yes מחפשת משרד פרסום למיזם טלוויזיה אינטרנטית

המיזם החדש, שיוקם כגוף נפרד, צפוי לתת מענה לשחקניות תוכן חדשות כמו סלקום TV ופרטנר מצד אחד, וקודי ודומיו מצד אחר ■ בשל ניגודי אינטרסים, רוב המשרדים הגדולים לא יוכלו לטפל בתקציב

יס yes לוגו / צילום: יחצ
יס yes לוגו / צילום: יחצ

תחת מעטה כבד של סודיות, נערכת חברת yes להתמודד עם האתגרים שמציבות בפניה שחקניות תוכן טלוויזיוני כמו סלקום ובקרוב גם פרטנר. ב-yes ינסו לתת מענה לשחקניות אלה על ידי גוף חדש חיצוני שיציע על גבי האינטרנט חבילות תוכן שיהיו ארוזות אחרת וזולות יותר מהחבילות שמציע כיום yes.

המהלך כולו עדיין נמצא בהתהוות, אך לא מן הנמנע כי הפורמט שבו יעבוד המיזם החדש דומה לזה של בנק לאומי ומיזם pepper - כלומר חברה חדשה, שאמורה לתת מענה לאתגרי השוק - ללא המגבלות הכבדות של הגוף הוותיק, שאת בעיותיו היא רוצה לפתור.

ל"גלובס" נודע כי ב-yes מנהלים בימים אלה מכרז על בחירת משרד פרסום שילווה את התהליך. משרד זה לא יחליף את משרד הפרסום מקאן ת"א, המטפל זה שנים ארוכות בתקציב yes. נראה שמקאן יישארו מעורבים במהלך וייקחו חלק בגיבושו אך לא יטפלו בתקציב הפרסום מעשית.

המהלך שאליו הולכת yes צפוי להיות עמוק ורחב ממתן תשובה פרסומית גרידא. שאלת הצפייה בתכנים טלוויזיוניים באמצעות האינטרנט כבר רחוקה מלהיות סוגיה אזוטרית בעולם שבו נטפליקס היא אחד ממותגי התוכן החזקים, וקודי ודומיו הם פתרון טכנולוגי נגיש גם לקבוצות אוכלוסייה שהן לא בהכרח Early adopters.

כך, הקונבנציה שאומרת כי כדי לקבל כמות ספציפית של תכנים בהם מעוניין הצופה, עליו לשלם סכום גבוה על חבילה יקרה הכוללת גם עשרות ערוצים שבהם הוא לא צופה, הולכת ומשתנה. בהדרגה, האפשרויות הקיימות הן ברמת הטכנולוגיה והן ברמת התוכן הופכות לנגישות יותר. לראיה, למיזם הטלוויזיה של סלקום כבר יש יותר מ-120 אלף מנויים.

לכשעצמו זה איננו מספר המאיים כרגע על חברות כמו yes, אך יש לזכור כי סלקום מצטרפת לפתרונות אחרים שכבר קיימים ואליה צפויה להצטרף בקרוב גם חברת פרטנר. כל חברה כזאת "נוגסת" בנתח של התעשייה המסורתית באופן שאינו מתיר ברירה אלא לתת מענה.

עם זאת, קיים קושי אמיתי לתת מענה לאתגרים אלה מתוך חברה גדולה ומסורתית, שרגילה לחשוב בצורה מסוימת - וכעת נדרשת לחשוב בפורמט כמעט הפוך. יותר מזה, כל סיפור המותג של yes בנוי על הסלוגן "גדול מהחיים". זו ספינה גדולה, תפעולית ומותגית, ולכן קשה מאוד יהיה לשלב חבילות ברמת המחירים של 99 שקל בתוך המותג הקיים.

מדובר, אולי, במהלך אסטרטגי הדורש פרט למקאן שותף אסטרטגי נוסף, אך בקרב המשרדים הגדולים בתעשייה אין הרבה שיכולים לטפל בתקציב בשל ניגוד אינטרסים. בתקציב סלקום מטפל משרד הפרסום גיתם. בתקציב פרטנר חולקים באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב. ראובני פרידן מטפל בתקציב הוט.

אדלר חומסקי מטפל בחלק הארי של קבוצת בזק, שאליה משתייכת yes ולא סביר שבקבוצה יאפשרו למשרד לקבל נתח נוסף. מבין המשרדים הגדולים והבינוניים זה מותיר בעיקר את משרד הפרסום יהושע (המשרד היחיד בחמישייה שאין לו נגיעה לתקציב תקשורת) ואת משרדי הפרסום LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, ברוקנר יער לוי ופרסום אברהם.

מ-yes נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לתכניות עתידיות של החברה, בין אם בתכנון ובין אם לאו".

צרו איתנו קשר *5988