זריקת מרץ לאזור התעשייה קריית אריה בפ"ת: תוכנית חדשה מבקשת להוסיף למתחם 1.6 מיליון מ"ר לבנייה

התוכנית החדשה צפויה להגדיל את שטחי התעסוקה, המסחר והתעשייה במתחם ל 5.1 מיליון מ"ר • "התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה משמעותיים לעיר, דבר שיתרום לחיזוק איתנותה הכלכלית"

תנופת בנייה / צילום: איל פישר
תנופת בנייה / צילום: איל פישר

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז בראשות שירה ברנד, הפקידה להתנגדויות הציבור, את התוכנית להתחדשות אזור התעסוקה קרית אריה בפתח תקווה. זאת במטרה לתמרץ כלכלית את בעלי הקרקעות הפנויות והבנויות באזור התעסוקה, לממש את הזכויות החדשות ובכך להביא לבנייה ולמיצוי הפוטנציאל של אזור התעסוקה שכיום אינו ממומש.

אזור התעסוקה קרית אריה הוא אחד מבין שישה אזורי תעסוקה מטרופוליניים במחוז מרכז, המהווים את עוגני התעסוקה המרכזיים במחוז. בהתאם לכך הוכנה תוכנית המוסיפה 1.6 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה המתווספים ל-3.5 מיליון מ"ר קיימים באזור התעסוקה כיום.

כך שבסך הכל צפוי אזור התעסוקה קרית אריה לכלול 5.1 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה מסחר ותעשייה. התוכנית אף כוללת מדיניות בינוי לגובה, כך שלאורך ציר ז'בוטיסנקי וכביש 4 המדיניות מאפשרת בנייה לגובה של 30-40 קומות. באזורים הפנימיים של אזור התעסוקה, הבינוי שיתאפשר נמוך יותר, וגם מאפשר השארת שימושי תעשייה כבדה וזאת מתוך ההכרה שיש צורך גם בשימושים מעין אלה, לצד שטחי משרדים ותעשייה נקייה. בסך הכל התוכנית מעניקה תוספת של 50% בממוצע למגרשים הקיימים בקרית אריה.

את התוכנית יזמה עיריית פתח תקווה, ובפברואר 2017 הומלצה להפקידה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לאחר שהועברה לעיון הוועדה המחוזית, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית ולאחרונה הופקדה בפועל להתנגדויות הציבור. בדברי ההסבר לתוכנית צוין כי "האזור משמש בין היתר למשרדים והייטק, מפעלים, תעשיה מסורתית ואזורי מלאכה. בפועל, האזור אינו מממש את מלוא פוטנציאל זכויות הבניה המאושרות, וכן קיים קושי בהתמצאות במרחב ומחסור משמעותי בקשרים פעילים ליתר חלקי העיר". עוד צויין כי התוכנית מייעדת את אזור קריית אריה למשרדים, תעשיה עתירת ידע, תעסוקה רפואית (ביוטק, קלינטק וכיו"ב), תעשייה ואחסנה, מסחר, מעבדות, מתחמי תקשורת, אולמות תצוגה וירידים, מתקני ספורט ובידור, שימושים ציבוריים וכו'.

אזור קרית אריה משתרע על 2,200 דונם, בין כביש 4 ממערב לשכונת המגדלים אם המושבות והאצטדיון העירוני מצד מזרח. לאורך הדופן הצפונית שלו עוברת מסילת הרכבת מתל אביב לכפר סבא, ורחוב ז'בוטינסקי שבו תעבור הרכבת הקלה.

לדברי יו"ד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שירה ברנד, "התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה משמעותיים לעיר פתח תקווה, דבר שיתרום לחיזוק איתנותה הכלכלית של העיר. המתחם יהיה בנגישות מירבית לתחבורה ציבורית, זאת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית".

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988