהפכו להיות חלקים יותר. אני חושבת שיש כרגע דאגה מאוד גדולה כי הכול חדש. אין ספק שזה מספק לכל אחת מרשתות החדשות הרבה מאוד חומרים לסיקור מסביב לשעון, אבל במקום שבו אני נמצאת זה באמת לא משפיע עלינו".

- אז בואי נחזור לתחום הפורמטים והטלוויזיה. מה אנחנו צפויים לראות בשנים הקרובות על המסכים? נדמה שתוכניות הריאליטי מאבדות מהכוח שלהן.

"זה מעניין, לא היה פורמט ריאליטי חדש גדול בארה"ב מאז 'דה ווייס' (עלתה בארה"ב ב-2011, י"כ). הרבה זמן לא היה משהו בתחום הזה שאפשר להגדיר כלהיט אמיתי, ולדעתי פורמט כזה יגיע. אני חושבת שריאליטי טבוע בדנ"א של ערוצי הברודקאסט, כמעט כמו שידורים חיים של ספורט, ושיש באמת מקום בלוח השידורים של כל רשת גדולה לתוכניות ריאליטי.

"נדמה לי שחלק מהאתגר בתחום הזה כרגע הוא שיש עכשיו כל כך הרבה פורמטים כאלה בשוק, שזה מקשה לייצר משהו שייתפס באמת כשונה ומקורי. אבל אני חושבת שמישהו יפצח את זה בסוף, ואפילו אם זה יהיה רק איזשהו טוויסט על פורמט קיים ומוכר, מישהו יבוא עם הרעיון הגדול הבא. אין לי ספק בכך.

"אנחנו בפוקס שכרנו עכשיו מנהל חדש ברמה הכי גבוהה שיש לתחום הריאליטי, הבאנו את רוב ווייד (Rob Wade), שהיה בין היתר המפיק של 'רוקדים עם כוכבים', אז אנחנו מאוד נרגשים לגבי זה, ואנחנו נקדיש הרבה זמן ומשאבים לתחום הזה של תוכניות הריאליטי".

- כלומר, את בונה על זה שאתם תהיו אלה שתפצחו את פורמט הריאליטי הגדול הבא.

צוחקת. "ללא ספק. אנחנו היינו רוצים להיות אלה שעושים את זה. בסופו של דבר טלוויזיה היא בהרבה מובנים עסק מעגלי. בכל פעם שנדמה שדרך מסוימת לספר סיפור בטלוויזיה היא כבר לא רלוונטית, אתה יכול להיות כמעט בטוח שהיא עומדת לחזור בגדול. אני מאמינה שזה לא עניין של הרבה זמן עד שנראה פריצת דרך בתחום הריאליטי".

- מהם האתגרים הגדולים שעומדים בשנים הבאות בפני ערוצי הברודקאסט?

"הייתי אומרת שהאתגר הוא שיש כיום כל כך הרבה תוכן, יש תחרות עצומה, ופשוט כבר אי אפשר כיום להפיק תוכנית שהיא רק 'בסדר', זה לא תופס. אנחנו באמת נמצאים בסביבה שבה רק הטוב ביותר שורד, ועבורנו כערוץ ברודקאסט, שעושה הכול בכמויות גדולות - אנחנו מפיקים ומשיקים כמות עצומה של תוכניות בכל שנה - אין כיום כל כך הרבה הזדמנויות לקצור הצלחה, כי הרף כל כך גבוה. וגם כי צריך באמת רמה גבוהה בכל התחומים, זה לא מספיק שיש תוכנית נהדרת, צריך לשווק אותה באמצעות קמפיין מדהים, והתוכנית חייבת להיות בעלת איזושהי משמעות ורלוונטיות תרבותית, היא לא יכולה להיות סתם התוכנית הזאת שמשודרת בחמישי בשמונה בערב, חייבת להיות סיבה ספציפית לכל תוכנית שאתה עושה. ושוב, אם אתה בעסק של כמויות גדולות, כמונו, זה די מאתגר, וזה קשה".

עוד כתבות

נתי כהן מנכל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

הערכות: מחירי המינימום במכרז הדור החמישי יגיעו לכ-200 מיליון שקל

מחיר המינימום שפרסם המשרד רחוק מההפחדות של חברות הסלולריות שהעריכו את עלות התדרים במאות מיליוני שקלים

גיורא בר דעה/ צילום: איל יצהר

מנכ"ל שטראוס: "אנחנו רואים את עצמנו בצד האופטימי של המשבר; עולם המזון קריטי יותר לחיי אנשים"

קבוצת המזון שטראוס נהנתה מרבעון חיובי בישראל בהשפעת הפסח והקורונה, אבל נפגעה מעוצמתו של השקל ● פרסום בסופרבול האמריקאי העלה את הוצאותיה של חברת המטבלים סברה ופגע ברווחיה

מזכיר המדינה פומפאו (מימין) והנשיא טראמפ (משמאל) בתדרוך בבית הלבן / צילום: Evan Vucci, Associated Press

פרשנות: אמריקה נגד "המפלגה הקומוניסטית של סין"

פתאום, 50 שנה לאחר שהאידיאולוגיה נשלחה אל פינה רחוקה, ארה״ב מגלה שהסכסוך שלה עם סין הוא בעצם מאבק בין העולם החופשי לדיקטטורה הגדולה ביותר עלי אדמות ● האם זה גילוי זמני של ימי בחירות בארה״ב, או שעצם ההגדרה של היחסים בין מעצמות העל עומדת להשתנות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

כך הצליח הנאשם נתניהו לביים לעצמו נאום נטול הפרעות במסדרון של בית המשפט

נתניהו ואנשיו ניסו והצליחו לשלוט בסיקור התקשורתי של הדיון הראשון במשפט ● הסמכות הנרחבת של מאבטחי השב"כ, שיתוף הפעולה עם הנהלת בתי המשפט והחשש מפני הקורונה סייעו לנתניהו לנאום בזמן שעיתונאים נאלצו לשהות בקומה אחרת

יאיר לפיד / צילום: רפי קוץ, גלובס

יו״ר האופוזיציה לפיד: "משפט נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק"

יו"ר האופוזיציה התייחס היום בישיבת סיעת יש עתיד-תלם לפתיחת המשפט נגד ראש הממשלה ● "מדינת ישראל בסכנה מבפנים, מראש הממשלה ומהשרים"

לוי הלוי / צילום: איל יצהר

ההוצאות בגין הפסדי אשראי נסקו וחברת כאל עברה להפסד ברבעון הראשון

חברת כרטיסי האשראי שבבעלות דיסקונט והבינלאומי רשמה גידול בהכנסותיה ובמחזור העסקאות בכרטיסיה ברבעון הראשון, אך הפסידה 7 מיליון שקל בשל השלכות משבר הקורונה ● על השותפות עם אל על: "אין מקום לבצע מחיקה"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

תשובה ממשיך לממש: קבוצת דלק מכרה לקרן נוי תמלוגי "תנין" ו"כריש" ב-318 מיליון שקל

מלבד מימוש זה, התחייבה קבוצת דלק לפעול גם לאיגוח תמלוגי-העל ממאגר הגז "לוויתן", בסכום שלא יפחת מ-600 מיליון שקל, או לחילופין למכור אותם בערך כלכלי הוגן ההולם את סכום המינימום באיגוח

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון./ צילום: רפי קוץ

בנק ישראל מעדכן את הצמיחה על רקע החזרה לשגרה המהירה מהצפוי

לא שולל הורדת ריבית נוספת, ומעריך שהאבטלה לא תחזור לרמות של לפני המשבר לפני 2022 ● "קצב הסרת המגבלות בפועל היה מהיר משהערכנו, אולם אנו ממשיכים להעריך שעד סוף יוני עיקר המגבלות יוסרו"

אדם עוטה מסיכת מגן במהלך התפרצות מגפת הקורונה במנהטן, ניו יורק / צילום: Mike Segar, רויטרס

מדוע תרופה לקורונה תתקשה לגייס הון בישראל?

הציבור תולה תקוות למציאת תרופה לקורונה בחברות מדעי החיים, שלא תמיד זוכות לשוויים הראויים, ואף מתקשות בגיוס הון בבורסת ת"א ● אחת הסיבות לכך היא היעדר תקינה רלוונטית להכרה בערך של קניין רוחני

נתניהו משדר עסקים כרגיל, אולם בית המשפט / צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות

דעה: זה לא הימין שעומד למשפט, זו הפוליטיקה

משפט נתניהו הוא שיאו של תהליך ארוך בו מבקשות רשויות החוק לסרס את הפוליטיקה, לשעבד אותה ולהכפיף אותה לכללים משפטיים ● אלא שנתניהו, המבקש לחפות על פגמים שנפלו בהתנהלותו האישית, מבקש לצבוע את המאבק הצודק הזה בצבעי ימין ושמאל ● הטעות הזו טרגית

גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי

המנהל שנתן פייט לפייסבוק וגוגל: גל תורג'מן פורש מניהול ארטימדיה ישראל

תורג'מן יעבור לפיתוח עסקי במסגרת התרחבות פעילות החברה בשווקים חדשים בעולם ● את מקומו בניהול החברה תתפוס יעל בר יעקב שכיהנה כסמנכ"ל לקוחות בחברה ב-3 השנים האחרונות

ד"ר אמיר ירון / צילום: יונתן בלום

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי וצופה צמיחה מהירה ב-2021 בהנחה שלא יהיה גל תחלואה נוסף

בבנק ישראל מעריכים כי שיעור האבטלה במחצית השנייה של 2020 צפוי לעלות ל-8.5% ● חטיבת המחקר צופה התכווצות של 4.5% בתוצר בשנת 2020 אך צמיחה מהירה ב-2021 ● היקף ההשבתה של המשק הצטמצם לכ-19% באמצע מאי לעומת 36% בשיא המשבר

אנטילופות ישראליות במרחב הפתוח של הספארי  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

האם יש כיסוי ביטוחי לרכב שנפגע מעדר אנטילופות בפארק הספארי?

בהחלטת ביהמ"ש העליון נקבע כי בשונה ממקרה שבו רכב נפגע ממתקן נפץ שהוצמד אליו, כאשר עדר אנטילופות פוגע ברכב בספארי מדובר בתאונת דרכים ויש כיסוי ביטוחי לנפגעים

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

נעילה חיובית בבורסה בת"א: מליסרון קפצה ב-5.6%, מבנה ביותר מ-9%

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.8%, ומדד ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי; מדד הנפט-גז איבד 1.5% ● בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%

בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

בצלאל סמוטריץ' נפרד: "חוץ מרישיון נהיגה, לי ולמשרד הזה לא היה שום דבר במשותף. אבל התאהבתי בו מהר"

בתום 11 חודשים במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' עוזב, לאחר שקיבל הרבה מחמאות, ומחלק כמה עצות לשרה החדשה מירי רגב: להפנות שני שלישים מהתקציב לתחבורה הציבורית, לשקול מחדש את הצורך במטרו ולקצץ בסמכויות של ראשי הערים שתוקעים פרויקטים לאומיים

בנימין נתניהו / צילום:  Abir Sultan, רויטרס

דעה: משפט נתניהו מציב את המשפט בצבת הפוליטיקה - וזו סכנה גדולה

על התיקו הבלתי נסבל שעולה ממצב בו ראש ממשלה מכהן מועמד לדין ● וגם, למזלנו המערכת השיפוטית בשלב זה מפגינה מקצועיות ובטווח הקצר לפחות מפגינה עמידות ראויה לשבח בפני לחצי שני הצדדים. אך יש לחשוש לעתיד

סיקור משפט נתניהו ב"חדשות 13" / צילום: יח"צ

פתיחת משפט נתניהו: מה היה הרייטינג של משדרי החדשות?

פתיחת המשפט של ראש הממשלה התקיימה בשעות שאינן עתירות רייטינג, אך הרייטינג שנרשם למשדרי החדשות שיקף עלייה משמעותית בהיקפי הצפייה: 6.7% ל"חדשות 12" ו-4.3% ל"חדשות 13"

חנויות סגורות בככר המדינה בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

650 דורשי עבודה חדשים נרשמו ביממה האחרונה

מאז החלו ההקלות בסגר לשחרור המשק נרשמו בשירות התעסוקה כ-101 אלף דורשי עבודה חדשים, ומנגד, מספר המדווחים לשירות התעסוקה על חזרה לעבודה עומד על כ-180 אלף

נציגות עובדי אל על פרצו לדיון של ההנהלה והטייסים וזרקו כיסאות / צילום: ההסתדרות

הצרות באל על: יו"ר ההסתדרות הודיע על השעיה מיידית של חברי מועצת העובדים

לטענת נציגות עובדי אל על 50% מטייסי החברה (שמספרם עומד על כ-650) חזרו לעבוד בשכר מלא "למרות שאין בכך צורך אמיתי" ● יו"ר ההסתדרות: "חציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים"

סניף של אלבר / צילום: איל יצהר, גלובס

אלי אלעזרא ובכירי אלבר נוספים זומנו לשימוע לפני העמדה לדין פלילי

הפרקליטות זימנה לשימוע את מנכ"ל אלבר הקודם ינון עמית, את המנכ"ל הנוכחי אורן אלעזרא ואת היו"ר אלי אלעזרא לצד חשודים נוספים בפרשת הייבוא המקביל של רכבים ורשיונות ייבוא במירמה ● מדובר אלבר נמסר: "בעלי החברה נפלו קורבן להונאה ושמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה"