גליקמן ואדלר-חומסקי עלו לשלב הכספי במכרז הדואר

התקציב אינו גדול, כ-9 מיליון שקל בשנה, אך נחשב למאתגר במיוחד בעקבות תהליך השינוי המואץ שעובר דואר ישראל

דואר ישראל / צלם: אריאל ירוזולימסקי
דואר ישראל / צלם: אריאל ירוזולימסקי

משרדי הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב ואדלר-חומסקי עלו לשלב הסופי במכרז על תקציב רשות הדואר - כך נודע ל"גלובס". השלב הבא הוא שלב הצעות כספיות שבסופו ייבחר המשרד שיטפל בתקציב.

במכרז התמודדו גם משרדי הפרסום ראובני-פרידן ושמעוני פינקלשטיין. שני משרדים נוספים - מקאן תל-אביב ויהושע TBWA - היו אמורים לקחת אף הם חלק במכרז, אך פרשו בגלל טיפול בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

תקציב הפרסום של הדואר לא נחשב לתקציב גדול מאוד במונחים של ענף הפרסום, והיקפו כ-9 מיליון שקל בשנה, אולם התהליך המואץ שעובר הדואר בשנים האחרונות - כניסתו לעולמות האיקומרס והדיגיטל, הניסיון לייצר מהפכה משמעותית בשירות והאתגרים השיווקיים והפרסומיים הניצבים בפניו - הופכים אותו למסקרן מאוד למשרדים הגדולים.

תקציב הפרסום של הדואר מנוהל זה כעשור במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. על-פי ההערכות, בדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.

בתחילת הדרך נראה היה כי למרות העניין הרב שעורר המכרז בענף, רוב המשרדים לא יוכלו להתמודד בגלל תנאי שקבע כי כל עבודת המדיה, הדיגיטל והסושיאל תיעשה באמצעות משרד הפרסום עצמו ולא באמצעות חברות-בנות. רוב משרדי הפרסום שיכולים מבחינת תנאי הסף האחרים לקחת חלק במכרז פועלים כקבוצה שבה יש לפחות חברת מדיה נפרדת, וברוב המקרים גם פעילויות הדיגיטל והסושיאל נמצאות בחברות-בנות. למעשה, בתנאי המכרז המקורי יכלו רק שני משרדים להתמודד: גליקמן-שמיר-סמסונוב ויהושע TBWA. בדואר היו קשובים ושינו את תנאי הסף, ואכן המשרדים הגדולים בחרו להתמודד על התקציב.

צרו איתנו קשר *5988