גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאזדה, טיוטה, מרצדס, קאדילק: קרבות הכביש של 2019

בין קרב המאסף של המשפחתיות הקלאסיות למלחמות של רכבי הפנאי-שטח ● 2019 הולכת להיות תחרותית

טויוטה קורולה / צילום: יחצ
טויוטה קורולה / צילום: יחצ

משפחתית כן בוחרים: טויוטה קורולה מול מאזדה 3

עד לפני כמה שנים, כותרת כמו "קורולה חדשה מול מאזדה 3 חדשה בקרב על שוק הרכב הישראלי", הייתה יכולה להיות פצצת רייטינג. אבל כיום אנחנו נמצאים בעידן שבו מכירות רכבי ה-SUV למיניהם צומחות בקצב שנתי של 25%, על חשבון המשפחתיות, ולפיכך מדובר בעיקר בקרב מאסף.

בכל זאת, מדובר בשתיים מהמשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל והן צפויות לתפוס יחדיו נפח מכירות לא מבוטל. יתרון הראשוניות שייך לקורולה החדשה, שתגיע אלינו כבר במחצית הראשונה של השנה. אבל זה לא היתרון השיווקי היחיד שלה. היא גם תהיה משפחתית הסדאן הראשונה בארץ, שתוצע כסטנדרט עם הנעה היברידית. אומנם מדובר ביחידת ההנעה המוכרת בנפח 1.8 ליטרים של פריוס, אוריס ושות', ולא בגרסה ההיברידית החדשה והחזקה של טויוטה עם מנוע 2 ליטרים מתוחכם, שמוצעת באירופה ובארה"ב. אבל היא עדיין תיהנה מיתרון מיסוי ותביא איתה את ההטבה הנחשקת בשווי השימוש החודשי, כמו יונדאי איוניק, נירו ושות'. חובבי מנועי הטורבו-בנזין יוכלו להתנחם באופציה למנוע 1.2 ליטרים טורבו, שישווק בפרופיל נמוך.

הקורולה היא מכונית חדשה לגמרי, שמבוססת על הפלטפורמה הגלובלית הקלה והמתוחכמת של טויוטה, מצוידת במתלים חדשים ומגיעה עם תא נוסעים עדכני, שמצויד במסך תצוגה דיגיטלי רב תכליתי ובחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בקרת שיוט מתוחכמת. המחיר אמור להתחיל באזור שבו ניצבה הקורולה סדאן הקודמת ומה שעשוי לאלץ את האיוניק ליישר קו כלפי מטה.

היריבה מאזדה 3 החדשה תגיע לישראל רק באמצע המחצית השנייה של 2019 והפרטים הטכניים היחידים שידועים עליה כרגע הם אלה של הדגם האמריקני. גם זו במכונית חדשה לגמרי, שניצבת על פלטפורמה מתוחכמת עם בסיס גלגלים באורך 2.73 מ', שהוא הארוך ביותר כרגע בפלח המשפחתיות. העיצוב החיצוני שלה נע בין "חדשני והרפתקני" בדגם ה-5 דלתות בעל הזנב המוחצן לבין "יותר מאותו הדבר" בדגם הסדאן. כל הסדרה תציע תא נוסעים מתקדם עם מערכות בטיחות עדכניות והמנוע התקני ימשיך להיות ה-2 ליטרים המוכר. מאוחר יותר יופיע גם מנוע אולטרה-מתקדם וחסכוני, עם מערכות הזרקה ובעירה פורצות דרך ומערכת היברידית "קלה", שאומנם תציע נצילות אנרגיה גבוהה יותר ב-40%, אך כנראה תהיה יקרה ולא זכאית להטבת מס, כך שסיכויי הייבוא שלה אינם גבוהים.

מאזדה 3/ צילום: יחצ

התנגשות בפול סייז: מרצדס GLE מול ב.מ.וו X5 חדשות

פלח רכבי ה-SUV המפוארים "פול סייז" מלא, הוא עמוס ותחרותי גם בשגרה וב-2019 תעלה התחרות ברגע כאשר ינחתו כאן היורשים של שתי מובילי המכירות של הפלח, מרצדס GLE וב.מ.וו X5, שנמכרות בישראל במאות יחידות לשנה (כולל יבוא אישי ועקיף). שתי הסדרות החדשות יצוידו בארסנל הטכנולוגי המתקדם והעדכני ביותר של היצרנים ונסתפק כאן רק בחידושים הבסיסיים.

ה-GLE החדש נוטש את שפת העיצוב הרבועה של קודמו לטובת עיצוב עגלגל וספורטיבי יותר כמו שאר דגמי מרצדס. הוא גדול יותר, ניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-8 ס"מ ולראשונה מציע אופציה לשבעה מקומות ישיבה, מה שיעזור לו ליישר קו חשוב מול X5. תא הנוסעים נראה כמו גרסה מוגבהת של ה-S קלאס החדשה, עם המערך המוכר של מסכי LCD מלבניים ענקיים שמשתרעים מצד לצד. הרכב עמוס במערכות בטיחות שמקדימות לזהות איומים ב-360 מעלות ומגיבות עליהן עוד לפני הנהג ויש שלל אופציות סמי-אוטונומיות, כולל שיוט עצור-סע במהירות של עד 60 קמ"ש.

מרצדס מתגאה בדור חדש של מתלי אוויר עם שליטה מתקדמת בתנודות המרכב בפניות, אך זו עשויה להיות אופציה יקרה. בשלב הראשוני מושקת הסדרה עם שני דיזלים, אחד מהם עם 340 כ"ס ו-70 קג"מ, ועם מנוע טורבו-בנזין 3 ליטרים בודד, שזכה לתגבור כוח משמעותי ל-384 כ"ס. בינתיים, מרצדס לא שחררה מפרטים ומועד השקה של גרסת הפלאג-אין המשודרגת, שהיא המבוקשת ביותר בישראל.

מרצדס/ צילום: יחצ

ב.מ.וו דווקא כן הציגה לאחרונה פרטים על הפלאג-אין של ה-X5 החדש, ונראה כי מדובר בקפיצת דרך משמעותית. מנוע הארבעה-צילינדרים מוחלף במנוע 6 צילינדרים, ההספק המשולב קפץ ל-394 כ"ס, עם מומנט של 60 קג"מ, והרכב יזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, כמעט שנייה מהר יותר מקודמו.

למרות זאת, הוא אמור להיות חסכוני יותר, לנוע לטווח חשמלי נטו של יותר מ-50 ק"מ (על הנייר) ולהציע הרבה יותר מקום בתא המטען, למרות הסוללה המוגדלת. ה-X5 עצמו צמח בכל הממדים, כולל תוספת לבסיס הגלגלים, והוא יציע תא נוסעים דיגיטלי מתקדם נוסח סדרה 7, עם יכולות סמי-אוטונומיות משודרגות. לראשונה החברה גם טוענת ליכולות שטח רציניות.

ב.מ.וו X5  / צילום: יחצ

הוסיפו לתמונה עוד שחקניות חדשות בזירה הזו כמו פולקסווגן טוארג חדש ומתקדם, ריינג'רובר ספורט בגרסת פלאג-אין עם תמחור אגרסיבי ועוד, וקיבלתם צפי לזירת לחימה סוערת.

מלחמת המיד סייז: קאדילק XT4 מול אאודי Q3

פלח ה-SUV "פרמיום-מדיום" נכנס בשנים האחרונות לנעליים של מכוניות הפרמיום ספורט-סדאן בישראל ודחק אותן החוצה. ב-2019 ינחתו בזירה שני מתמודדים חדשים לגמרי ורציניים בפלח הלוהט הזה. את ארה"ב ייצג בזירה קאדילק XT4 החדש, האח המוקטן של XT5 הפופולרי. הרכב צפוי להציע את היתרונות המוכרים של המותג: עיצוב חד ומתוחכם, שלא מתחנף למכנה המשותף הרחב, ממדים נדיבים עם הרבה מרחב בתא הנוסעים ויחס גבוה של אבזור וטכנולוגיה לשקל.

תא הנוסעים מציע מסך מולטימדיה מרכזי עם ממשק מתקדם של תפעול ו"חוויית משתמש", שפותח, אגב, בישראל, ויציע מערך יסודי של מערכות בטיחות מתקדמות, אם כי לא בטוח שבשלב הראשון יגיע אלינו ה"אוטו-פיילוט" הכמעט אוטונומי שמוצע בארה"ב. המנוע העיקרי בהיצע הוא 2 ליטרים טורבו-בנזין עם 237 כ"ס שאמור לשלב חיסכון עם ביצועים נמרצים ובחו"ל מוצעות כאופציה גם מערכת הנעה כפולה קבועה ומערכת אקטיבית לשיכוך המתלים. אולם עדיין לא ברור מה תהיה זמינותן כאן. אם שער הדולר ימשיך להיות ידידותי יחסית, ובהתחשב בחשיבות של השוק הישראלי, אפשר לצפות לתמחור די אגרסיבי.

קדילאק / צילום: יחצ

את הצד האירופי בזירה תייצג כאן אאודי Q3 החדשה, שכבר נמכרת באירופה, אך טרם נחתה כאן. ה-Q3 היוצאת עדיין נמכרה היטב בשנתה האחרונה בשוק, אבל התחרות המתגברת אילצה את אאודי לקחת אותה מעלה במעלה הסולם. העיצוב מיישר קו עם האחות הגדולה Q5 החדשה וה-Q3 ארוכה בכמעט 10 ס"מ מקודמתה, רחבה יותר בכמה סנטימטרים ומעט נמוכה יותר לטובת מראה ספורטיבי. בסיס גלגלים באורך 2.68 מ' - תוספת של כמעט 8 ס"מ - אמור לשפר משמעותית את המרחב האחורי ברכב.

אאודי/ צילום: יחצ

אאודי מתגאה בהרבה טכנולוגיות חדשות עתידניות כולל מערך היקפי של מצלמות וחיישנים, עמדת פיקוד דיגיטלית לחלוטין ובקרת שיוט סמי-אוטונומית, אך עוד לא ברור מה מכל אלה יוצע כאן כסטנדרט ומה במסגרת "חבילות" יקרות כמקובל. בשלב ההשקה הוצגו ארבעה מנועים: שלושה מנועי טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בהספקים של 150 עד 230 כ"ס וטורבו-דיזל אחד. יש גם מערכת אופציונלית של בולמי זעזועים מתכווננים ומחשב משוכלל עם מצבים לנהיגת שטח, אך גם זו אופציה שמחירה המקומי לא ברור.

מתח גבוה: איוניק אלקטריק מול ניסאן LEAF

בעוד ששוק הרכב החשמלי בעולם זינק בשנים האחרונות וצמח בקצב של מאות אחוזים בשנה, בישראל המכוניות החשמליות היו עד לאחרונה לא יותר מאשר "באזז" מלווה בזיכרונות עמומים מתקופת "בטר פלייס". 2019 אמורה להיות שנת מפנה, ולא רק בפלח חשמליות הפאר למיליונרים. שתי מתמודדות "עממיות" יחסית צפויות להיאבק על הבכורה בפלח הירוק והמבטיח הזה, שנהנה מהטבת מס משמעותית ומעלות שוטפת אפסית.

ראשונה בקנה, שאמורה לעלות על הכביש כבר בינואר, היא הגרסה החשמלית לגמרי של יונדאי איוניק, שגרסתה ההיברידית הייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת. החשמלית נוטשת את מנוע הבנזין וממירה אותו במנוע חשמלי בהספק צנוע יחסית של כ-120 כ"ס ובסוללת ליתיום פולימר של 28 קילוואט לשעה.

הקומבינציה הזו, בשילוב עם מערכת ניהול מתקדמת ושלל אפשרויות למחזור אנרגיה, מספקת טווח תיאורטי של עד כ-280 ק"מ בין טעינות (על-פי תקן NEDC) - די והותר לשימוש יומיומי טיפוסי בישראל עם טעינה יומית או דו-יומית בבית או בעבודה. תיבת הילוכים בת מהירות אחת עם מצב "ספורט" ומומנט זמין מיידית של כמעט 30 קג"מ מבטיחים שהמכונית תשתלב היטב בקצב התנועה בכבישי הארץ. בשלב מאוחר יותר, אגב, אמורה להופיעה גרסה משודרגת עם סוללה בקיבולת גבוהה יותר וטווח משופר משמעותית. כ120-150- מכוניות איוניק חשמליות הוזמנו בארץ עוד לפני שפורסם המחיר הרשמי, בסביבות 160-150 אלף שקל .

המתחרה מיפן, ניסן LEAF, הקדימה את יונדאי בכמעט עשור, נושאת בתואר "החשמלית הנמכרת בעולם" (לא כולל כלי רכב סיניים) ואף זכתה להיות משווקת בישראל בצורה לא סדירה לפני כמה שנים, ללא הצלחה.

ב-2019 יגיע אלינו הדור החדש שלה ומדובר בקפיצת מדרגה בכל ההיבטים. המכונית עצמה גדולה, מרווחת ונראית הרבה יותר "חללית". הספק המנוע טיפס בכמעט 38% ל-150 כ"ס, המומנט ניצב כעת על 32 קג"מ והסוללה המתקדמת מציעה כעת טווח של כ-378 ק"מ בין טעינות (על-פי תקן NEDC). כל זה בליווי מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת חניה אוטונומית ומערכת שיוט ששומרת על ההיגוי יציב ללא התערבות הנהג. המחיר הוא עדיין בחזקת נעלם. באירופה מחירה עולה כ-10% יותר ממחיר האיוניק המקבילה, אך לא ברור מה תהיה הגמישות בהנחות לציים, שנחשבים ללקוחות העיקריים של הפלח הזה - לפחות בשלב הראשון. אם לוקחים בחשבון שבהמשך השנה תגיע אלינו גם יונדאי קונה חשמלית עם טווח גדול וקיה נירו חשמלית חזקה, אפשר לצפות לזירה סוערת.

עוד כתבות

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן ומנכ"ל בזק, דודו מזרחי / צילום: כדיה לוי, רונן טופלברג

האם התוכנית החדשה לפרסית סיבים אופטיים תוכל לעמוד באתגרי המציאות הישראלית

משרדי האוצר והתקשורת הראו חשיבה מחוץ לקופסה בתוכניתם להקים קרן שתממן פריסת סיבים אופטיים באזורים לא כלכליים • האם זו הדרך הנכונה להנחת התשתית לקפיצה הדיגיטלית שדרושה לישראל, והאם חברות תקשורת יכולות לוותר על הכנסות למען הקרן?

סניף של ברגר קינג/ צילום:  יקי טל

הקרב על הקציצה עולה מדרגה: ברגר קינג בדרך להביא לישראל המבורגר צמחוני משלה

ענקית המזון המהיר החלה לשווק בארה"ב המבורגר מבוסס חלבון צמחי, ומספר הלקוחות החדשים זינק • בינתיים הקציצה הפופולרית לא יכולה לנחות באירופה בשל דרישות תקינה, וברשת מצאו פתרון יצירתי: יוניליוור תייצר עבורם גרסה לשוק האירופי • איזו גרסה תגיע לישראל?

תלמיד עם מחשב נייד / צילום: שאטרסטוק

בכיר באפל: תלמידים שישתמשו במחשבים של גוגל לא צפויים להצליח

פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, התייחס בראיון לאתר "CNET" למחשבי "כרומבוק" של גוגל: "אם כל מה שאתה רוצה זה לעשות מבחנים לילדים, אולי מחשב זול יוכל לעשות זאת. אבל התלמידים לא הולכים להצליח"

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

התפתחות דרמטית בבג"ץ הקנאביס: משרד הבריאות חשף כי הנחיות בעניין ייצוא הקנאביס יפורסמו בשבוע הבא

משרד הבריאות מתכנן לפרסם הנחיות בעניין ייצוא קנאביס ביום שני הקרוב ● בהודעה לבג"צ אמר המשרד: "מבחינת משרד הבריאות, כל עסק אשר עומד בסטנדרט לייצור ושיווק מקומי – יוכל לשווק מוצריו לחו"ל"

מתי דב / צילום: איל יצהר

עלייה של 19% ברווח של קרן הריט למגורים מגוריט ל-13.4 מיליון שקל ברבעון

קרן הריט למגורים רשמה רווח של 13.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, רווח של 23.8 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה ● עיקר הרווח נובע מהשלמת עסקה לרכישת מתחם דירות בפתח תקוה ● ההכנסות של מגוריט מדמי שכירות עלו ל-3.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל

חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה,/ צילום: רויטרס

בשל הפרת הפסקת האש: בעוטף עזה החליטו לא לקיים מחר לימודים

(עדכונים שוטפים): למרות שפיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה, ברשויות החליטו שלא לקיים לימודים, לאחר שרקטה נורתה לישראל ויורטה על ידי כיפת ברזל ● פלסטינים מפגינים בגבול עזה נגד הפסקת האש

אלונה בר און בוועידת עושים שוק \ צילום: איל יצהר

אלונה בר און, יו"רית "גלובס": יש לקיים דיון דחוף על תפקיד מועצת העיתונות בשיקום העיתונות ואמון הציבור

"זוהי שעת חירום. עלינו להודות שמועצת העיתונות אינה ממלאת תפקיד משמעותי ורלוונטי כפי שהיה מצופה ממנה בשעה קשה זו" ● מכתב גלוי ששלחה אמש יו"רית גלובס אלונה בר און למועצת העיתונות ● מפאת חשיבות הדברים והרלוונטיות גם ל"גלובס", אנו מביאים אותו כאן כלשונו

מוצרים של דין פודס / צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב / Shutterstock

צניחה של 40% בארבעה עשורים בצריכה: מה גרם לענקית החלב מארה"ב לפשוט רגל

דין פודס, המתמודדת עם השינוי בטעמי הצרכנים, פנתה להליך של פשיטת רגל ● מאמצי החברה לסגור מחלבות ולצמצם את כוח-האדם לא עמדו בקצב של הירידה במכירות ● על אף הירידה בצריכת משקה החלב, הצריכה של מוצרי חלב הכוללת עלתה כמעט ב-20% בתקופה זו, כי הצרכנים קונים יותר יוגורט וגבינות

סניף WeWork בניו יורק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הפסדי WeWork תפחו ל-1.25 מיליארד דולר ברבעון בעקבות פתיחת משרדים חדשים

ההפסדים של We, הבעלים של חברת חללי העבודה המשותפים, גדלו יותר מפי שניים ברבעון השלישי ● ההסבר העיקרי לגידול בהפסדים הוא שמספר המשרדים ברשת צמח לשיא, והחברה לא הצליחה לשלוט בעלויות

איריס בינקוביץ', אביגיל דר ונרקיס טסלר / צילום: רונה איבר

מועדון ארוחת הבוקר: מה חושבות מנהלות בתחום הקנאביס על שבירת קירות

וגם: UMI תפחית שכרו של בני גבאי ל-60 אלף שקל לחודש

נדל"ן בחו"ל / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

כיצד לתכנן את השקעתך בנדל"ן בחו"ל

הריבית האפסית והירידה בתשואה על השקעות בנדל"ן בישראל הביאו ישראלים רבים להשקיע בנדל"ן בחו"ל ● בהשוואה לעבר קל היום בהרבה להשקיע, בין אם באופן ישיר או באמצעות חברה ● לכל מבנה עסקה יש השלכות מס שונות ותכנון מס לקוי עלול לאיין את הרווח שנוצר מההשקעה

השקעות אלטרנטיביות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

השקעות אלטרנטיביות - סיכונים מגלקסיה אחרת

בשעה טובה רשות ני"ע החליטה לבחון את מה שמכונה השקעות אלטרנטיביות ● מהמסמך שחיברה אפשר ללמוד מה הם סימני האזהרה החשובים בתחום זה, אבל מעבר לכך חשוב שהמשקיע ישאל אם הוא יכול לעשות בהשקעות אלה את כל הבדיקות הדרושות

נועה קירל בקמפיין החדש של ביטוח ישיר  / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ביטוח ישיר

בזכות נועה קירל? ביטוח ישיר - הפרסומת הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת לביטוח ישיר היא גם המושקעת ביותר השבוע עם כ-813 אלף שקל ● הפרסומת לדלתא בכיכובה של אליאנה תדהר היא האהודה ביותר בשבוע החולף

הנשיא דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

ג'ון בולטון: אינטרסים פיננסיים מכתיבים מדיניות טראמפ כלפי טורקיה

טראמפ אירח אתמול את ארדואן בבית הלבן והכריז: "אני אוהד גדול של נשיא טורקיה" ● ארדואן מתח ביקורת על הקונגרס האמריקאי מעל בימת הבית הלבן ● טראמפ: "יש לנו יחסים מצוינים עם הכורדים"

יהלי סלע, רם יוניש וגילי ינקוביץ - מייסדי סימפליפיי / צילום: יח"צ

צ'ק פוינט רוכשת את סטארט-אפ הגנת הסייבר סימפליפיי

סימפליפיי מפתחת טכנולוגיית הגנת סייבר להגנה על מוצרי האינטרנט של הדברים ● סכום העסקה לא נחשף, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מיליוני דולרים

אורי גייגר / צילום: יחצ

אקסלמד שואפת לשבור שיא לקרן מכשור רפואי: גיוס 400 מיליון דולר

הקבוצה, המשקיעה בחברות מכשור רפואי, מקימה קרן רביעית שתפעל לפי המודל הייחודי שפיתחה: צירוף טכנולוגיות חדשניות למערכי שיווק של חברות מדשדשות • המייסד והשותף המנהל, ד”ר אורי גייגר, מסביר אילו חברות הוא מחפש, מה היתרון של ניו יורק על עמק הסיליקון ומדוע המוסדיים צודקים בכך שלא השקיעו עד כה בקרנות רפואיות שיצאו מישראל

אביגדור ליברמן ובני גנץ / צילום: אלעד מלכה, יח"צ

גנץ וליברמן בסיום הפגישה: אין תשובה מדויקת על מתווה הנשיא

עדיין לא חלה התקדמות כלשהי לכיוון הקמת ממשלה ● ביום רביעי הקרוב יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה

העיר חריש / צילום: שלומי יוסף

אפקט מחיר למשתכן? עלייה של 43% במכירת דירות חדשות מתחילת השנה

הנתונים מתייחסים לשלושת הרבעונים הראשנים של 2019 לעומת שלושת רבעונים אלה ב-2018 ● וגם: איזו עיר הובילה את רכישת הדירות החדשות ברבעון השלישי השנה?

שאול שני / צילום: איל יצהר

שנה לאחר כישלון ההנפקה: ספינת הדגל לשעבר של ההייטק הישראלי ECI בדרך למיזוג עם חברה אמריקאית

ריבון קומיוניקיישנס הציבורית חתמה על הסכם למיזוג עם ECI של שאול שני תמורת 32.5 מיליון ממניותיה ועוד 355 מיליון דולר במזומן ● המיזוג מגיע לאחר כישלון הנפקתה של חברת ציוד התקשורת הישראלית הוותיקה בלונדון לפני כשנה ● בעלי המניות של ריבון פחות מרוצים מהמהלך ושווי השוק שלה נחתך ברבע בארה"ב

ברק עילם  / צילום : שלומי יוסף

צמיחה של 27% בתחום הענן דחפה את הכנסות נייס; מעלה תחזית רווח שנתית

הכנסות של 152 מיליון דולר מתחום הענן סייעו לנייס להציג ברבעון השלישי עלייה של 8% בהכנסות ל-387 מיליון דולר ● המנכ"ל ברק עילם: ההכנסות מפעילות הענן הן 40% בקירוב מהכנסות החברה ומשקפות את ההצלחה הגדולה שלנו בתחום"