איך העיר ניו-יורק הכניסה לקופה 100 מיליון דולר בסופ"ש בזכות קפטן אמריקה, צבי הנינג'ה ובאטמן

השנה השתתפו בכנס קומיקון, שנערך בניו-יורק בפעם ה-13 ברציפות, כ-250 אלף איש • מדובר באירוע הקומיקס הגדול ביותר בארה"ב • צפו בתמונות מהכנס

משתתפים בקומיקון 2018 בניו יורק / צילום: רויטרס
משתתפים בקומיקון 2018 בניו יורק / צילום: רויטרס

קפטן אמריקה, הג'וקר, וונדר וומן, הטורף ות'ור עומדים ביחד בשורה אחת ארוכה ומחכים להזדמנות להיות הראשונים לקנות פרטי אספנים, לקבל חתימה ולראות את השחקנים האהובים עליהם על הבמה. 

לא, זו לא התחלה של בדיחה. בשנה ה-13 ברציפות, מרכז ג'אביטס מארח את קומיקון ניו-יורק (NYCC) - אחד מאירועי הקומיקס הגדולים בעולם. לפחות 250 אלף אנשים קנו כרטיסים כדי להשתתף בכנס, שנמשך 4 ימים ונסגר ביום ראשון האחרון. מדובר בעלייה של 12 אלף משתתפים לעומת השנה הראשונה של הכנס, כך אמר מייק ארמסטרונג, מארגן האירוע מטעם חברת האירועים ReedPop, ל-CNBC. 

  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפים בקומיקן בניו יורק השנה / צילומים: רויטרס ו-Shutterstock
  • משתתפי קומיקון ניו יורק השנה / צילום: Shutterstock ורויטרס
  • משתתפי קומיקון ניו יורק השנה / צילום: Shutterstock ורויטרס
  • משתתפי קומיקון ניו יורק השנה / צילום: Shutterstock ורויטרס
 

"זו לחלוטין השנה הכי גדולה שלנו", אמר ארמסטרונג. "אנחנו גדלים בהתמדה מדי שנה מאז 2006. הכרטיסים שלנו נמכרים מאוד מהר, אנחנו מוכרים את השטח לדוכנים מהר מאוד, אין לנו יותר מקום לספונסרים האמת, אז אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להמשיך ולצמוח מחוץ למכרז ג'אביטס". 

ReedPop כבר הרחיבה את שטח הכנס מעבר למרכז ל-6 אתרים בסביבתו. בכנס היו מעל ל-420 פאנלים, שדנו בנושאים שעסקו מיום השנה ה-80 לסופרמן ועד הנשים שהיו חלק מהכותבים של "סטאר וורס". 

על-פי הערכות ReedPop, הכנס הכניס לניו-יורק מעל ל-100 מיליון דולר, כשהמשתתפים שילמו על בתי מלון, השתמשו בתחבורה ציבורית ואכלו במסעדות בעיר. ארמסטרונג סירב לחשוף את הצפי להכנסות מהכנס של השנה, אך אמר כי רוב האירועים היו סולד אאוט. העלות הימיות להשתתפות בכנס עומדת על כ-50 דולר. 

כנסי הקומיקס הפכו לנפוצים יותר ונכנסו בקלות למיינסטרים בשנים האחרונות, כך שהעלייה במשתתפים נפוצה גם בשאר כנסי הקומיקון בסן דיאגו, שיקגו, אטלטנה וסיאטל. 

הקומיקון בסן דיאגו הוא המוכר ביותר מבין כנסי הקומיקס, אך הקומיקון בניו-יורק הוא גדול ביותר מבחינת כמות המשתתפים. לכנס בסן דיאגו מגיעים מעל ל-130 אלף משתתפים מדי שנה, ולפי הערכת הוא תורם מעל ל-140 מיליון דולר לעיר. הסיבה היחידה שכמות המשתתפים לא גדלה עוד היא פשוט כי למארגני הכנס אין יותר מקום. 

צרו איתנו קשר *5988