גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבט מקיף על הרכב המפואר ביותר של קיה שנחת בישראל

הדגם הבכיר והמפואר של סורנטו, שפותח עבור השוק האמריקאי, הוא הרכב המפואר והיקר ביותר של קיה שנחת בישראל ■ יש לו מנוע מכובד, תא נוסעים יוקרתי ומאובזר וגם עיצוב פרימיום, אבל לא בטוח שזה יספיק כדי לנפץ את מחסום התדמית העממית שהתקבעה לתוצרת קוריאה בישראל

קיה סורנטו/ צילום: יחצ
קיה סורנטו/ צילום: יחצ

חברת קיה מנהלת בשנים האחרונות רומן סוער עם שוק הרכב האמריקאי. בתוך עשר שנים בלבד היא כמעט שילשה שם את מכירותיה ובשנתיים האחרונות היא העלתה על כבישי ארה"ב יותר מ-1.2 מיליון מכוניות חדשות (אם כי נתח השוק שלה הוא עדיין רק 3.5%).

הלקוחות האמריקאים גומלים לה בדירוג גבוה מאוד בסקר JD POWER ונראה, שקיה קצת מסוחררת מהמעמד. ניתן לראות זאת בקמפיינים הפרסומיים שלה בארה"ב, כמו זה שליווה לאחרונה את השקת קיה סורנטו החדש ובו מוצג הרכב כמתחרה ישיר ברכבי הכביש-שטח המפוארים של לקסוס.

בישראל, לעומת זאת, קיה מחזיקה כ-12% מהשוק אך מקור כוחה נמצא בפלח הנמוך (פיקנטו) שלו וברכבי פנאי משפחתיים (ספורטאז'), שמדגישים תמורה לכסף. לפיכך, ההחלטה לייבא ארצה את הגרסה האמריקאית המפוארת של הסורנטו, עם מנוע V6 חזק ותג המחיר הגבוה ביותר אי פעם לרכב של קיה בישראל, היא ניסוי שיווקי במתיחת גבולות המותג. האם לניסוי יש כיסוי?

חיצונית, לסורנטו המחודש יש ממדים לא מבוטלים ועיצוב מרשים שמכוון לטעמם של לקוחות ה-SUV האמריקאים. החרטום מתהדר בשבכה מאסיבית ופנסי LED מתוחכמים. בדפנות יש קימורים נאים ואת הרושם משלימים עיטורי כרום, חישוקי ענק מעוצבים וחלונות צד מושחרים. למרות שזה לא עיצוב מקורי במיוחד, כאשר הוא עטוף בצבע שחור, כמו ברכב ההדגמה שלנו, הוא זוכה לתשומת לב לא מבוטלת על כבישי ישראל, למרות עממיות המותג.

הייעוד האמריקאי של הרכב בולט גם ברמת האבזור והגימור. ריפוד עור מרהיב בשני גוונים, עם דיפוני פלסטיק בגוון תואם על עמדת הפיקוד, הוא לא מה שאנחנו רגילים לראות בכלים מתוצרת קוריאה. גם האבזור התקני העשיר לא מותיר הרבה ריבועים ריקים ברשימת האופציות של קיה, ובכלל. ברשימה אפשר למצוא גג שמש חשמלי, שנמתח ונפתח לכל אורך הרכב, שליטה נפרדת על מערכת האקלים ליושבים בחלק האחורי, חימום וקירור למושבים החשמליים מלפנים ומערך די מקיף של עזרי נהיגה אקטיביים מדור אחרון. 

המרחב בשתי שורות המושבים הקדמיות שופע, עם אפשרות לאכלס ברווחה חמישה מבוגרים שקומתם ממוצעת. המושב האחורי מציע מרחב ראש וכתפיים סביר לשניים, אם כי מרחב הרגליים דורש פשרות ומתוכנן בעליל עבור ילדים/מתבגרים. השורה השלישית עדיין יותר מרווחת מאשר בכלים דוגמת מיצובישי אאוטלנדר שבעה מקומות או ניסן X-TRAIL, שבסיס הגלגלים שלהם קצר יותר, וגם תא המטען עדיין מציע נפח סביר (320 ליטר) כאשר כל המושבים מאוישים, וענק עם קיפולים, אבל משפחות מורחבות לא צריכות לצפות לשימושיות נוסח בן הדוד "קרניבל" לבית קיה.

עמדת הפיקוד משלבת בצורה נאה מד מהירות אנלוגי ענק עם צג מידע רב-תכליתי במרכזו, ולמרות שלא ניכרים מאמצים להפגין יצירתיות, העסק נוח לשימוש ואינו מאתגר קצרי ראייה כמו אצל חלק מהמתחרים, שהיגרו לעולם הדיגיטלי. תנוחת הנהיגה נוחה ונינוחה ומסתייעת בבידוד רעשים מצוין, כפי שהתרגלנו לקבל בדגמי הדור החדש של קונצרן יונדאי.

על הנעת הגרסה הבכירה מופקד מנוע אמריקאי למהדרין: V6 אטמוספרי בנפח של 3.5 ליטר, שמייצר 277 כוחות סוס ו-34 קג"מ. במונחים אירופיים עדכניים, זה בהחלט לא מנוע "פוליטקלי קורקט". אבל בעידן שבו אפילו מכוניות אמריקאיות מגודלות ורכבי פנאי מגודלים מבית פורד ו-GM מצטיידים במנועי טורבו צנועי נפח, טוב להיזכר (בנוסטלגיה) כמה מענג יכול להיות מנוע גדול ממדים ורב-צילינדרים אם עושים אותו כמו שצריך. ה-V6 האמריקאי-קוריאני מתברך בפעולה חלקה ומאוזנת עם זרימה חלקה וליניארית של הכוח לאורך כל קשת הסל"ד והוא מסתייע רבות בתיבה מודרנית בת שמונה מהירויות, שהיא די נדירה במשפחת יונדאי-קיה.

אמנם תגובת הדוושה ללחיצה די עצלה, אבל העברת מחשב המנוע למצב הספורטיבי מעוררת את הסוסים ומחלצת מהמנוע את הפוטנציאל הרדום. למרות משקל לא מבוטל של 1.9 טונות, לפני משקלם של שבעה נוסעים, הרכב לא מתקשה להאיץ בעלייה בליווי פס קול נעים, והשיוט במהירויות גבוהות מתבצע ללא סימנים למאמץ פיזי או אקוסטי. כפי שצפינו, צריכת הדלק מותאמת יותר למדינות בהן עולה הדלק 2.6 שקל לליטר (קליפורניה) מאשר לכאלה שבהן הוא עולה 6.2 שקל לליטר (ישראל). בנהיגה נמרצת, קשה להשיג עם הרכב יותר מ-7 קילומטרים לליטר.

קיה סורנטו  / צילום: יחצ

הגרסה הרגילה של הסורנטו זכורה לנו כמכונית מוצקה ומהודקת למדי, שמכוילת היטב לטעם האירופי. הגרסה האמריקאית עברה ריכוך בולט, בהתאם לטעם המקומי, והיא מפגינה זוויות גלגול בולטות יותר בפניות הדוקות, עודף תנודות מרכב אופקיות בנהיגה נמרצת, והיגוי שאינו הכי מהודק ומתקשר. מנגד היא מנטרלת בצורה רכה ומיומנת מאוד את מהמורות החורף של האספלט הישראלי.

ביום הסוער שבו לקחנו את הרכב למבחן, ההנעה הכפולה מילאה היטב את תכליתה ושמרה את הרכב מאוזן ויציב גם תחת רוחות צד עזות ובעת חציה של כבישים מוצפים בצפון. אין לו בעיה גם לדלג על מדרכות ולצלוח דרכי עפר. מנגד, עם מרווח גחון של 19 ס"מ לא היינו ממליצים לנהגי ישראל לנסות ולשחזר את סרטון הפרסומת האמריקאי של קיה, שבו נראה הסורנטו ("כמעט ללא שיפורים" לטענת החברה) זוחל על הסלעים של מסלול "שערי הגיהנום" המפורסם במואב, יוטה. אם במאי הפרסומות רוצה, גם מטאטא יורה.

כפי שכתבנו בפתיחה, עם תג מחיר של 280 אלף שקל, הסורנטו V6 מיועד יותר למתוח גבולות שיווקיים יותר מאשר להימכר במאסות. נכון שאובייקטיבית, אם משקללים את האבזור התקני, את השימושיות ואת איכות הייצור ביחס למחיר, אפשר להגיע למסקנה שהסורנטו החדש מציע תמורה לא פחות טובה - למעשה, יותר - מאשר כמה גרסאות קרוס-אובר בינוניות-קטנות של מותגי פרימיום, שבהן המחיר של כל אופציה נשקל בזהב. אבל כדי לשכנע את הקהל הישראלי שקיה היא מתחרה ללקסוס, יידרש הרבה יותר מקמפיין יצירתי.

קיה סורנטו

חלק מהמתחרות

שברולט טראוורס

במחירים שנעים בין כ-250 אלף שקל לדגם הנעה קדמית התחלתית ועד 330 אלף לדגם הנעה כפולה מפואר, הטראוורס החדש ממצב את עצמו גם כמיניוואן וגם כקרוס-אובר אופנתי. הוא גדול משמעותית מהסורנטו, ניצב על בסיס גלגלים באורך 3.07 מ' ומציע תא מטען מאסיבי גם עם שבעה נוסעים, ומנוע V6 שמייצר 310 כ"ס

שברולט טראוורס / צילום: יחצ

פורד אקספלורר

300 אלף שקל הוא מחיר דגם הבסיס, עם הנעה קדמית, של האקספלורר מהדור האחרון. גם זה לווייתן כביש-שטח אמריקאי עם ממדים רציניים ומקום מרווח לשבעה נוסעים בשלוש שורות. המנוע הוא V6 בנפח 3.5 ליטר עם 290 כ"ס ויש גם נפח הטענה מאסיבי, אם כי יכולות השטח מוגבלות

פורד אקספלורר / צילום: יחצ

מאזדה 9-CX

הקרוסאובר הבכיר של מאזדה פותח בלעדית עבור השוק האמריקאי אבל ייבואו לארץ נבחן כיום. יש לו ממדים מכובדים, שבעה מקומות ישיבה בשלוש שורות, והעיצוב המוכר הספורטיבי וההדוק של דגמי הדור האחרון של המותג, הן בפנים והן חוץ. המנוע הוא 2.5 ליטר טורבו עתיר כוח וביצועים

מאזדה 9-CX / צילום: יחצ

עוד כתבות

רן גוראון / צילום: יח"צ

פלאפון הגישה הצעה לרכישת גולן טלקום ב-710 מיליון שקל

גולן טלקום מנהלת מו"מ למכירתה לסלקום בתמורה לכ-600 מיליון שקל וויתור על הלוואה שלקחה ממנה ● רשות התחרות עשויה לא לאשר את רכישת גולן על ידי פלאפון

הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי

עדכון המדדים מצביע על הסקטורים החמים: נדל"ן, תשתיות, שוק ההון וקמעונות מזון

במסגרת העדכון החצי-שנתי של הבורסה, מבני תעשיה ואלקטרה נכנסו לת"א 35, אחרי קפיצות דו-ספרתיות מהן נהנו מניותיהן של השתיים ● מנגד, פז נפט ואופקו נפרדו מהמדד המוביל

גני־גונן / צילום: איל יצהר, גלובס

תוכנית המתאר חדשה למועצה אזורית דרום השרון תצמצם אולי את דריסת המרחב הכפרי

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תוכנית מתאר כוללנית למועצה אזורית דרום השרון התוכנית כוללת תוספת של 3,000 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 45,000 תושבים עד שנת 2040

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, גלובס

דעה: ההבטחות הממוחזרות של ראש הממשלה נתניהו

הסרטון של נתניהו עם רמי לוי נראה לכם מוכר? אולי משום שהוא כיכב בקמפיינים של הליכוד גם ב-2013 וב-2015 ● ומה עם בני הפלשמורה? הם עדיין ממתינים במחנות המעבר באדיס אבבה ובגונדר מאז ההבטחות בקמפיין 2009 ● בחזרה לעתיד, גרסת ראש הממשלה

קלפי בחירות /  צילום: איל יצהר

מפלגת צומת לא תתמודד בבחירות; מכריזה על תמיכה בליכוד

זאת תמורה להקפאת חוק קמיניץ (תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה) שגרם נזק למגזר החקלאי ● מדובר בכ-14.8 אלף קולות מבחירות 2019 מועד ב' ● שי דיין, יו"ר ארגון הנהגים ומס' 2 במפלגת צומת: "פרישת מפלגת צומת - לא על דעתי"; קורא לכל נהגי המוניות לא להצביע לנתניהו

החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת

פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת ● פרויקט מיוחד

מיכל הלפרין/ צילום:יוסי זמיר

חוק הריכוזיות: הושלמה ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים

הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה עדכון של רשימת התאגידים, הגופים הפיננסיים ורשימת הגורמים הריכוזיים לאחר שהושלמה ההפרדה במסגרת חוק הריכוזיות ● החוק חוקק במטרה להפחית את הריכוזיות במשק הישראלי ולהגביר את התחרות בו, וקבע, בין היתר, כי יש להגביל מבנה פירמידלי של חברות החזקה לשתי שכבות בלבד של חברות בורסאיות

אדם נוימן/ צילום:רויטרס

אדם נוימן מנסה להיפטר מנדל"ן: מוכר פנטהאוז במנהטן ב-2 מיליון דולר מעל מחיר הרכישה

אדם נוימן מבקש 37.5 מיליון דולר על דירת היוקרה שלו במנהטן, 2 מיליון דולר יותר ממה ששילם עבורה ב-2017 ● הדירה ממוקמת ברחוב אירווינג פלייס 78 במנהטן, בין השדרה השלישית לפארק אבניו, ובמרחק קצר מיוניון סטייט פארק

מדידת חום לנוסעת על טיסה יוצאת מסין  / צילום: Associated Press

לא רק סין: משרד הבריאות מחמיר את אזהרות הקורונה לחוזרים לארץ

השבים מתאילנד ,הונג קונג, סינגפור ומקאו יידרשו לשהות בבידוד במשך 14 ימים אחרי שובם לישראל ● האם ההודעה הזו תשפיע על טיסות אל על לבנגקוק?

מסכה על הפנים ברחובות בייג'ין בנובמבר 2018  בגלל הזיהום / צילום : AP \ Andy Wong

נזקי זיהום האוויר בעולם עולים לנו מיליארדים מדי יום

דו"ח של גרינפיס מעריך את עלות זיהום האוויר שנגרם משימוש בדלקים פוסיליים ב-8 מיליארד דולר ביום ● בישראל נמצא הנושא במקום נמוך בסדר היום הציבורי, למרות העדויות המצטברות על הנזקים של נשימת אוויר מזוהם

נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - סופ"ש 14-15 בפברואר

בסופ"ש באיכילוב: 13 נפגעים בתאונות קורקינט ואופניים חשמליים

מדי יום "גלובס" ובית החולים איכילוב מדווחים על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים

עובד בחליפת מגן עוזר להוביל מזוודה לאוטובוס / צילום: צ'יינה דיילי, רויטרס

"המפעל סגור. אנחנו נצורים 25 ימים. אבל מי יכול לחשוב על כסף עכשיו"

עופר דקל חי כבר עשר שנים בווהאן שבסין. בשבועות האחרונים הוא פרץ לתודעה הישראלית כ"עופר סין" בזכות דיווחיו המרגשים ברשתות החברתיות ● מפעל הטקסטיל שלו ושל אשתו ננה מושבת ● מהיום ב"גלובס" תיעוד מיוחד של חייהם בצל הקורונה ● יומן ווהאן, פרק ראשון

אייל דרור  / צילום: סיוון פרג'

שטראוס נכנסת למעדניות ולקצביות עם מותג בוטיק חדש

שטראוס מסמנת את שוק החנויות המתמחות, כמו מאפיות שכונתיות, קצביות ומעדניות • השלב הראשון: השקת מותג סלטים פרימיום בתמחור גבוה יותר תחת השם "דליקטס"

בהלת וירוס הקורונה בבייג'ינג, סין / צילום: Mark Schiefelbein, Associated Press

דעה: שוק הביטוח לא נפגע, אבל קיבל תזכורת שסיכונים לעתים מתגשמים

מוקדם עדיין לראות בסערת הקורונה קטסטרופה בלתי מוגבלת ● מדובר במקרה שמציף את אי-הוודאות הקיימת ומדגים כי יש צורך בגידור סיכונים

דוד ביטן / צלם: איל יצהר

היועמ"ש נענה לבקשת דוד ביטן: יעביר את חומרי החקירה בעניינו אחרי הבחירות

באופן דומה נהג בזמנו מנדלבליט גם ברה"מ בנימין נתניהו: אז כמו היום הסכים היועמ"ש לדחות את העברת חומרי החקירה לחשודים בתיק נתניהו כדי להימנע מדליפת חומרי החקירה באופן שעלול לזהם את הליך הבחירות

טבע - תרופת קופקסון  / צלם: תמר מצפי

האם טבע עומדת בפני תביעה של מיליארדי דולרים על עיכוב הקופקסון?

משפט ארוך בין שתי החברות, שבו האשימה פרוניורון את טבע בסיכון חולים בניוון שרירים, הסתיים לפני כחודש ● ביהמ"ש פסק כי טבע אכן הפרה חוזה מול פרוניורון, וזו צפויה לטעון בתביעת נזיקין שתגיש כי הייתה יכולה לפתח את הקופקסון למחלות נוספות

איי.די.או גרופ / צילום: אתר החברה

חברת הנדל"ן איי.די.או פרעה את מלוא חוב שלה למחזיקי האג"ח בסך של 1.16 מיליארד שקל

החברה נענתה לדרישת הנאמן למחזיקי האג"ח שלה ופרעה בתשלום אחד את מלוא חובותיה למחזיקים ● המחזיקים מתבקשים להכריע האם לצאת למאבק משפטי כדי לקבל לידיהם גם את תשלומי הריבית העתידיים

יוסי פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי

הראל רכשה מניות חברת פרשקובסקי ב-57 מיליון שקל

חברת הביטוח רכשה 4.5% מהמניות ממשפחת פרשקובסקי, בעלת השליטה בחברה ● העסקה בוצעה במחיר של 68 שקל למניה

קניון של סטרווד ווסט / צילום: מצגת החברה

לאחר שהאג"ח קרסה ביותר מ-50%: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הנדל"ן הזרה סטרווד ווסט

הבקשה הוגשה ע"י בית ההשקעות פרוקסימה שבבעלות חיים ונציה ואורי רענן ● סטרווד ווסט דיווחה כי עילות התביעה נוגעות לקיומם לכאורה של פרטים מטעים ואי-גילוי הולם בתשקיף ההנפקה של אג"ח מסדרה א' וכן הטעיה וחוסר בפרטים בדוחות מיידיים

מצביעה בקלפי/ צילום: רויטרס

היועמ"ש והרשות להגנת הפרטיות: אין לוועדת הבחירות סמכות לדון באפקליציית אלקטור

תשובת היועמ"ש והרשות להגנת הפרטיות הוגשו בתגובה לעתירה שהוגשה נגד השימוש באפקליקציית אלקטור, המשמשת בידי הליכוד ומפלגות נוספות להמרצת מצביעים ● בחוות דעת שהגיש המכון הישראלי לדמוקרטיה ליו"ר ועדת הבחירות נטען כי "איסוף המידע והצלבתו פותח כר נרחב לזיופים"