דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

פתיחה מרשימה ל"אח הגדול" ברשת: רשם אמש רייטינג של 29%

מדובר בנתון הגבוה ביותר שרשם משדר כלשהו מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר • הנתון המרשים מציב אתגר משמעותי בפני קשת, שעד כה הובילה בבטחה בנתוני הרייטינג

מנחי "האח הגדול" ברשת 13 / צילום: מיכה לובטון
מנחי "האח הגדול" ברשת 13 / צילום: מיכה לובטון

תוכנית הפתיחה של הריאליטי "האח הגדול" ברשת הניבה אמש (מוצ"ש) נתון שיא מרשים של 29% מקרב משקי-הבית היהודיים ו-887 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. מדובר במשדר בעל הרייטינג הגבוה ביותר מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר, ובפער גדול, לאחר שעד כה השיא היה שייך לגמר "הכוכב הבא" של קשת, שרשם נתון של 24.4%.

ברשת תולים תקוות גדולות בתוכנית היקרה והיוקרתית, שעד כה שודרה אצל המתחרה קשת, אך נדמה כי גם שם - למרות הנמכת הציפיות המתבקשת - לא חזו שתוכנית הפתיחה תרשום רייטינג כה גבוה, עם נתונים שחשבנו שלא נראה עוד בעידן שלאחר הפיצול.

הניסיון של קשת לתת לפייט לערב הפתיחה, יחד עם משחק הצמרת בליגת העל בכדורגל, ששודר בספורט 5, הביאו לערב שסך הצפייה בו היה גבוה מאוד. בסרט ששידרה קשת ממול, "חטיפה: קו 300", צפוי 10.5% מבתי-האב היהודיים ו-255 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל באר-שבע, ששודר בערוץ הספורט שנתוניו לא מתפרסמים בצורה רשמית על-ידי ועדת המדרוג, צפו 9.3%. בערוץ 10 שודרה התוכנית "גב האומה", שהגיעה לנתון של 6.2%, ו-161 אלף צופים. 

רייטינג 6.5.18
 רייטינג 6.5.18

בגזרת החדשות, "האח הגדול" סייעה לרשת לרשום ניצחון גם בשידור המשותף של "חדשות סוף השבוע" עם דנה ויס, שזכתה לרייטינג של 11.2% באפיק 13, מול 8.3% באפיק 12 (מצרפי: 19.5% וכ-550 אלף צופים). מנגד, "המגזין" בערוץ 10 הניב 8.4% ו-236 אלף צופים. ב"חדשות השבת" עם מיכל רבינוביץ' בתאגיד השידור "כאן" צפו 4% ו-95 אלף צופים.

עבור קשת, שבסיכום חצי השנה הראשונה לפיצול רשמה ניצחון מרשים בנתוני הרייטינג, הנתון הגבוה של תוכנית הפתיחה של "האח הגדול" יוצר ללא ספק בעיה או לפחות אתגר גדול מאוד. גם אם המשדרים הבאים יניבו תוצאות נמוכות יותר, כפי שאכן צפוי לקרות, רף הפתיחה הוא כה גבוה שגם אם בהמשך נתוני הרייטינג ייחתכו בעשרות אחוזים, הם עדיין עשויים לאפשר לרשת להוביל את הטבלאות השבועיות בחודשים הקרובים. 

בסיכום השבועי, קשת מכניסה לטבלה 6 תוכניות מתוך 10, כשבראשן עדי אשכנזי במקום השני עם 16.4%, וגם מצליחה לשמור על ממוצע פריים-טיים שבועי (20:00 עד 23:00) גבוה יותר: 10.9% מול 10.4% לרשת ו-6.5% לערוץ 10. התוכנית הבולטת בערוץ 10 בשבוע החולף היא הסדרה "הקברניטים" של רביב דרוקר עם נתון של 8.4%. 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות